Herní obchod Xzone.cz slaví 18 let na trhu a více jak milion prodaných her
Novinka Herní obchod Xzone.cz slaví 18 let na trhu a více jak milion prodaných her

Herní obchod Xzone.cz slaví 18 let na trhu a více jak milion prodaných her

Redakce

Redakce

11
Platformy Windows PC Nintendo Switch Switch PlayStation PlayStation 4 Xbox Xbox One

Infografika prozrazuje zajímavá čísla.

Reklama

Přesně před 18 lety 21.3.2001 byl spuštěn specializovaný herní obchod www.xzone.cz, který se

postupně z malého obchůdku v severočeských Lounech stal druhým největším prodejcem videoher a

herních zařízení v ČR. Tržby z prodeje her za ještě neukončený hospodářský rok (končí 31.3.2019) se

odhadují na 140 milionů korun, cca 115 milionů bez DPH.

Přelom tisíciletí byl pro herní trh v ČR a SK zásadní, nevznikali tu jen herní obchody jako Xzone, ale

začala se zde tvořit celá distribuce a vlastně trh jako takový. Dříve byly hry hůře dostupné a velmi

drahé a to se v letech 2000-2005 zásadně změnilo a trh z toho žije dodnes.

„Je pro mne stále neuvěřitelné, že jsme tu 18 let vydrželi a že jsme schopni se každý rok posouvat dál

a zlepšovat, i když je to stále těžší a náročnější. Maloobchodní herní trh prochází již několik let díky

digitální distribuci mírnou stagnací a prodejci musí hledat další sortiment a cesty, jak

oslovit zákazníky,“ říká zakladatel obchodu Martin Schovanec.

Xzone ke své „plnoletosti“ zveřejnil i některá čísla, která dokreslují, jak zajímavých 18 let to bylo. Za ty

roky utržil obchod přes 1,2 miliardy korun a prodal více jak 1 milion kusů zboží, převážně her. Xzone

není dneska jen eshop ale i prodejny, každopádně internetový obchod stále dělá největší část prodejů

a za oněch 18 let odešlo ze skladu v Lounech přes 700 000 zásilek.

„Když jsme začínali, tak 99% všech prodaných her bylo na platformu PC, dneska je to necelých 39% a

nejvíce her, kolem 45%, se prodá na videoherní platformu PlayStation 4. Na celém trhu bude ten

poměr ještě větší ve prospěch konzolových her a to je také jedna z velkých změn za předchozí dvě

dekády a přiblížení se k západní trendům,“ dodává Schovanec.

Xzone v dnešní době není jen internetový obchod, ale má i prodejní síť ve velkých městech, pobočku

na Slovensku v podobě obchodu www.gameexpres.sk , provozuje herní magazín www.zing.cz,

prodává a dováží merchandise (různá herní trička, figurky, knihy apod.), tyto herní předměty některé

i sám vyrábí, vydává vlastní řadu her od menších českých vývojářů a nakonec má i minoritní podíl

v jednom z nich. Xzone se již delší dobu profiluje více jako „herní firma“ než jen čistě „herní obchod“.

Jak vidí Martin Schovanec vývoj do budoucna? „Herní byznys je extrémně dynamický a velmi těžko se

popisuje, jak hodně se za posledních 18 let změnil a to tempo ještě zrychluje. My ale v podobném

tempu žijeme celou dobu, protože vedle toho se ještě rychleji vyvíjely elektronické obchody. Výhoda

Xzone je, že jsme stále relativně malá polorodinná firma, kde milujeme hry a jsme schopni každý rok

celá náš byznys výrazně otáčet a celý překopávat. Nemáme investory, vše si platíme, programujeme a

vyvíjíme sami. Netuším, jak hodně otřese v budoucnu trhem digitální distribuce, ale my s tím

počítáme a vlastně se na to i těšíme, protože to může znamenat zas nové příležitosti.“

Herní obchod Xzone.cz slaví 18 let na trhu a více jak milion prodaných her
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama