Hitman GO: Definitive Edition - funkční port bez přidané hodnoty
Recenze Hitman GO: Definitive Edition - funkční port bez přidané hodnoty

Hitman GO: Definitive Edition - funkční port bez přidané hodnoty

Jan Kalný

Jan Kalný

6

Logická tahová deskovka s figurkami v hlavní roli s nájemným zabijákem? To tu ještě nebylo. Tedy, na mobilech ano, nyní se ale tahle překvapivě oblíbená logická hra objevuje i na konzolích a PC. Stojí to za to?

Reklama

Recenzovaná verze: PC

Jde o dobrou hru? Krátká odpověď - ano. Dlouhá odpověď - ano, tahle hra je dobrá, ale jenom pokud jste odhodlaní se postavit nejen logické nátuře hry, ale i jistým problémům, kterým „velká” verze na PC čelí.

Ave Diorama

Jak už jste se mohli dočíst z perexu, Hitman GO je velmi stručně řečeno logická de facto tahovka s figurkami, která se svým zpracováním podobá nejedné deskové hře. Ačkoli je oproti klasickým dílům Hitmana v podstatě úplně jiná, jde tak nějak o to samé - vyhnout se nepřátelům a dojít do cíle. V Hitman GO totiž vždycky začínáte na jednom bodě a vaším úkolem je dojít na druhý konec. To všechno se odehrává na krásně zpracovaných a čistých diorámách, na které je radost pohledět. Ale vezměme to od začátku.

Hra vás v úvodu levelu posadí do určitého bodu, ze kterého se musíte dostat na konec. V cestě k němu brání zprvu statičtí strážní, které později doplňují mobilní strážci, zamčené dveře, strážní s kudlou nebo například hlídací psi. Ale stejně rychle, jako se proti vám staví nové typy překážek, i vy dostáváte do rukou nové možnosti, jak se s tím vypořádat. Tuhle můžete hodit například kámen k odlákání, tady máte převlek a támhle zase odstřelovací pušku nebo ikonické silverballerky. S každým dalším levelem se komplexnost misí neustále zvětšuje a je o to těžší najít správnou cestu.

Totéž platí i v případě výzev, které na vás čekají. Kromě dokončení levelu vám také hra předhodí výzvy, které po vás většinou chtějí splnění levelu s určitým počtem kroků, sebráním kufříku (což je taková obdoba sběratelského předmětu, k němuž občas není snadné se dostat), případně ušetřením všech protivníků nebo naopak zabitím všech přítomných.

Na papíře může znít hra trochu náročně a složitě, ale nenechte se zmýlit. Opak je totiž pravdou. Obtížnost sice graduje, ale Hitman GO před vás tyto nové výzvy pokládá rozumně často, aniž byste byli frustrovaní nebo naopak znudění a dá vám dostatek času k tomu, abyste si nové funkce vyzkoušeli a sžili se s nimi, než je nakombinuje s předchozími překážkami v dalším a ještě těžším levelu.

To všechno se vlastně děje v celkem sedmi kapitolách (5 klasických kapitol obsahuje 15 levelů, dvě speciální kapitoly 8 levelů), které se od sebe liší atmosférou a tím, do jaké lokace jsou zasazené. V první kapitole navštívíte několik cílů v luxusní vile, zatímco v jiné se podíváte do letoviska a v jedné ze speciálních se podíváte do operního domu inspirovaného misí Curtains Down z Blood Money. No a pokud nevíte jak nějaký level splnit (případně jak splnit konkrétní výzvu), vždycky si můžete kliknout na nápovědu. Ta je oproti mobilní verzi neplacená, ale jejím použitím si zrušíte možnost získání jednoho achievementu, dokud kompletně neresetartujete svůj postup v nastavení.

O samotné hře toho už není moc co napsat. Poměrně minimalistickou hratelnost, která potrápí váš mozek a která zabaví fanoušky série nebo fanoušky logických her (ideálně obou), doplňuje podobně minimalistická audiovizuální stránka. Zvuky nepřekáží, hudba jen slabě doplňuje levely (nejsilněji uslyšíte akorát Ave Maria v levelech, kde musíte zabít rudě označený cíl) a grafika neurazí, ale rozhodně ani nepřekvapí. Oproti mobilní verzi má hra naštěstí daleko lepší anti-aliasing, bez kterého by se na vyšších rozlišeních, které monitory a televize oproti mobilům nabízí, hrálo dobře jen stěží.

Nedokonale dokonalý port

Hitman GO: Definitive Edition se od verze na mobilech liší v podstatě jen v tom, že zde chybí placené nápovědy. Pokud nepočítám nevysvětlitelnou absenci jednoho achievementu/trofeje a naopak přítomnost Steam kartiček v případě PC verze, Hitman GO: Definitive Edition je čistokrevný port bez přidané hodnoty, který ale po technické stránce víceméně funguje jak švýcarské hodinky. Tedy skoro.

Největším problémem celé PC verze, tedy pokud hrajete s pomocí klávesnice a ne gamepadu (tudíž se na konzolích tento problém neobjevuje), je ten, že klávesnici tu vlastně nevyužijete. Během hry budete využívat jen a pouze myš, což může být problém, který vám bude bránit v relaxaci. Figurku s vaší postavou ani neovládáte tak, že kliknete kam má jít. Musíte kliknout, držet a pohnout myší. Kliknout, držet, pohnout; kliknout, držet, pohnout a takhle znovu a pořád dokola. Vlastně přesně tak, jako kdyby myš nahradila vaše prsty. Vyvstává pak například otázka, proč je problém přidat podporu pro klávesnici, se kterou by se hra ovládala stokrát lépe, když nebyl problém udělat kartičky, ke kterým je potřeba vytvořit artworky, emotikony a pozadí.

I přesto, že ovládání pomocí myši může být zprvu problém, po několika minutách si na to zvyknete. Sice si pořád budete připadat trochu jako dřevo, ale už vám pak nebude nic bránit v tom, abyste se do hry většinu času ponořili. Pokud si tak plánujete tuhle hru na PC pořídit, zkrátka s tím počítejte, případně si můžete jednoduše připojit ovladač nebo koupit hru rovnou na PS4, PS Vita nebo snad i na ty mobily a problém je náhle vyřešen.

Kromě toho mi ale na celé hře chybí hlavně možnost vrátit tah. Některé levely jsou trochu delší a často se budete pohybovat mezi dvěma body, aby se nepřátelé posunuli tak, jak chcete, a potom se může stát, že uděláte jeden krok špatně a většinou musíte celý level restartovat. Což je poprvé nemilé, podruhé vyloženě k naštvání. Automatické centrování kamery může mít také řadu odpůrců. Podržením jednoho ze dvou tlačítek myši a pohybem si můžete změnit pohled na level, po puštění se kamera vrátí do původní polohy. Naštěstí mají ale všechny levely dvě pozice kamer, mezi kterými lze přepínat pohybem kolečka. Ne vždy jsou pozice ideální, ale s tím už zkrátka nic neuděláte.

Přítomnost nějakého editoru levelů by také nebyla k zahození. Argument, že Hitman GO: Definitive Edition nemá přidanou hodnotu, by byl rázem tenam a hra by mohla vydržet další hodiny a hodiny. Nic takového tu ale bohužel není a rozhodně to zamrzí. A pokud bych měl vytknout i ty nejmenší věci, absence počtu kroků mi taky několikrát chyběla. Člověk pak neví, o kolik vlastně „přestřelil” ve svém pokusu o splnění výzvy, dokud si to nebude ručně počítat.

Kromě toho ale není hře zkrátka co vytknout. Je zábavná, je originální, není drahá (8€/215Kč), jen na PC je trochu problém s ovládáním a absence možnosti se vrátit o jeden krok naštve, zatímco absence nějakého editoru spíše zamrzí. Nic víc, nic míň. Pro milovníky logických her a fanoušky série je to určitě jedna z her, kterou by neměli minout minimálně jako kuriozitu nebo přírůstek do sbírky a zároveň vám bez problému vydrží něco okolo deseti hodin. Ostatním pravděpodobně nemá co nabídnout.

Počítač do redakce zapůjčil Grunex.com.

Hitman GO: Definitive Edition - funkční port bez přidané hodnoty

Verdikt

Jednoduché, zábavné, funkční. A skoro přesně takové, jaké to bylo na mobilech. Pokud často cestujete nebo se nudíte v práci nebo ve škole, může být Hitman GO perfektním společníkem, který vám vydrží několik dní, možná pár týdnů. To za předpokladu, že máte dostatečný mobil. Pokud ne, koupí lehce vylepšené hry na PC, PS4 nebo PS Vita rozhodně neprohloupíte.

Hodnocení

Co se nám líbí a nelíbí?

originální, jednoduchá, ale zábavná hratelnost
příjemné a nerušící audiovizuální zpracování
zajímavá atmosféra, která se nezapře
gradující obtížnost a komplexnost
bez problémů fungující port
blbě vyřešené ovládání pomocí myši
absence nějakého editoru
že je Def. Edition oproti mobilním verzím v podstatě k nerozeznání
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama