Hybrid – i nesourodá kombinace může fungovat
Preview Hybrid Článek Hybrid – i nesourodá kombinace může fungovat

Hybrid – i nesourodá kombinace může fungovat

Daniel Kremser

Daniel Kremser

12

Experimenty se moc často nevyplácejí, a proto když přijde něco zcela nového, často se toho převážně obáváme. Ale je stejná i nová střílečka na XBLA?

Reklama

XBLA je doslova smetištěm nových a inovativních titulů. I když je dost obtížné v záplavě různých braků najít skutečný klenot, čas od času se to podaří. A to se stalo právě teď. Hybrid totiž kombinuje dva zdánlivě neslučitelné prvky v něco novátorského a překvapivě i zábavného. Ale může tak nesourodá dvojice jako TPS a RTS skvěle fungovat?

Na první pohled hra klame tělem a vypadá jako každá druhá moderní střílečka. Futuristický styl, zničené město a chlápci v podivně vypadajících oblecích. Nepřipomíná vám to něco? Ano, inspirace v Crysis a podobných hrách se jen tak nezapře, ale na škodu to není. Hybrid se totiž pouze nechává inspirovat, takže nekopíruje a přidává ranec vlastních nápadů.

Apokalypsa, jak má být

Přestože je Hybrid v zásadě střílečka, která příběh moc nepotřebuje a už tu bylo nespočet čistě multiplayerových titulů, vývojáři se rozhodli hráče neošidit a nabídnout kompletní zážitek. Podíváme se tak do pohledných kulis post-apokalyptického světa v roce 2031. Po nárazu asteroidu do naší planety došlo k vyhynutí téměř všeho a všech. Poslední přeživší, jež se zázrakem dokázali zachránit, však nedokázali potlačit vzájemné rozdíly a jen se vrhli do dalšího zabíjení. Najdeme zde tak dvě strany konfliktu - Paladiny a Varianty. V konečném důsledku pak bude jen na nás, ke které frakci se přiklonit, což zásadně ovlivní i následný průběh hry.

Jak už jsme zmínili, hra nabídne sympatické prostředí plné zničených budov a suti. Už to samo o sobě vypadá skvěle, ale Hybrid přináší ještě něco navíc. Do toho zdevastovaného světa vkládá futuristické prvky jako kryty, vrata a jiné. Tento kontrast působí jednoduše skvěle, a když si k tomu přidáme líbivou grafiku, už pomalu není co řešit.

Vláda nad světem bude jen naše

Základní myšlenka hry je více než sympatická. Všichni hrají proti všem. Herním světem je celá Evropa rozdělaná na menší teritoria, v nichž se jednotlivé strany konfliktu přetahují o převahu. Je jen na vás, kde chcete zvrátit nepříznivý vývoj a rozdat si to s ostatními hráči. Otázkou zůstává, kolik bude moct najednou hrát lidí, aby nedošlo k výpadku. Nezbývá než doufat, že si to autoři pohlídají.

Avšak tím nejzajímavějším není systém vybírání hry, ale samotná hratelnost na bojišti. Zprvu to vypadá jako každá druhá střílečka z pohledu třetí osoby, ale v momentě, kdy se chcete pohnout, nastává menší problém. Pohybový systém napodobuje RTS a trochu připomíná šachy.

Po obrazovce můžete levou analogovou páčkou pohybovat šipkou a tam, kam ukazuje se pohnout klávesou příslušící pohybu. Ale pozor, během změny pozice už to nejde vzít zpět. Rozhodně zajímavý a osvěžující prvek, jenž bude bezesporu mít velký vliv na strategii. Hra by měla být klidnější a daleko více se u ní dá přemýšlet. Navíc se Hybrid neomezuje pouze na zem. Pomocí jetpacku se lze jednoduše zavěsit i na stěnu nebo dokonce viset hlavou dolů ze stropu.

Ačkoliv se na tohle ovládání musí chvíli zvykat a někomu dokonce může přijít naprosto neintuitivní a krkolomné, garantujeme, že po chvíli se budete cítit jako ryba ve vodě. Prozatím jsou na tento systém slyšet pouze samá slova chvály, takže se zřejmě není zas až tak čeho obávat.

Celý pohybový systém například skvěle vystihl producent hry Jeremiah Slaczka.

„Chceme, aby oba druhy hratelnosti, jak chaos, tak taktika, utvořily ucelený a zajímavý koncept zábavné hry. Sice můžete mít falešný pocit bezpečí díky krytu, ale během dalšího okamžiku už můžete mít v zádech další dva nepřátele, kteří si vás obešli přes strop. Celá pointa tak vlastně je ve využití všech možností tím v daný čas nejlepším způsobem. Prostě jsme chtěli udělat tradiční střílečku, ale inovativní duch v 5th Cell nám to nedovolil.“

To už tu bylo

Ale dost už bylo strategie, teď zase zpátky ke střílečce, kterou se hra snaží být primárně. Za každou akci na bojišti, stejně jako jinde, dostáváte zkušenostní body, za něž si následně odemykáte schopnosti a nové zbraně. Představivosti se meze nekladou, takže demonstrace zkázonosné síly brokovnice s neomezenými náboji není žádný problém.

Naprostou perličkou je pak možnost si na pomoc přivolat dalšího, umělou inteligencí ovládaného spolubojovníka. Vybírat můžeme hned ze tří typů. Je tady střelec, který vás bezmezně následuje, hlídač, jenž vlastně supluje stacionární kulometnou jednotku a šermíř, jehož konkrétní schopnosti zatím nebyly specifikovány.

Během prezentace na GDC se hned několik novinářů na vývojáře obořilo, že hra bude nevyvážená a zůstane vždy na mrtvém bodě. Na to se jim dostalo ujištění, že vše bude ošetřeno a hra se bude neustále dynamicky pohybovat.

Překvapivý výsledek?

Ačkoli jsou 5th Cell zelenáči v oboru a prozatím dělali jen menší hry na mobilní zařízení a Nintendo DS. Jejich prvotina v žánru stříleček vypadá minimálně zajímavě. Hra, která je něčím nová si vždycky v našich srdcích místo najde. A že má Hybrid našlápnuto urvat si ho pořádný kus snad ani nemusíme říkat.

I z kusých informací a pre-alpha verze hry, jež byla předvedena na GDC je jasné, že to bude jízda a je jen a jen škoda, že to bude jízda pouze na „Microsofťácké“ konzoli.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama