Zpět na článek

Diskuze: Hype Story: Ohlédnutí za Mafií 2

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

ElementGamer
ElementGamer
Level 1 Level 1
25. 9. 2016 20:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A já pořád pevně doufám, že Mafie 3 dopadne lépe.

kojot
kojot
Level 1 Level 1
25. 9. 2016 19:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pamatuji jak jsem hltal videa z E3 ještě než hra vyšla a nevěřícně jsem kroutil hlavou co všechno můžeme dělat. Hru jsem si užil to snad každý z nás, ale když se na všechno podívám zpětně tak mě ta hra strašně flustruje, jaký to mohl být klenot mezi hrami.

PS: K Joevým dobrodružstvím, uvodní mise mě velice překvapila a myslel jsem si, že si opět užiju kvalitní příběh, ale po kvalitním úvodu bylo zpět to arkádové honění bodů jako ve vendetě plešatého Jimmyho.

Dais
Dais
Level 1 Level 1
25. 9. 2016 17:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Všichni píšete jak je mafie 2 ořezaná s tim souhlasim, ale i ořezaný furt je to dost dobrá hra

Ardis
Ardis
Level 20 Level 20
25. 9. 2016 15:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokud se nepletu, tak hra měla pokrývat desetileté období mezi roky 1945 - 1955, proto se vlastně i v pozdějších fázích hry objevilo pár aut, co v roce 1951 nebylo.

Tady byla podle mě ta největší porce osekávání - osobně tipuji, že roky 1951-1955 měli sloužit k většině vyškrtnutých misí a aktivit pro rodinu; Vito se stal oficiálně členem Cosy Nostry v květnu 1951, zatímco v září už hra končila, takhle malé časové rozpětí prostě nedává smysl, je tedy jasné, že v 2K museli vše, co ve hře zůstalo, spojit do daleko menšího úseku, aby to nevypadalo zbytečně roztahaně a i trochu nelogicky (Byť to spíš vyvolalo opačný efekt, a to zbytečně uspěchaný) .

Strec
Strec
Level 26 Level 26
25. 9. 2016 14:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @Rounce

Ono to už možná dost sežralo prachů a další odklady by už mohli být ztrátové. Hra by sice byla lepší, ale investice by se nemusela vrátit.

Rounce
Rounce
Level 1 Level 1
25. 9. 2016 12:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @Ardis

Jasně já sem se taky trochu zajímal o to jak ta hra vznikala, pravděpodobně nejobsáhlejší byla hra na gamescomu v 2009-10 ? Ono by možná stačilo kdyby 2K tak strasně netlačilo na vydání

M1L4N
M1L4N
Level 1 Level 1
25. 9. 2016 12:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @Behavioralista

tohle není úplně pravda, předpokládám že vycházíš ze seznamu co se objevil někdy v době vydání hry, byl to seznam checkpointů, kterejch zrovna v sicílii bylo hodně...

jako jo, mělo bejt ve hře víc misí, hlavně měli bejt volitelný včetně způsobu splnění a to mělo ovlivňovat příběh a přecházení mezi rodinama... ale sicílie co vím delší bejt neměla

Martin Cvrček
Martin Cvrček
Level 1 Level 1
25. 9. 2016 12:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @Behavioralista

Dává, pokud je pravdivý jeden z nejpravděpodobnějších scénářů, v němž se vývojáři roky plácali na suchu se spoustou nedokončených věcí. Lidem z 2K pravděpodobně už po všech těch letech došla trpělivost a aby Mafia 2 vůbec mohla vyjít v nějakém rozumném termínu a funkčním stavu, začaly se vyhazovat nedodělané nebo ne úplně důležité věci.

Po všech těch letech pořád neznáme celou pravdu. Ale myslím, že stojí za to si připustit tu možnost, že všechno nebylo tak černobílé a že nemusí být pravda, že 2K Games byli ti zlí a 2K Czech/Illusion Softworks ti hodní a snaživí hoši, kterým šlo všechno podle plánu, zatímco jim proradní, prašiví Američané z 2K podkopávali nohy. Nebýt intervence 2K a osekání hry, tak jsme se jí vážně nemuseli nikdy v žádné podobě dočkat. Kromě toho, ne všechno, co bylo vystřiženo, muselo být nutně ku prospěchu věci. Já nevím, ale v základní Mafii 2 by mě asi nebavilo trávit hodiny a hodiny na Sicílii během války. Takový obsah od hry s názvem Mafia fakt neočekávám. Když už, něco takového mohlo posloužit jako DLC, ale k tomu zjevně nedošlo. Možná proto, že tahle část obsahu nebyla natolik hotová a funkční, jak se z nějakých nálezů v souborech hry mohlo zdát

Behavioralista
Behavioralista
Level 1 Level 1
25. 9. 2016 12:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No v Mafii 2 je hlavně problém, že chybí hodně misí a pak to splácali tak nějak aby to trochu dávalo smysl. Například ve hře mělo být více misí ze Sicílie roku 1943 a celkem bylo ze hry uřezáno prý až 150 částí.

Jako jo, je to dobrá hra, ale krok s uřezaným obsahem moc nedává smysl.

Lazy
Lazy
Level 1 Level 1
25. 9. 2016 10:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @Spiker

Presne! ! Kdyby sa Illusion Softworks nenechali sežrat od 2K, tak bych rek ze by Mafia2 nikdy ani nevysla 😗

frantax240
frantax240
Level 1 Level 1
25. 9. 2016 09:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jsem zvedav na trojku, dvojka byla zklamanim, ale i pres to zapricinila mnoho nesplnenych kousek na VS

ComTK
ComTK
Level 1 Level 1
24. 9. 2016 23:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mafia 1 je klasika všech klasik a u mě patří i kdyby ne na první místo, tak do TOP 3 rozhodně a Mafia 2 pro mě osobně není nikterak horší, v několika věcech spíš naopak, něco je lepší, něco horší, ale atmosféra obou dílů je dokonalá. Nedávno jsem oba díly prostě dostal chuť zahrát znovu, tak jsem neodolal a oba si prostě zahrál, nostalgie neskutečná a jak se teď u některých misí směju, že dřív jsem prostě nevěděl jak je udělat a teď je člověk zvládne na 1. pokus (a jo, počítám mezi to i závod, časy kdy jsem ho přeskakoval už jsou pryč, teď si to poctivě odtrpim ) ... Nicméně, při čtení článku mám pocit, že jsem to měl s Mafií 2 velmi podobně, nicméně ještě mnohem více tento článek popisuje to jak jsem čekal na Crysis 1, v dobře před rokem 2008 jsem nehledal informace na nic jiného, zíral jsem porovnání mezi DX9 a DX10 verzemi atd. A pak vyšlo demo a ano, musel jsem ho hrát na minimální nastavení, ale i tak jsem ho odehrál snad 100x, zkoušel jsem to projít jedním způsobem, pak znovu a jiným způsobem, zkoušel jak to vypadá na max. detaily, i když mi to pak šlo tak na 5FPS Na tu dobu vzpomínám hrozně rád Jak co se týká Crysis, ale tak hlavně i co se Mafie 2 týká, dneska už se takových her nedočkáme, minimálně já jsem k to skeptický...

M1L4N
M1L4N
Level 1 Level 1
24. 9. 2016 23:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @KRoman47

Třeba Division má obrovský propracovaný město i s interiérama a různě demolovatelnejma věcma

Spiker
Spiker
Level 1 Level 1
24. 9. 2016 23:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Rounce : nebo by mafia 2 taky vůbec nevyšla.

Ardis
Ardis
Level 20 Level 20
24. 9. 2016 22:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @Rounce

Obávám se, že vznik 2K Czech byl jediná možnost, jinak by dost možná hrozil krach Illusion Softworks a zastavení celého projektu či dost možná již tehdy "odebrání" celé série z českých rukou.

Je totiž důležité nezapomínat na to, že na M2 se začalo dělat již roku 2003 (viz. preprodukční video z roku 2004: [ odkaz ] ) a za tu dobu se vyměnilo několik enginů a spousta aspektů hry byla přepsaná + se tu začal objevovat Vávrův syndrom, tj. nakupování sebemenších "blbostí", i když nebyla v podstatě hotova ani základní kostra hry (sami vývojáři snad řekli, že první hratelný prototyp, který se mohl ukázat novinářům, byl okolo roku 2008, tedy až rok po oficiálním oznámení) .

2K tedy nezbývalo nic jinýho než studio odkoupit, poslat tam spoustu svých lidí a urychlit vývoj, byť se samozřejmě od spousty věcí muselo opustit (byť pořád nechápu, proč byly odstraněny už již funkční a udělané věci jako side-questy, zbraně na blízko, možnost mít zbrojní pas atd...) .

Rounce
Rounce
Level 1 Level 1
24. 9. 2016 21:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kdyby se Illusion Softworks nenechali sežrat od 2K tak by to tam nejspíš všecko bylo

Strec
Strec
Level 26 Level 26
24. 9. 2016 20:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"V té době bylo koneckonců šíření informací, které si někdo vycucal z prstu, jen aby byl mezi kamarády za většího frajera, naprosto běžné. "

Běžné je to i teď, jen se tomu říká marketing.

KRoman47
KRoman47
Level 37 Level 37
24. 9. 2016 19:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @MoRt8

Hlavně že šlo splachovat a pouštět vodu ...

Ale teď vážně, Mafii 2 jsem si zrovna prošel počtvrté (včetně té frašky Joeho dobrodružství) a opět mi padala čelist nad zpracováním města, aut a interiérů během misí. Fantastický design a naprostý smysl pro detaily. Popravdě mě nenapadne jediná hra, která by se v tomto ohledu Mafii 2 byť jen vzdáleně přibližovala.

CzechNeverEnd
CzechNeverEnd
Level 1 Level 1
24. 9. 2016 16:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já mam teda 2 radši než 1, ale to je samozřejmě věc názoru .

M1L4N
M1L4N
Level 1 Level 1
24. 9. 2016 15:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Btw. pamatuje tady někdo na sledování příběhu Francesca Potenzy, který se později ve hře objevil až v kufru auta? To jsem bral jako bonus pro ty co hru před vydáním sledovali

M1L4N
M1L4N
Level 1 Level 1
24. 9. 2016 15:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @MoRt8

Benzín se hodil koupit kvůli achievementu (ujet s jedním autem xx kilometrů) a jídlo se na vyšších obtížnostech taky hodilo (aspoň to z lednice doma)

M1L4N
M1L4N
Level 1 Level 1
24. 9. 2016 15:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

M2 je skvělá hra pro člověka který k ní přijde bez předchozího čekání, ale jelikož jsme hltal každou novinku, postupně potom i s těma kde říkali že slibovanej obsah nebude, tak nemůžu mít ze hry čistě dobrej pocit... nedávno jsem si jí opět zahrál, mám nahráno necelých 400 hodin + dost v demu, a i přesto mě opět příběh bavil. Z mýho pohledu je jedna věc která by ale všechny chyby napravila: Multiplayer. Mít možnsot zabírat čtvrtě, honit se s policajtama (kamarádama) , to by byla paráda a nabídlo by to využití pro skvělý město. Proto je mi taky líto že v M3 mulťák nebude.

Jinak mám od Xzone i triko s motivem hry, myslím že ho pár předobjednatelů vyhrálo s kalendářem a nějakými DLC.

DLC jsem viděl jako to, co měly být postranní aktivity ve hře, přesně ty volitelné vedlejší mise které měly ovlivňovat příběh (včetně například způsob splnění misí) a i konec...

Virus
Virus
Level 38 Level 38
Hlavní platforma: PC
24. 9. 2016 14:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

MoRt8: Tak s tím souhlasím. 👍 Mafie II byla fajnová hra ale člověk se musel držet příběhu (což nebylo těžké) , protože jak se z něho vystoupilo, tak hra byla mrtvá. A to jednoho zamrzelo, když v dané době člověk četl a slyšel, co všechno ve hře mělo být.

Jinak osobně jsem se DLC vyhnul, protože už tehdy jsem je neměl rád a stála za prd. Já chtěl pokračování aspoň toho příběhu, který pro mě osobně zůstal otevřen jakoby byl v půli. Uvidíme co přinese Mafia III.

Kross
Kross
Level 40 Level 40
24. 9. 2016 14:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak já si z tohoto článku odnesl to, ze si chci znovu zahrat prvni Mafii! Orginalku sem ztratil a na steamu hra neni...

MoRt8
MoRt8
Level 28 Level 28
Hlavní platforma: PC
24. 9. 2016 14:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Největším problémem Mafie 2 nebylo to, co všechno se tam nakonec nevešlo, ale to, že hra na každým rohu doslova řvala o tom všem, co tam mohlo bejt a není. Vidět pořád dokola ten nevyužitej potenciál a to okleštění původní myšlenky bylo frustrující. Proč brát benzín, když prakticky neubejvá. Proč lízt do restaurace a kupovat si jídlo a pití, když to postava nepotřebuje? A milion dalších herních mechanik, který ve hře sice zůstaly, ale kvůli škrtání byly mrtvý.

Reklama
Reklama