Loňský rok nevyšel, ale firma srší optimismem.
V případě společnosti Starbreeze Entertainment se rok 2024 nesl ve znamení finančního propadu. I přes zklamání v podobě předloňského Payday 3 a další rok nesoucí se v podobném duchu vývojář a vydavatel na hru stále spoléhá a podniká kroky k oživení zájmu hráčů. Ve vývoji má i další projekty a více se chce zaměřit na spolupráci s externími autory.
Tržby Starbreeze klesly meziročně o více než 70 % na 186 milionů švédských korun, respektive 16,6 milionu eur. Z toho má na svědomí 7,4 milionu Payday 3, přičemž Payday 2 firmě přineslo poloviční částku. Oproti zisku z roku 2023 se loni společnost dostala do ztráty bezmála 18 milionů eur.
Už po vydání Payday 3 v září 2023 mluvil vydavatel o neuspokojivých výsledcích a už počátkem loňského roku hra zaznamenávala velmi slabou hranost, což stálo místo i ředitele Tobiase Sjögrena. Přesto se na Payday ve Starbreeze nezanevřelo. Dále se pracuje na vylepšeních, na konci roku přinesli vývojáři významný update. Titul chtějí zviditelnit prostřednictvím zahrnutí v programu PS Plus a spolupracemi s Robloxem nebo PUBG.
Paralelně Starbreeze pracuje na dalších hrách. Posunul se například vývoj projektu Baxter s licencí Dungeons & Dragons. „Tým průběžně testuje hratelnost a vylepšuje herní zážitek – to vše s cílem vytvořit jedinečný zážitek ze světa Dungeons & Dragons a zároveň zážitek z kooperace, který staví konání hráče do centra pozornosti,“ říká šéf společnosti Mats Juhl.
Pokračuje i snaha firmy o prohloubení vydavatelské činnosti. „Průběžně vedeme jednání s vývojáři potenciálních nových projektů třetích stran. Po skončení uplynulého čtvrtletí jsme do našeho portfolia zařadili hru [Out of Sight] od švédského týmu The Gang,“ dodává Juhl.