jagged-alliance-back-in-action
Blogy čtenářů Recenze Jagged Alliance - Back in Action

Jagged Alliance - Back in Action

Riwen

Riwen

Již pár dní se můžeme díky Steamu kochat svýma hráčskýma očima hrou, která by měla být důstojným pokračováním známého Jagged Alliance 2. Hráči, kteří…

Reklama

Již pár dní se můžeme díky Steamu kochat svýma hráčskýma očima hrou, která by měla být důstojným pokračováním známého Jagged Alliance 2. Hráči, kteří čekali a dočkali se, zaznamenávají několik změn, ale zábavnost tu stále existuje, byť v jiném světle.

Jagged Alliance 2 i jeho pokračování měli těžkou cestu, ale hráčům přinesli mnoho novinek. Pro RPG hráče, kteří si tak nějak rádi hrají stealth a velí skupině mužů (pro feministky - v týmu můžete mít i ženy), to bylo skvělé a nechyběla ani nutnost taktizovat či přemýšlet nad nejvhodnější strategií. Ostatně takový pocit z mnoha her mít nebudete i přesto, že některé se tak snaží prezentovat. Svým způsobem je JA2 + jeho doplňky taková všehochuť a osloví mnoho hráčů, ať už hrají raději Strategie, RPG, Akční tituly či třeba Šachy (dobrá, možná to není zrovna pro tenhle typ lidí, ale bez jistého taktizování a promyšlené strategie se moc neobejdete). Datadisky tohoto úspěšného titulu pak vylepšili několik částí hry a vystavěly tak jednu skvělou hru. Jde JA: Back in Action po dobré, již načrtnuté cestě nebo se dostal do naprosto jiné linie?

 

Nostalgie ... dobrá cesta

V dnešní době by nové hry, měli přinášet novinky a evoluci, jenomže ne vždy tomu tak je a ne vždy to jde. Právě u této hry byly obavy na místě a to již po zveřejnění několika málo informací. Určité procento hráčů vidělo problém v použitém enginu, který na první pohled nevypadá dobře. No ... ono ani na druhý pohled to není nic úžasného, ale možná tak právě fanoušci starších dílů mají možnost si trochu zase zavzpomínat a nedostanou při prvním spuštění takovou pecku do očí. Grafická část je tedy ucházející a hlavně má velké procento lidí možnost si hru bez větších problémů zahrát, protože náročné na Vaše stroje to fakt nebude.

 

 

<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/jslHzgW2obw" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

 

Díky enginu, který se snažil Coreplay vyladit co nejlépe (ale vyladí ho pořádně asi až s patchi), se na bojištích vyskytuje značné množství věcí, různé druhy terénu, rozličné budovy a dostatek NPC. Opět si zahrajeme jak ve dne, v noci i za nepříliš vlídného počasí. Teď mám na mysli déšť, ale nejedná se o něco co by Vás vyloženě štvalo. Bohužel na sníh se budete muset jedině podívat ven z okna, protože tady byste hledali marně. Absence tohoto terénu mě trochu zklamala, ale není to nic co hráč nepřekousne a bohatě si to vynahradíte na velikosti herní plochy. Celý ostrov s názvem Arulco (tenhle ostrov si teda užije) po kterém se pohybujete je velký a jistě si při jeho prozkoumávání zavzpomínáte na to, jak vypadal dřív. Stejný název totiž neznamená stejné lokace. Naštěstí odkazů na minulé díly naleznete požehnaně. Celý ten vzhled ovšem kazí bugy a občas nepochopitelné sekání v některých místech. Nejprve vše jede plynule a najednou hra začne znatelně kodrcat.

 

Holt bugy jsou všude, UI nejspíš nevyjímaje

Bugů naleznete po nainstalování dost a jen nevšímavý člověk by nic nepostřehl. Chyby se vyskytují například i v pohybu Vašich svěřenců a některé textury jsou děravé jako cedník i když by měly být tvrdé jako skála. Co se týče UI nepřátel, tak na to bych si rozhodně rychlý špunty (spíš raději něco s obsahem alkoholu) nevytáhl. Občas mě totiž připadalo, že v těch jejich hlavách by nemohl být ani kousek mozku a jindy zase to vypadalo, že mají takový postřeh a skvělé smysli jako Superman. Bohužel, UI se tudíž od minula změnila jen pramálo. Ano, tentokrát se protivník snaží krýt efektivněji, avšak někdy je to krytí opravdu zvláštní a postrádá logiku. Vylepšení na tomto poli je pouze nepatrné.

 

Co našince potěší je dostatek arzenálu, munice i oblečení. Rozhodně si každého svého žoldáka, upravíte tak jak chcete a jak to vyžaduje budoucí situace. Výběr je široký a nejednou zneužijete i služeb "online" obchodu, který máte přístupný hned po obsazení letiště. Z toho máte možnost vybrat cokoliv, co se tam zrovinka nachází. Nabídka se mění po určitém čase (nejsem si jistý jak často, tudíž nebudu raději házet nějaká čísla, ale podle mě to je každý den nebo po každých dvou dnech). Dále se tu vyskytují normální obchodníci, kteří ovšem mají jen to co mají a samozřejmě jim můžete něco prodat. Byl bych radši kdyby se tu dalo smlouvat, ale i tak si něco málo vyděláte. Zároveň si to, co už máte prodáno, lze odkoupit zpět. Ceny všech věcí závisí na jejich kvalitě a ta, jak je to i v reálu, časem upadá. Každopádně dělejte ohledně nákupu a prodeje správná rozhodnutí, protože mnoho věcí se hodí pro vylepšování milice, která se Vám bude postupně rozrůstat v obsazených lokacích a mnohdy můžete být i finančně na suchu.

 

 

<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/cOOt6MN9zng" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

 

O tom abyste měli Váš tým či týmy stále připravené a co nejlépe upravené, asi nemusím sáhodlouze psát. Výběr žoldáků na začátku hry je také důležitý a finanční strop Vám nedovolí koupit několik lidí a už vůbec ne nějaká esa. Určitě počítejte s tím, že cesta k vítězství nevede jen přes skvěle vybrané a vybavené žoldáky, ale i na dobře přiřazených bodech po každém novém levelu, který získají. Opravdu si rozmyslete kdo bude hrát jakou roli. Pozice medika je extrémně důležitá a mechanik Vám zase ušetří nějaký ten peníz. Když budete mít někoho na výbušniny, otevřete si spousty tajných dveří (resp. zboříte nějakou tu zeď). Atributů je tu dost, takže rozmístěte dostupné body pečlivě.

 

Nejdřív scénář, potom akce

Stealth styl hraní tu funguje, ale bez nainstalovaného patche, který byl uvolněn velmi brzy po vydání hry na Steamu, by to byla celkem těžká záležitost. Také lze hrát stylem, přiběhnu, kleknu a postřílím. Tímhle stylem však můžete rychle přijít o svůj tým, takže doporučuju využít krytí a nový bojový systém Plan & Go. Ovšem hlavně tento bojový systém byl značně kritizován obrovským množstvím fanoušků. Ten sice nevypadal v prezentacích tak úžasně, ale určitě mi sednul (dokonce víc než třeba v Dragon Age ... sice jiný typ hry, ale v podstatě to stojí na podobném principu). Správným postupem totiž nemusíte přijít během hraní ani o jednoho člena týmu/ů a k tomu Vám pomůže i Load. Ano, hra se dá v situacích kdy je klid uložit a v případě průšvihu zase načíst. Lehké to není, na to bacha!

 

Ještě by se hodilo napsat nějakou tu větu o příběhu. Některé věci ve hře přinesly změny, ale pocit z toho, že hrajete Jagged Alliance tu je a to potvrzuje i příběh, který opět přináší protivníka, který je šílenec v tom nejhorším slova smyslu. Má početnou skupinu přívrženců a ti se zkrátka nebudou ostýchat do Vašich lidí nasypat pár kulek. Holt když je nějaký velký šílenec na obzoru, tak zákonitě musí mít kolem sebe i spoustu dalších šílenců, co budou plnit jeho vůli.

Jagged Alliance - Back in Action

Verdikt

Původní díly jsem měl a stále mám moc rád. Staly se z nich hry o kterých si herní komunita povídala a povídat nejspíš bude i nadále. Jagged Alliance: Back in Action totiž dokázal udržet hratelnost vysoko a připomněl staré dobré časy. Mé hodnocení sráží bugy, grafický engine, který by mohl být ještě trochu dopilovanější a docela bych ocenil i větší výběr z žoldáků. To ovšem není až tak hrozné. I tak si vyberete a spousty jich ani nevyzkoušíte po první hře, která Vám vydrží na mnoho hodin (záleží na tom jak rychle plníte questy a postupujete ve hře). Nepochybně by to chtělo chuťovku v podobě hry pro více hráčů, ale tu uvidíme snad jindy. A cíl JA:BiA? To je přeci jasné. Nakopat toho největšího záporáka! :)

Hodnocení

Co se nám líbí a nelíbí?

Zachovaná značná část hratelnosti
Vydrží hodně dlouho
Bojový styl Play & Go
Bugy
UI
Absence multiplayeru
Reklama
Reklama

Uživatelský článek

Uživatelský článek se řídí pravidly webu. Obsah vytvořený nebo nahraný uživateli v žádném případě nevyjadřuje názor provozovatele. Za obsah stránek vytvořený nebo nahraný návštěvníky neneseme žádnou odpovědnost.

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama