V prvním díle byl podle designera příliš jednotvárný.
Juan Fernández, designer souboje z Ninja Theory, který v současnosti pracuje na pokračování úspěšné „AAA indie“ hry Hellblade: Senua's Sacrifice, se rozpovídal pro španělský web Vandal o tom, jak se mechaniky ve druhém díle posunou a v čem budou lepší.
Fernández si uvědomuje, že i když slavil příběh dívky Senuy trpící psychickou poruchou značný úspěch, mnohé věci mohli jako vývojáři zvládnout lépe. A souboj je jednou z nich. „Nejméně jsem byl v Hellblade spokojený s nedostatkem různorodosti nepřátel. Nepřátelé byli příliš odolní. Hráči měli na výběr spoustu různých útoků a komb, ale ve skutečnosti je nepřátelé nenabádali k jejich používání. Lidé si našli dva nebo tři pohyby, které se jim líbily, a neustále je opakovali,“ vysvětluje.
To by se v chystané novince vznikající tentokrát v hájemství Microsoftu mělo změnit. Už dříve se autoři pochlubili tím, že souboj bude brutální a realistický i díky tomu, že hlavní herečka prochází bojovým výcvikem.
První díl tvořilo podle Fernándeze asi patnáct lidí. Teď mají v Ninja Theory výrazně víc zaměstnanců a také větší časové a finanční možnosti. I tak věří, že od vývoje předchůdce zvýšili hlavně svoji produktivitu v poměru vůči velikosti týmu. Senua's Saga: Hellblade 2 dorazí na Xbox Series X/S a PC, datum vydání zatím nebylo zveřejněno.