Jak se tvoří hry se zápalem, nám řekl tvůrce The Mims Beginning
Speciály Článek Jak se tvoří hry se zápalem, nám řekl tvůrce The Mims Beginning

Jak se tvoří hry se zápalem, nám řekl tvůrce The Mims Beginning

Ondřej Zeman

Ondřej Zeman

5

Čím menší společnost tím kvalitnější hra?

Reklama

Malá vývojářská studia nemají zrovna lehké začátky. Většinou žijí jen z ruky do huby. Jejich práce má v sobě ale vždy kouzlo, kterému se AAA společnosti jednoduše nemůžou rovnat. Dnes vám přinášíme rozhovor s Jakubem Machowskim, jehož tým Squatting Penguins stojí za povedeným god-game titulem The Mims Beginning. V našem krátkém povídání se dozvíte jaké to je dělat originální hru v malém týmu.

Co vás vedlo k vytvoření The Mims Beginning?

Zpočátku jsme chtěli pracovat pro větší studio a tak jsme vytvořili prototyp hry s názvem The Last Bastion (titul byl zaměřen na mobilní zařízení). Nikdo ale s námi nechtěl spolupracovat a tak jsme se rozhodli vytvořit vlastní hru The Mims Beginning (před začátkem vývoje The Mims Beginning jsme měli ale ještě jiný koncept god-like titulu. V něm jste hráli za pekaře, který měl své pečivové království plné zázvorového lidu. Voda a mouka měly hrát podobnou roli jako zázraky v Mims.) To bylo ale před třemi lety. Nyní je naše pozornost plně zaměřená na Mims, na kterém v současnosti pracuje pět lidí, jen dva z nich ale dávají projektu svůj veškerý čas.

Je The Mims Beginning váš první projekt nebo za sebou máte již určité zkušenosti?

Náš programátor Tomasz Pająk právě dokončil univerzitu, práce na tak komplikovaném projektu jako je The Mims Beginning pro něj bylo velkou výzvou, díky předchozím zkušenostem se jí ale dokázal ujmout s elánem. Myslím si, že mé zkušenosti s grafickou tvorbou jsou ve srovnání s velikostí The Mims Beginning nepatrné. Je mi 21 a prakticky první strategie, kterou jsem kdy hrál, byl Knight's and Merchants. Vždy jsem miloval kreslení a editaci filmů, byl jsem tím posedlý už od základní školy. Přes názory rodičů a učitelů jsem se rozhodl stát se indie vývojářem, vysoká zatím počká.

Krom mě a Tomasze Pająka, je tu ještě pár lidí, kteří nám hodně pomáhají. Patří mezi ně Krzysztof Kowal (hudební designer), Łukasz Trela (designer úrovní) a Tom Doki (scénárista).

Tři roky jsou poměrně dlouhá doba, jak vám šel vývoj? Nastaly v jeho průběhu komplikace?

Ano, máme problémy s prostředky, na startu jsme totiž mysleli, že The Mims Beginning vytvoříme za 6 měsíců. Teď na něm pracujeme již 3 roky ;). Naštěstí se nám skrz Indiegogo podařilo získat dostatek financí na to, abychom dostali náš projekt do Early Access programu na Steamu. V průběhu vývoje jsme měli jako tým spoustu problémů. Je hodně těžké pracovat bez dostatečného financování. Prakticky jsme měli peníze jen na účty a jídlo. V takové situaci je hodně důvodů proč přestat. My jsme ale vytrvali a nyní je vše v pořádku. Brzo vydáme nový update naší hry na Steamu a pak se plně zaměříme na vydání titulu. K tomu by mělo dojít za pár měsíců.

Byl jsem mile překvapen kombinacemi, které jsem viděl v některých misích. Jak se vám podařilo vymyslet tak velké množství spojení?

Snažili jsme se každou misi udělat naprosto odlišnou cestou, chtěli jsme se vyhnout typickým scénářům, které můžete vidět v jiných strategiích. Mise zaměřené na zabíjení nepřátel či obranu určitého bodu u nás prostě nenajdete. Chceme hráči dát prostor k rozvoji sebe sama. Každý z úkolů má víc možných řešení. V současnosti pracujeme na vložení Mims hádanek, které by naší hře měly dodat víc logických aspektů. Ty budou hráči řešit v průběhu jednotlivých misí.

Dá se říct, že váš svět je hodně promyšlený. Nejvíce mě asi ohromila symbióza jednotlivých herních prvků. Jak se vám povedlo vytvořit něco tak propracovaného?

Je příjemné slyšet, že se někomu naše hra tolik líbila. Je skutečně náročné nalákat k naší hře hodně hráčů, je totiž hodně obtížná. Symbióza spojena s pachem se hodně těžce optimalizuje. Prakticky tu máme dvě skupiny hráčů. Jedna říká, že její ostrov napadají až moc velké skupiny dravců, druhá naopak prosazuje ten názor, že jich není nikdy dostatek. Vyvážit tento herní aspekt je hodně náročné, snažíme se ale vyslyšet hlasy fanoušků. Těší nás ale, že vám náš prvek sedl na míru. Myslím si, že náš pachometr je ve strategickém žánru něčím jedinečným.

Abych byl upřímný, ještě jsem neviděl hru, která by byla po vstupu do Early Accessu v tak výborném stavu (optimalizace, bugy, atd.). Proč jste tedy váš titul přímo nevydali jako hotovou hru?

Do předběžného přístupu jsme naší hru dali hlavně proto, abychom jí pořádně vyladili. Strategie jsou typ her, který se hodně špatně ladí, měli jsme tisíce možných proměnných, které jsme mohli dát do hry. Pár našich lokálních testerů nestačilo na to celkové vyladění hry. No a tak jsme se rozhodli pro Early Access.

Pokud jsem měl při hraní problém, jednalo se o občas tupou AI. Plánujete jí do budoucna změnit, bude možné nastavit cesty pro vojensky zaměřené Mims?

V našem novém updatu jsme AI vylepšili. Máme tu novou AI jak pro základní Mims, tak i pro Strážce. Ti se nyní při boji chovají lépe a dokonce je možné tvořit z nich skupiny, které následně útočí jako jeden muž.

Těšíte se na reakce komunity na Steamu?

Určitě se těšíme. Popravdě komunitu sledujeme hodně pečlivě. Je skutečně náročné vést komunitu k tomu, aby nám sdělovala své názory, pár lidí nám už ale hodně pomohlo. Mohu říct, že jsme díky komunitě a její podpoře dokázali vymýtit většinu nedostatků, které The Mims Beginning trápily.

Na co se mohou fanoušci The Mims Beginning těšit?

V průběhu Early Accessu se dočkají nových misí a survival/free režimu. Nemůžu prozatím ale nic slíbit, protože v průběhu vývoje určitě přidáme řadu nových aspektů. Vše bude ale hodně závislé na úspěchu naší hry.

Jaké jsou vaše plány do budoucna. Lépe řečeno poté, co vydáte plnou verzi The Mims Beginning?

Vše bude hodně záležet na tom, jak velký úspěch bude The Mims Beginning mít. Rádi bychom dělali další hry. Toto je prakticky naše první hra, příští tituly budou o hodně lepší. Možná vytvoříme god-game hru se slovanským zasazením. Anebo něco podobného jako je Limbo, v současnosti ale nemáme jasno. V našich hrách se ale budeme vždy snažit hráče něco nového naučit a předat mu určitou zprávu.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama