The Mims Beginning – začátek jedinečné cesty
Preview Článek The Mims Beginning – začátek jedinečné cesty

The Mims Beginning – začátek jedinečné cesty

Ondřej Zeman

Ondřej Zeman

9

Dnes na Steamu dorazil zajímavý god-like simulátor The Mims Beginning a my jsme se na něj v předstihu podívali.

Reklama

Tříčlenné studio na tomto projektu pracovalo celé tři roky. I přesto se ale rozhodli, že hra na Steam vstoupí jako Early Access. Jaký je ale skutečný stav hry a zda stojí za koupi, se dozvíte již po pár řádcích našeho preview s dojmy z hraní.

Nová cesta

Mise základní kampaně jsou hodně povedené. Mateřská loď rasy Mims ztroskotala a je potřeba sehnat všechny komponenty potřebné pro sestavení nového korábu. Jednotlivé kusy plavidla jsou rozmístěny na nevelkých ostrůvcích vznášejících se v prostoru. Na každém ostrově zažijete naprosto jedinečné a hlavně i celkem zábavné dobrodružství.

Mims je rasa hodně vyspělých mimozemšťanů. Prakticky nepracují rukama, vše ovládají pomocí telekinetických schopností, které se jim díky třem hlavám rozvinuly. Krom toho mají k dispozici různé typy moderní technologie. Ta jim dokáže značně usnadnit jejich nesnadné úkoly. Při hlubším bádání dokáží dokonce nahlédnout do ne moc vzdálené budoucnosti, což je schopnost, která často zachrání řadu životů.

Jednou z nejzajímavějších misí pro mé Mims byla prozatím akce u černé díry. Tu bylo nutné uzavřít, jinak negativně ovlivňovala obyvatele městečka na mysli. Čím déle byla otevřena na plno, tím víc sebevrahů toužících po skoku do díry se najde. Práci vám stíží občasné přírodní katastrofy postihující vaší osadu. Možná že ze začátku neuspějete na poprvé, ale časem určitě najdete způsob, jak se s černým obrem vypořádat.

Mimo perfektní kampaně, vývojáři do budoucna plánují i survival mód, který bude během na delší trať. Jestli bude minimálně tak dobrý, jako kampaň, máme se skutečně na co těšit.

Pravidla moštárny

Vaši mimozemšťané většinu budov a vylepšení nakupují za energetickou šťávu. Tu je možné získat z různých druhů ovoce. Některé ovocné rostliny můžete zasadit a následně sledovat, jak se v podstatě samy sklízejí. Zní to trošku divně, ale realita je skutečně taková. Biowany totiž své plody házejí daleko od sebe, takže když je zasadíte dobře, váš dělník jen přijde a následně šťavnatý kousek hodí do odšťavňovače.

Hra prozatím umožňuje pěstovat tři typy ovoce. Do budoucna se ale setkáme až s devíti typy plodin. Vyjma toho, hra ale nabízí i chov zvířat. Jejich vývoj je plně závislý na konzumaci ovoce. Poté, co jim pořádně nacpete bříška, zašlete je vesmírným transportem na tržiště, kde jsou prodána za diamanty, potřebné k financování stavby různých budov. Bez gemů si prakticky ani neuprdnete, občas mohou být dokonce důsledkem pádu vašeho světa.

Bio generátor

Hned po přistání je důležité postavit základnu, tzv. PSI centrum. Díky němu je možné ovládat myšlenky vašich Mims. Ti se po vybudování moštárny zaměří na sběr již zmíněného ovoce. Vaši dělníci občas ale potřebují odpočinek, takže je nutné jim vybudovat sídlo, v kterém si dají menšího šlofíka, bez něj se jim totiž pomalu, ale jistě zhoršuje nálada. Tento pokles občas může vést až k sebevraždě daného mimozemšťana.

Obytné prostory však nemůžou fungovat bez přívodu energie. Ta se dá vyrobit buď za pomoci biomasového generátoru, anebo větrné elektrárny. Turbíny sice mají menší výkon, ale na rozdíl od spalovače ovocného nektaru, nevyžadují prakticky nic pro svůj výkon. Pro pohon laboratoří je ale lepší rozhodně první varianta. Vědecká centra slouží k vývoji zvířat, rostlin a řady jiných technologií. Na závěr jsou tu obranné věže, které se dají obohatit o plamenomet. Ty chrání obyvatele města jak před škůdci, tak i před predátory, jenž touží po mase vašich roztomilých mimozemšťanů.

Symbióza

Jedním z nejzajímavějších prvků této hry je to, že každý zásah vaší civilizace do světa, který obýváte, jej může negativně ovlivnit. Když například pěstujete ovoce ve větší míře, než dokážete spotřebovat, časem přijdou housenky či jiní daleko otravnější škůdci. Za předpokladu, že chováte zvířata ve velkém počtu, začnou se kolem vás objevovat predátoři, kteří zabíjí vše, na co narazí.

Tím pádem je celkově lepší existovat více v souladu s přírodou. Když jí nebudete zbytečně vykořisťovat, bude průběh vašeho hraní o něco pokojnější, než kdyby váš průmysl jel naplno a ohrožovala by vás řada nepřátel.

The Mims Beginning začátkem roku 2014 na Indiegogo vybralo 8 403 dolarů. Vývojáři požadovali 5 500 dolarů.

Ale i matka příroda a vesmír dokážou být krutí přesto, že je ničím nedráždíte. Občas vaše Mims zasáhnou různé katastrofické jevy, s kterými se musí vypořádat po svém. Prvním z nich je dárek z hvězd, lépe řečeno meteoritický roj, který ve vašem malém městečku dokáže natropit pořádnou paseku. Většinou se při této katastrofě značně zredukuje obyvatelstvo, díky velkému rádiusu dopadu. O něco milosrdnější je zemětřesení, které si nevyžádá daň na životech, ale jen zlikviduje jednu z budov.

Milé překvapení

Navzdory faktu, že je hra prozatím ve stádiu Early Access, byl jsem jí naprosto pohlcen. Současnou konkurenci bez problému smete ze stolu. Na rozdíl od jiných titulů, je již nyní plně funkční, takže si jí hráč může vychutnat bez zbytečných lapálií s bugy a nedodělky. Myslím si, že takový pan Molyneux a jeho studio 22cans se mají v tomto směru od tohoto tříčlenného studia ještě hodně co učit. V současnosti je The Mims Beginning jedinou kvalitní indie god-like na trhu. Takže pokud máte rádi tento žánr, rozhodně jděte do toho.

Pokud se bude hra dobře prodávat, je dost možné, že vývojáři přidají další obsah. Na Indiegogo slibovali, že by za více peněz mohli přidat bonusové mytické a zábavné dobrodružství s dalšími misemi a zdarma navíc další dodatečné mise. Za to chtěli překonat hranici 9 000, respektive 17 000 dolarů. Nakonec vybrali 8 403 dolarů, požadovali minimálně 5 500 dolarů.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama