Resident Evil 4 Remake Novinka Jak vypadá a běží Resident Evil 4 Remake

Jak vypadá a běží Resident Evil 4 Remake

Jan Urbančík

Jan Urbančík

5
Platformy Windows PC PlayStation PlayStation 5 Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 4

Odborníci z Digital Foundry se opět postarali o podrobný rozbor.

Reklama

V pátek 24. března vyšel velice očekávaný remake survival hororu Resident Evil 4. Redakce Digital Foundry samozřejmě nezahálela a nabídla nám opět velmi podrobný technický rozbor. V prvním videu se můžete podívat na celkový stav a porovnání s originálem, ve druhém videu je pak výkonnostní a vizuální rozdíl mezi jednotlivými verzemi.

Obecně lze říct, že ani jedna z konzolových verzí není úplně ideální. Přetrvávají problémy z dema, které jsme testovali i my (viz náš starší článek). Na PlayStationu 5 je problém především vizuální kvalita, jež údajně trpí kvůli špatnému upscalingu pomocí checkerboardu, který navíc způsobuje také velmi nepříjemný shimmering. Ani jeden ze čtyř režimů nenabízí plně stabilních 60 FPS, nejblíž tomu má ale pochopitelně výkonnostní mód bez RT.

XSX verze vypadá o poznání lépe, ale trápí ji jiné potíže. Jednak běží celkově o něco hůř, což by ale zase tolik nevadilo, protože nabízí větší VRR okno (refresh rate může jít až ke 24 Hz, u PS5 je to pouze 48 Hz). Hra je ale velmi neresponzivní kvůli tzv. deadzones, tedy mrtvým zónám na páčkách ovladače. Jednoduše řečeno, když páčkou pohnete jen trochu, postava/kamera se vůbec nepohne, kvůli čemuž to působí, jako by hra měla vysoký input lag. Je to velice nepříjemné a můžeme jen doufat, že přijde oprava. Stejné problémy totiž najdete i na Series S.

K dispozici je ještě old-gen verze, ale pouze na PlayStation 4. Na první pohled hra vypadá velmi dobře, ale při bližším pohledu zjistíte, že utrpěla především kvalita textur (které se někdy načítají i několik vteřin) či úplně chybí některé stíny, rozlišení je samozřejmě také nižší. Framerate není příliš stabilní a možnost uzamčení na 30 snímků za sekundu bohužel ve hře není. Ale stále je to hratelné.

Osobně můžu přidat ještě dojmy z PC verze, kterou jsem před pár hodinami dohrál. Naštěstí můžu říct, že to je jeden z nejlepších PC portů za poslední dobu. Nastavení je velmi detailní a hra vypadá opravdu nádherně. Doporučuji nicméně vypnout Lens Distortion (na všech platformách), a naopak zapnout Hair Strans (na PC určitě, na konzolích to má bohužel rozbité nasvícení), které výrazně vylepšují vlasy, přestože si tato technologie bere trochu výkonu. Ray Tracing je použit pouze na odlesky, především vodu, takže ho klidně můžete vynechat a kvalita tím nijak neutrpí. Dávejte si pozor také na využití VRAM (ve skutečnosti je mnohem vyšší, než co říká menu), je třeba mít trochu rezervu.

RE4R jsem hrál na mé sestavě s Intel Core i5-13600K, RTX 3070 a 32 GB DDR5 RAM. Zvolil jsem nakonec vlastní rozlišení 3200x1800 (přesně mezi 1440p a 4K), s téměř všemi nastaveními na maximum, kromě stínů (které jsou na max neskutečně náročné a doporučuju je dát na high), ray tracingu a textur (doporučuji ale udělat vše proto, abyste mohli dát alespoň 2GB, 1GB textury mohou být docela rozmazané). Zapnul jsem ještě upscalovací technologii FSR 2 na režim Quality a hra mi běžela prakticky po celou dobu hraní na stabilních 60 snímků za sekundu. Jediný propad jsem zaznamenal v jedné náročnější lokaci, v níž strávíte pár minut.

A ano, ve hře se vyskytuje stuttering. Naštěstí to však není takový problém. Nejde totiž o záseky způsobené kompilací shaderů, ale o tzv. traversal stuttering, který je nejspíš způsoben načítáním dalších lokací. V remaku Dead Space to třeba byl velký problém, ale tady se vyskytuje jen výjimečně, a hlavně vás nikdy nezastihne v souboji. Takže pokud sáhnete po PC verzi a máte dostatečně výkonný stroj, čeká vás velmi plynulý zážitek.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama