Jak vývojáři využívají PS5 Pro?
i Zdroj: Sony Interactive Entertainment
Novinka Jak vývojáři využívají PS5 Pro?

Jak vývojáři využívají PS5 Pro?

Jan Urbančík

Jan Urbančík

1
Platformy PlayStation PlayStation 5

1st i 3rd party studia představila vylepšení pro své hry.

Reklama

Na dnešním State of Play jsme mohli vidět montáž vylepšených her pro chystanou konzoli PlayStation 5 Pro, v rámci níž jsme se dozvěděli názvy dalších titulů, které dostanou nálepku PS5 Pro Enhanced. O tom už jsme psali v noci, krátce nato ale přišel ještě obsáhlý článek na PlayStation Blogu, kde jednotliví vývojáři více či méně podrobně představili vylepšení, na které se můžeme těšit. A právě ty si zde rozebereme.

Polyphony Digital

Gran Turismo 7

Jako první si vzal slovo zástupce studia Polyphony Digital, které láká na vylepšení závodní hry Gran Turismo 7. Hlavním lákadlem je zde přidání ray tracing odrazů (ať už jiných aut, tak částí auta na tom samém autě) přímo do závodů, dosud byl dostupný pouze mimo real-time hraní. Vývojáři museli obětovat nativní 4K rozlišení, ale tvrdí, že upscaling PSSR se může kvalitou obrazu nativnímu rozlišení rovnat.

Druhým přídavkem je pak režim s výstupním rozlišením 8K při 60 FPS. Vývojáři to sice neuvádí, ale velmi pravděpodobně je i zde použit upscaling PSSR, protože nativní 8K by GPU této konzole jen tak nezvládlo.

Guerrilla Games

Horizon Forbidden West

Pokračujeme dalším first party titulem, další porci informací totiž odhalili vývojáři z Guerrilla Games, kteří chystají vylepšení hned pro dva tituly. Tím prvním je Horizon Forbidden West, druhý díl této série, který ve verzi pro PS5 Pro slibuje kvalitu obrazu na úrovni původního Quality režimu, ale při 60 FPS.

Hlavní vylepšení bychom však nenašli v rozlišení, ale v grafickém nastavení. PS5 Pro verze má dostat lepší stíny, kůži a vlasy, mraky a další vylepšení.

Horizon Zero Dawn Remastered

Také remaster prvního dílu se dočká vylepšení pro novou konzoli, ale tady už vývojáři byli méně sdílní. Mluví obecně o vylepšené grafice s vysokou kvalitou obrazu a svižným frame ratem.

Naughty Dog

The Last of Us Part I a The Last of Us Part II Remastered

Studio Naughty Dog si rovněž připravilo dva tituly, konkrétně remake prvního The Last of Us a remaster dvojky. Obě hry nově dostanou zcela nový režim, který obraz interně renderuje ve 1440p a následně se upscaluje do 4K pomocí PSSR, to vše při 60 FPS.

Stále budou k dispozici také režimy Fidelity a Performance z původní verze, které by díky vyššímu výkonu měly běžet stabilněji.

Insomniac Games

Spider-Man a Ratchet & Clank

Vývojáři z Insomniacu si připravili vylepšení pro všechny své tituly, které vyšly na PS5, jde tedy o Marvel's Spider-Man Remastered, Spider-Man: Miles Morales, Ratchet & Clank: Rift Apart a Spider-Man 2.

Všechny tyto hry nově nabídnou režim Performance Pro, který nabízí výstupní rozlišení 4K a ray tracing, stejně jako původní Fidelity režim, ale při 60 FPS. Opět se to přímo nezmiňuje, ale pravděpodobně je použit upscaling PSSR.

Wolverine

Tady jsme se nedočkali podrobností, ale vývojáři prohlásili, že chystaný titul Marvel's Wolverine také obdrží vylepšení pro PS5 Pro, které by měly být ještě značnější než to, co dostaneme nyní.

Avalanche Software

Hogwarts Legacy

Loňský hit Hogwarts Legacy, odehrávající se ve světě Harryho Pottera, se rovněž dočká vylepšení. Vývojáři na blogu tvrdí, že všechny režimy budou nově používat upscaling PSSR, což by mělo přinést vyšší kvalitu obrazu. Velkou změnou pak prošel ray tracing režim, který má přinést dodatečné odrazy a nově také RT stíny.

Capcom

Dragon's Dogma 2

Capcom si na vydání PS5 Pro připravil hned tři vylepšené tituly. Tím prvním je letošní akční RPG Dragon's Dogma 2, jež láká na využití upscalingu PSSR pro vyšší kvalitu obrazu, lepší ray tracing a stabilnější frame rate.

Resident Evil Village

Poměrně překvapivě Capcom sáhl trochu hlouběji do svého portfolia a vylepšil také Resident Evil Village z roku 2021. Novinkou je zde režim 120 FPS, který zde dosud chyběl, zatímco sedmička a remaky dvojky a trojky jej obdržely už dříve. 

Jinak vývojáři zmiňuje obecně vysoké rozlišení, ale není jasné, jestli tím myslí, že vylepšeními prošly i původní režimy. Minimálně ten s ray tracingem by měl každopádně nově běžet plynuleji díky vyššímu výkonu.

Resident Evil 4

Opomenut nebyl samozřejmě ani loňský remake čtvrtého dílu, kde ale byli vývojáři ještě méně sdílní. Zmiňují pouze obecně vyšší frame rate a vysoké rozlišení.

Electronic Arts

Dragon Age: The Veilguard

Vývojáři z Bioware si také připravili vylepšení pro PS5 Pro. Jejich novinka Dragon Age: The Veilguard bude mít na PS5 Pro v režimech Fidelity i Performance vyšší rozlišení a vyšší grafické nastavení. 

V obou režimech bylo využito PSSR a v obou režimech najdeme RT ambientní okluzi, na základní PS5 je to pouze ve Fidelity režimu.

Star Wars Jedi: Survivor

Studio Respawn se vrátilo ke své akční adventuře Star Wars Jedi: Survivor, která nedávno obdržela konverzi pro konzole minulé generace. Tentokrát se však samozřejmě místo downgradu zaměřili na vylepšení.

V obou režimech na PS5 Pro najdeme vyšší interní rozlišení, které se následně upscaluje pomocí PSSR. Právě tato technologie má zajistit vyšší kvalitu obrazu, se kterou byly v původní hře docela velké problémy.

Koei Tecmo Games

Rise of the Ronin

PS exkluzivita Rise of the Ronin z letošního března se také dočká vylepšení, ale vyjádření vývojářů je bohužel velmi vágní. Vyplývá z něj pouze to, že bychom se měli dočkat vyššího frame ratu a vyšších detailů.

Konami Digital Entertainment

Metal Gear Solid Delta

Přestože zatím neznáme datum vydání, už nyní Konami potvrdilo, že se remake třetího Metal Gear Solid dočká vylepšené verze pro PS5 Pro. Podle japonských vývojářů má přinést obecně vyšší vizuální kvalitu díky PSSR a plynulejší frame rate. Podrobnosti neznáme.

Nexon Games

The First Descendant

Sci-fi multiplayerovka se má dočkat lepšího nasvícení a stínů, ale také vyšší kvality obrazu díky upscalingu PSSR. Vývojáři rovněž pracují na podpoře generování snímků v rámci FSR 3.1, které by šlo zkombinovat právě i s upscalingem od Sony.

Remedy Games

Alan Wake 2

Finští vývojáři na vylepšení pro Alana Wakea 2 lákali už dříve, nyní konečně známe oficiální podrobnosti. Zůstávají dva režimy, ale každý se dočká změn a novinek.

Quality režim se nově dočká ray tracingu, byť zatím není jasné, do jaké míry bude implementován, PC verze podporuje i kompletní path tracing. Performance režim bude mít lepší efekty a nově výstupní rozlišení 4K (předtím to bylo 1440p), přičemž pro upscaling by mělo být využita technologie PSSR.

Shift Up

Stellar Blade

3rd person akce Stellar Blade od korejských vývojářů ze studia Shift Up přinese na PS5 Pro dva nové režimy, které jsou nicméně popsány poněkud zvláštně.

Ten první by měl nabídnout výstupní rozlišení 4K s uspcalingem pomocí PSSR, který by měl zajistit vyšší kvalitu obrazu. Snímková frekvence je podle blogu 50 FPS, což se jeví dost zvláštně, ale pravděpodobně tím není myšleno uzamknutí, jenom přibližná hodnota, kolem které by se mohl frame rate pohybovat. Bylo by to ostatně podobné jako u dosavadního Balanced režimu.

Úplnou novinkou pak bude přidání HFR režimu s podporou až 120 FPS, vývojáři ovšem uvádí hodnotu 80 snímků za sekundu, jež zřejmě i zde značí průměrný frame rate. Pro tento režim samozřejmě budete potřebovat zobrazovací zařízení s podporou 120 Hz.

Square Enix

Final Fantasy VII Rebirth

Jednoho z největších vylepšení se dočká druhý díl remakové trilogie Final Fantasy VII s podtitulem Rebirth, jak avizoval rozbor od Digital Foundry. Nyní už ale máme oficiální podrobnosti.

Square Enix zvolil cestu úplně nového režimu, jenž nese název Versatility a má nabídnout to nejlepší z režimu grafiky a výkonu. Kvalita obrazu bude díky upscalingu PSSR velmi vysoká (v některých ohledech překonává i původní režim kvality), ale při plynulých 60 FPS.

Ubisoft

The Crew Motorfest

Vývojáři z Ivory Tower slibují pro svou závodní hru ostřejší obraz díky PSSR, bohatší vegetaci a celkově počet objektů, to vše při 60 FPS.

Assassin's Creed Shadows

Nový díl slavné série slibuje obecně lepší grafiku i kvalitu obrazu díky PSSR a také implementaci RTGI, tedy globálního nasvícení pomocí ray tracingu.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama