Jedna z hlavních postav vývoje World of Warcraft okomentovala svůj odchod
Novinka Jedna z hlavních postav vývoje World of Warcraft okomentovala svůj odchod

Jedna z hlavních postav vývoje World of Warcraft okomentovala svůj odchod

Ondřej Zeman

Ondřej Zeman

Platformy Windows PC

Frustraci v něm vyvolal systém procentuálních kvót.

Reklama

Toxické prostředí ve společnosti Blizzard Entertainment bylo v uplynulých letech opakované téma. Firmě se s tímto problémem moc efektivně bojovat nedaří. Podle vyjádření jednoho z hlavních vývojářů World of Warcraft Classic Briana Birminghama to navíc vypadá tak, že tento herní gigant má na úrovni vztahů mezi zaměstnanci svůj vlastní podíl, což bylo fakticky jedním z důvodů, proč se tento zkušený tvůrce rozhodl opustit jeho náruč a zamířit jinam. Během svého působení ve firmě byl totiž stejně jako ostatní vedoucí pracovníci nucen generovat negativní hodnocení patřící do systému procentuálních kvót, což odmítal. Několikrát proti němu dokonce i sám přímo vystoupil, jenže jak už to v korporátech bývá, časem byl tlak natolik silný, že i on sám několikrát podlehl a špatná hodnocení udělil.

Jedna z hlavních postav vývoje World of Warcraft okomentovala svůj odchod

Sám situaci s hodnoceními komentoval takto: "Když se vedoucí týmů zeptali, proč to musíme dělat, ředitelé World of Warcraft jim vysvětlili, že s tím sice nesouhlasí, ale důvody, které uvedlo výkonné vedení, byly, že je důležité stlačit ty nejhorší výkony jako způsob, jak zajistit, aby všichni nadále rostli. Tento druh politiky podporuje soutěživost mezi zaměstnanci, sabotování práce druhých, touhu lidí najít si týmy s nízkými výkony, v nichž mohou být nejvýkonnějšími pracovníky, a v konečném důsledku podkopává důvěru a ničí kreativitu.“

Birmingham odmítl tento stav nadále snášet a rozhodl se proto dát výpověď. Mluvčí společnosti Blizzard fungování systému procentuálních kvót komentovala tak, že má usnadňovat zaměstnancům podovat co nejlepší výkony za pomoci upřímné zpětné vazby od vedoucích pracovníků. Tlak korporátu na obyčejné pracovníky podle Birminghama v posledních letech rapidně vzrostl, stejně jako řada jiných byl však i on požádán, aby o tomto procesu veřejně neinformoval. Podle něj však není jediným, komu se aktuální systém nezamlouvám. V týmu okolo World of Warcraft se má nacházet rovnou několik vedoucích pracovníků ochotných negativní hodnocení vztáhnout na své osoby, společnost jim to však nikdy neumožnila.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama