Kingdom Come: Deliverance 2 poběží na konzolích ve 4K a 30 FPS
KCD2 Novinka Kingdom Come: Deliverance 2 poběží na konzolích ve 4K a 30 FPS

Kingdom Come: Deliverance 2 poběží na konzolích ve 4K a 30 FPS

Jan Urbančík

Jan Urbančík

28
Platformy Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 5 Windows PC

Optimalizace by měla být mnohem lepší než u prvního dílu.

Reklama

Od oznámení historického RPG Kingdom Come: Deliverance 2 uběhl už více než měsíc. Na propracované prezentaci jsme se tehdy dozvěděli něco o zasazení, postavách, příběhu, hratelnosti a dalších aspektech. Asi tím hlavním bodem každopádně byl fakt, že je dvojka mnohem větší než sám o sobě dost rozsáhlý první díl. A něco málo o velikosti prozradil producent Martin Klíma na páteční přednášce v rámci probíhající brněnské akce Game Access.

Zmínil tak například množství textu, který se z 800 tisíc slov v jedničce rozrostl na 1,7 milionu. Nahrávky voice overu zase dohromady dají 240 hodin, místo 108 u prvního dílu. Tady je ale samozřejmě třeba říct, že velkou část z toho hráč v jednom průchodu vůbec neuslyší. Jsou tam totiž například duplicitní hlášky NPC, které namluvilo více lidí.

A Klíma nezapomněl zmínit ani množství bugů. KCD1 jich mělo mít necelých 49 tisíc, při vývoji dvojky už jich ale bylo napočítáno téměř 280 tisíc, přičemž producent hry tvrdí, že se zřejmě "podaří" překonat třísettisícovou hranici. Na druhou stranu opraveno už jich má být zhruba 204 tisíc a vývojáři určitě ještě mají minimálně pár měsíců na doladění.

Snad nejzajímavější ale byla vyjádření ohledně technické stránky. Klíma, stejně jako mnozí jiní vývojáři, zmínil limitaci v podobě Xboxu Series S a jeho 10GB paměti. Cílem Warhorse tak mělo být udělat hru o 25 % větší, protože XSS má oproti PS4/XONE o 25 % paměti navíc.

Asi všichni víme, že první díl na minulé generaci konzolí zrovna stabilně neběžel, dvojku by ale neměl potkat stejný osud. Během Q&A jsem se Martina Klímy zeptal na frame rate a rozlišení, na které KCD2 míří. K mému překvapení jsem skutečně dostal odpověď.

Hráči na PlayStationu 5 a Xboxu Series X mohou očekávat rozlišení 4K (zdali je nativní, si budeme muset počkat, ale předpokládal bych nějaký upscale) a 30 FPS. Xbox Series S pak nabídne také 30 snímků za sekundu, ale v rozlišení 1440p.

Pozitivní zprávou je, že podle slov Klímy už nyní hra běží stabilně nad 30 FPS a vypadá to, že optimalizace je na tom tedy velmi dobře. K dispozici každopádně bude pouze jediný režim, takže pokud se vývojáři nerozhodnou frame rate odemknout, budeme se holt muset na konzolích smířit s limitem na 30 snímků za sekundu. Vzhledem k ambicím a velikosti projektu se to nicméně dalo očekávat a 60 FPS pravděpodobně nebylo nikdy na stole.

Na závěr jenom dodám, že jeden z posluchačů se specificky zeptal, kdy můžeme očekávat nový trailer, a podle Klímy se dočkáme "brzy". Dost možná se tak hra objeví na Summer Game Festu či jiné akci červnové sezóny.

Kingdom Come: Deliverance 2 vyjde ještě letos, a to s českým dabingem, přičemž míří na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X|S. Hru si můžete předobjednat na Alza.cz.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama