Kingdom Come: Deliverance kombinuje nezávislé, náročné hry s kvalitou AAA
KC: Deliverance Novinka Kingdom Come: Deliverance kombinuje nezávislé, náročné hry s kvalitou AAA

Kingdom Come: Deliverance kombinuje nezávislé, náročné hry s kvalitou AAA

Michal Burian

Michal Burian

64
Platformy PlayStation PlayStation 4 Windows PC Xbox Xbox One

Výkonný producent Martin Klíma a výkonný ředitel Martin Frývaldský se rozpovídali o svých pocitech a prozradili několik zajímavostí. <strong>Kdy se začne pracovat na dalším projektu?</strong>

Reklama

Středověký RPG titul Kingdom Come: Deliverance je bez debat úspěšnou hrou. Za první týden se titul přiblížil k milionu prodaných kusů a není tak divu, že dostává prostor i v jiných médiích, včetně České televize.

Kingdom Come: Deliverance se detailně věnuje i server Lupa.cz. Ten nově přinesl rozhovor s výkonným ředitelem Martinem Frývaldským, který se k Warhorse přidal v roce 2013. Předtím pracoval v BM Managementu, tedy ve firmě zajišťující aktivity Zdeňka Bakaly. Ten ve Warhorse drží majoritní podíl.

Všichni investoři jsou logicky spokojeni. Hra má pozitivní hodnocení a zároveň dobré ekonomické výsledky. Největší investice jsou za nimi. „Největší náklady jsou do vydání hry. Vydávání patchů a podobně už tak velké částky nejsou. Podobné je to s marketingem. Největší investice jsou do a při vydání a pak už je to zejména práce s komunitou na sociálních sítích a podobně,“ řekl Frývaldský pro Lupa.cz.

Role vydavatelství Deep Silver, respektive Koch Media, byla podle Frývaldského zásadní. „Hra měla na den vydání připraveno nějakých 350 tisíc fyzických kopií a ty byly distribuovány na globální trhy. Chodily nám pak třeba fotky, že někdo našel kopii v obchodě v Dubaji na letišti. My bychom to tam určitě neuměli dostat. Stejně tak do Wal-Martu a tak dále. Další přínos Kochu byl v marketingové podpoře.“

A jak je to s prodeji? „Existuje trh pro PC a trh pro konzole. A tyto trhy se chovají v zásadě dost odlišně. Hráči na PC akceptovali model kupování her digitálně. Podíl digitálního prodeje je tam naprosto převažující. U konzolí je to stále ještě naopak. U konzolí se asi 70 procent prodejů děje v retailu. Zde byl přínos vydavatele obrovský.“

Díky Deep Silver se daří hře také ve Spojených státech. „Extrémně silná je pro nás Evropa, přičemž klíčovým trhem je Německo,“ ujasnil Frývaldský.

V současné době nemají v úmyslu propouštět - ve velkých studií často dochází po dokončení projektu k propouštění nepotřebných zaměstnanců, kteří zrovna nemají co na práci. Ve Warhorse uvažují jinak:

„Vytvořili jsme několik hodnot. Jednou z nich je hra a další je tým. Každé vývojové studio je do určité míry projektová organizace, kdy se lidé shluknou kolem nějaké myšlenky. Na druhou stranu to automaticky neznamená, že se po dokončení všichni rozutečou. Pakliže tým funguje, není důvod, proč by neměl pokračovat dál. Naopak chceme organizaci udržet, zaměstnat ji a dobře vybalancovat práci, kterou ještě potřebujeme dát do KC:D a do dalších projektů. O nich ještě samozřejmě nebudeme mluvit.“

Podle Frývaldského má Dan Vávra v hlavě už dávno myšlenku na další projekt. Na něm by se mohlo začít pracovat již v letošním roce. Vše ale záleží na investorech, aby je nová hra zaujmula. Když půjde o pokračování Kingdom Come: Deliverance, tak by v tom nemusel být zas takový problém. Právě na akcionářích záleží, zda se peníze z prodejů Kingdom Come: Deliverance použijí na vývoj dalšího titulu.

„Investiční profil jakékoliv další hry, ať už to bude cokoliv, je o tom, že to vždy bude samostatný projekt. To, že uspěje jedna hra, neznamená, že uspěje další. Jestli jsme od investorů dostali peníze na jedno dílo, ještě neznamená, že je dostaneme na druhé. Investor si na každý nový projekt musí udělat novou rozvahu a říci, jestli ho to zajímá, či nikoliv. Warhorse jako instituce je studio, které chce dále vyvíjet hry. Ale sami si musíme říci, kam a jak se chceme posunout.“

Soutěž: Vyhrajte sběratelskou edici Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance vzniklo v týmu sto lidí. Na podobných hrách ve světě dělají daleko větší studia. Nebylo by tak překvapivé, kdyby Warhorse ještě rostlo a zaměstnalo další stovku nebo dokonce dvě stovky lidí.

„S počtem 100 lidí jsme vlastně na tento typ hry malé studio. Nebylo by nic překvapivého, kdyby takovou hru dělalo 200 až 300 lidí. Potenciál pro růst je, ale závisí to na řadě faktorů,“ dodal výkonný ředitel Warhorse Studios v rozhovoru pro Lupa.cz.

Přesouváme se na rozhovor s výkonným producentem Martinem Klímou. Ten odpověděl na otázky fanoušků na oficiálním diskuzním fóru studia. Z jeho odpovědí jsme se dozvěděli, že podle jeho Kingdom Come: Deliverance kombinuje nezávislé tituly s těmi z AAA třídy. Zároveň by si přál více času, aby mohli na hře před vydáním ještě pracovat a vyladit ji. Toho mohli dosáhnout, kdyby za více než šest let neztráceli čas kvůli špatným rozhodnutím, které si vyžádaly zbytečný čas a energii. Jinak je ale na Warhorse pyšní, většina členů v týmu zůstala až do konce, tedy do vydání hry. Během vývoje tým opustilo jen 30 lidí.

„Skutečné AAA hry odpouštějí hráčů stále víc a víc, jsou vhodnější pro nezkušené a občasné hráče, kteří se mohou spolehnout na různé značky, tipy a užitečné rady. Nemusejí tak přemýšlet o dalších krocích. V tom není nic špatného. Chápu proč firmy, které vytvářejí podobné tituly, jdou touhle cestou. Je to poptávkou, o tom svědčí prodeje.“

„Na druhou stranu tu máme nezávislé hry, které hráčům méně odpouštějí a přinášejí velkou výzvu. Často jde kvůli omezenému rozpočtu o jednodušší formy, například mnoho z nich jsou dvourozměrné plošinovky. S KCD se snažíme kombinovat oba typy: uvnitř jde o nezávislou produkci, která je náročná a hráčům neodpouští, ale grafikou a kvalitou jde o AAA.“

Z toho důvodu nepovažuje Klíma pro Kingdom Come: Deliverance za konkurenci Assassin's Creed nebo Shadow of War. „Nemáme zdroje k vytvoření takové hry,“ vysvětlil.

Kingdom Come: Deliverance vyšlo 13. února s českými titulky na PC, PlayStation 4 a Xbox One. Hru koupíte v obchodech Xzone.cz a GameExpres.sk.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama