Kingdom Come vybralo přes milion liber
KC: Deliverance Novinka Kingdom Come vybralo přes milion liber

Kingdom Come vybralo přes milion liber

Michal Burian

Michal Burian

151

<strong>Aktualizace</strong>: Poslední stretch goals se nestihl. Středověké realistické RPG vybralo nakonec 1,106,371 liber.

Reklama

Měsíc utekl jako voda. Středověké realistické RPG Kingdom Come: Deliverance od českého studia Warhorse na Kickstarteru úspěšně zakončilo svou kampaň. Na nadějný titul přispělo dohromady 35 384 lidí částkou 1,106,371 liber. Přitom Warhorse původně na svůj projekt chtěli 300 tisíc liber, aby si dokázali, že je o hru dostatečný zájem. Chtěl to především jejich investor miliardář Zdeněk Bakala, když Dan Vávra a spol. neuspěli u vydavatelských společností.

Kingdom Come tak v přepočtu na české koruny vybralo téměř 37 milionů korun, přesně 36 886 409 Kč. To znamená, že každý v průměru přispěl částkou přes tisíc korun.

"Před měsícem jsme byli dost nervózní. Po téměř dvou letech práce jsme se dostali do bodu, kdy neexistovala žádná jiná možnost než se pokusit sehnat peníze crowd-funding kampaní. Vydavatelé nebyli ochotni riskovat své peníze na podivnou historickou hru pro malé procento hráčů. Žádný investor nechtěl dát své peníze do projektu bez důkazu, že se jeho investice vrátí," napsal Dan Vávra v updatu na KS.

Ještě před kampaní provedli průzkum, který dokázal, že hráči mají o jejich hru zájem. Nakonec to ale vyšlo a Warhorse mohou slavit, a to i přesto, že spousta lidí byla skeptická. Možná si teď spousta vydavatelů klepe na čelo a litují toho, že do Kingdom Come: Deliverance neinvestovali své peníze. Jejich odhady totiž byly špatné. Už v první den se ukázalo, že hráči z celého světa mají zájem o realistické středověké RPG bez magie a draků. Dokonce takovou hru zoufale chtějí.

"Teď musíme dokončit hru. Cítíme velkou odpovědnost a povinnost pro naše podporovatele. Bude těžké uspokojit všechny ty očekávání, ale uděláme vše, co můžeme, abychom vás nezklamali."

"Konečně máme čas si sednout s designéry a začít pracovat na questech a příběhové lince. Příští měsíc se k nám přidá dvanáct nových kolegů (několik z nich bude z pražského 2K Czech). Za pouhých pár měsíců se plánujeme rozrůst na více než 50 lidí."

Závěrem Dan Vávra ujistil všechny fanoušky, že i nadále budou publikovat blogové články na oficiálních stránkách a s fanoušky si povídat na sociálních sítích.

Pokud jste na Kingdom Come: Deliverance ještě nepřispěli, budete tak moci učinit prostřednictvím oficiálních stránek, kde taktéž získáte spoustu úžasných odměn a pochopitelně přístup do hry. Přispět budete moci i přes PayPal a Amazon Payments.

Dobrou zprávou je, že i nadále budou přidávat nové stretch goals, takže se nakonec možná na zkušenější herce dostane.

Níže si v původní zprávě můžete přečíst o jednotlivých cílech, a co ve hře nakonec bude.

Původní zpráva

Pražské studio Warhorse s Danielem Vávrou a Martinem Klímou dokázalo na Kickstarteru překonat původní cíl s 300 tisíci liber a dokonce naplnit i ty dodatečné. Kdo by to byl řekl, že se nakonec vybere přes milion liber, tedy přes 33 milionů korun. Tomu se říká úspěch :-).

Warhorse by to nedokázalo bez velmi promyšlené marketingové kampaně, kdy své fanoušky i ostatní hráče zásobovalo pravidelnými video updaty se zajímavým obsahem. Nakonec jsme se v úterý večer dočkali živého streamu z rozpracované verze hry, která byla před časem prezentovaná vydavatelům. Právě tahle ukázka byla pro mnoho hráčů impulzem pro podpoření českého studia.

Pojďme si to celé shrnout. Je jisté, že v Kingdom Come: Deliverance bude středověká hudba nahraná českými mistry z dobových zpěvníků. Dále soundtrack od symfonického orchestru, speciální linie questů, kde se bude hrát za mladou ženskou postavu, která na začátku hry zachránila mladého kováře (hlavního hrdinu) a profesionální motion capture, kde bude zaznamenán nejen pohyb, ale také mimika obličeje.

Po překonání hranice 800 tisíc liber je jistá in-game výuka boje. Každý pohyb vám ukáže a vysvětlí mistr bojového umění. Bonusem pak bude podrobné instruktážní video se základní technikou boje s různými středověkými zbraněmi. Vše ve spolupráci s experty středověkého bojového umění. Na video se mohou těšit všichni, kteří na Kickstarteru přispějí minimálně 20 librami (Knight digital).

Velkou radost mám ze speciálního turnajového módu s nefalšovanými středověkými turnaji. Přichystáno má být hned několik možností a módů, včetně výběru soupeře a zbraní. Vše navíc bude maximálně autentické. Turnaje budete moci využít jako trénink.

Jelikož byla překonaná i hranice jednoho milionu liber, tak nám ve hře bude dělat společníka pes. Ten nás bude všude následovat, pomůže v boji nebo při lovu a bude varovat před nebezpečím, kdy bude postava spát. Se psem by také měly souviset nějaké nové questy.

Dostáváme se k poslednímu stretch goals, který ještě nebyl překonán, vše nasvědčuje tomu, že se do 12 hodin stihne vybrat 1 200 000 liber. Pokud se tak skutečně stane, tak bude moci Warhorse najmout zkušenější a kvalitnější herce pro dabing a snímání pohybu. Uveden je třeba Sean Bean, Brian Blessed a John Cleese.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama