Kolik stála licence na Zaklínače?
Zaklínač Novinka Kolik stála licence na Zaklínače?

Kolik stála licence na Zaklínače?

Michal Burian

Michal Burian

24

Andrzej Sapkowski na herním Zaklínači vydělal méně, než by se mohlo zdát, a přiznal, že nevěřit v úspěch hry byla velká chyba.

Reklama

Herní série o bělovlasém zaklínači vydělala polskému CD Projektu již nespočet miliónů dolarů. Není proto divu, že se Poláci rozšiřují třeba o pobočku v Krakově. Podle polského Eurogameru by se měla velikost přinejmenším zdvojnásobit a dosáhnout alespoň osmi set zaměstnanců, kteří by společně se studiem ve Varšavě měli pracovat na klíčových značkách firmy.

V herním světě se tak nějak tušilo, že licence na Zaklínače nestála moc. Bývalému šéfovi studia Sebastianu Zielinskému se povedl vskutku mistrovský tah, když licenci na zaklínačskou ságu a povídky koupil za tehdejších 35 tisíc zlotých, což odpovídá dnešním téměř 380 000 korunám.

„Byl jsem hloupý a prodal jsem jim práva v jedné transakci. Nabízeli mi procenta z výdělku, ale řekl jsem ne. Stejně z toho nic nebude. Kdo mohl tehdy tušit, jak moc jsem se pletl,“ přiznal autor zaklínače Andrzej Sapkowski.

Cenu za licenci Zaklínače Zielinski zveřejnil v komentářích pod nedávným facebookovým příspěvkem Adriana Chmielarze. Podle jeho slov studio zaplatilo částku ve dvou splátkách: jednou 15, podruhé 20 tisíc zlotých. Dodal, že Sapkowski odmítnul první verzi kontraktu s CD Projektem, protože v něm byla chyba. Místo jména Geralt v něm figuroval Gerald.

CD Projekt RED nebylo jediné studio, od kterého Sapkowski dostal peníze. Již na přelomu let 1996 a 1997 koupil licenci Adrian Chmielarz, toho času šéf Metropolis Software. Ten zaplatil v přepočtu něco kolem 90 000 korun. Jeho hra však nikdy nespatřila světlo světa. Mělo jít o akční adventuru s RPG prvky, komplexními charaktery a morálními volbami. Před dvaceti lety opravdu velké sousto na skousnutí. Vývojáři měli dokonce funkční prototyp, jenže všechna data skončila v propadlišti dějin a nám tak ze hry zbylo jen pár obrázků.

Hráči si na videoherního zaklínače tak museli počkat dalších 10 let.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama