Zpět na článek

Diskuze: Komentář: Neomluvitelná absence DLSS a XeSS ve Starfieldu i dalších titulech

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 2 Level 2
23. 8. 2023 14:57 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

stylar

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jo a ještě k tomu DLSS, kdo si myslí, že je to mazanice: https://imgsli.com/MjAwMDY4.

Dread
Dread
Level 29 Level 29
Hlavní platforma: PC
22. 8. 2023 17:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@stylar Bez DLSS je to ostřejší no :)

stylar

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dread Nemyslím si, navíc když se podívám na výkon, tak ta scéna je 65 fps native a s DLSS 90fps.

23cicer

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na prelomu milenia 98-08 jsem radeji sahnul po ATI, ikdyz nemeli technologie jako nvidia a ovladace uplne v prdeli... od 2010 uz beru jen nvidie, pac fuze ATI - AMD prinesla jediny = totalni pad na dno. Jo, tesim se na radu rtx 5000, pac moje 2080ti bude tou dobou tak akorat na vymenu (((:

Xspy John

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kde se předpokládá fungování Starfieldu ? Na poslední generaci konzolí ...co mají za GPU všechny dvě myslitelné konzole ? AMD ....podpora technologie AMD je zcela logická . XeSS a DLSS na konzolích nefigurují - nikoho na konzolích v podstatě nezajímají

Lopata

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xspy John a koho na z PC master race zajímají konzole ? :D takovej nevýkonej shit

prochihxc

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lopata Jo jo, všichni mají nabušenější pc a proto potřebují ai pomůcku, aby jim to jelo líp. 😄

bean
bean
Level 43 Level 43
Hlavní platforma: PC
21. 8. 2023 18:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xspy John Problém je v tom, že implementovat všechny tři technologie dá úplně minimální práci. Pokud to vývojáři nepokazí, tak to má být prakticky drop-in replacement, kde si nějaký wrapper poradí se všemi upscale technikami.

Herbicid

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Lehce to zamrzí, ale nevadí mí to. I přes to, že mám RTX4080. Jestli se na někoho můžou zákazníci NV či Intelu zlobit, tak to jsou jen a pouze výrobci jejich GPU, že nedokázali zajistit podporu své na HW zamčené technologie. Nikdo, opravdu nikdo, nemůže myslet vážně stěžovani si na absenci technologie zamčené na konkrétní značku HW a to ani přes to, jakkoli jeho implementace se může jevit triviální. Pořád je potřeba otestovat. A není to ani takové zlo jako jsou třeba NVIDIA Gameworks, protože FSR funguje na jakémkoliv HW bez omezeni.

William Rottmayer

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Koupíte si grafiku za randál peněz a ještě si osekávate vzhled, aby to jelo líp. Tak to je fakt super 😂 v životě bych to nepoužil

bean
bean
Level 43 Level 43
Hlavní platforma: PC
20. 8. 2023 10:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@William Rottmayer Jo, tohle fakt může napsat jenom někdo, kdo to nikdy nepoužil. :D

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
20. 8. 2023 12:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@William Rottmayer Je vidět, že nemáš sebemenší tušení, jak DLSS funguje. DLSS ti dokáže přetvořit celou hru, kde ve výsledku obraz vypadá ostřejší. Čím vyšší nativní rozlišení tím lepší kvalita. Možná by bylo na čase se zbavit těch podělaných 1080P rozlišení

Jardik

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Musim souhlasit se vsemi nazory na tyhle DLSS, FSR, ... ze jsou to technologie k nicemu, jsou zlo, kvuli kterym se vyvojari rozhoduji neoptimalizovat svoje hry poradne, protoze "to prece funguje s DLSS na tech 30FPS".

Jmeno2

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A to va? Jediny kde sem to mel zapnuty byl cyberpunk. Nevim o jiny hre kde by to bylo nejak nutny...

skylines
skylines
Level 0 Level 0
19. 8. 2023 19:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tyhle fejkové kraviny si můžou nechat. K čemu mi je že hraju na 4k když renderuju na 240p... jo vlastně abych mohl na twitteru psát že hraju na 4k. :D

Dreip
Dreip
Level 25 Level 25
19. 8. 2023 19:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@skylines Tak všechny tyhle upscalovací technologie vznikly jen proto aby si i majitelé slabších pc mohli hru zahrát v lepší grafice, respektive ve vyšších fps. Ale kdo na to má železo aby mohl hrát v nativním rozlišení, tak by to používat logicky neměl a stačí mu obyčejný antialiasing, zbytečně by to jen degradovalo kvalitu. Jinak já používám řešení, které je lepší než všechny tyhle upscalingy dohromady, dokonce mám poté více fps jak Dlss na quality a hra vypadá lépe. Stačí ve hře (pokud to tedy hra umožňuje) snížit render resolution tak na 75 (ale je třeba různě vyzkoušet, je to hra od hry) a potom zvýšit hodnotu přes možnost FidelityFX CAS (také bývá v menu mezi grafickým nastavením) až na 85-95. A najednou hra vypadá a běží lépe jak kdyby jste zapli Dlss/Fsr na quality. Bohužel ne v každé hře tato možnost je (ale třeba zrovna série Call of Duty to umožňuje). V nouzi lze použít i jiný sharpening (ten integrovaný ve hře), jen vám to nedá tak pěkný obraz (jako FidelityFX). Plus pro lepší vizuální kvalitu je dobré dát i lepší antialiasing (ideálně Smaa tx1 nebo vyšší), ale není podmínkou (zase to pak trochu "žere" fpska). Ve finále budete mít víc fps a v hezčí grafice než po použití upscalingu jako Dlss, apod..

stylar

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dreip Hlavně vznikly kvůli raytracingu, dřív dokonce bylo možné zapnout DLSS jenom s raytracingem apod. Ona i taková RTX 4090 je dost "slabá" na 4k nativ s raytracingem, dokonce i s DLSS to nemusí být ještě ono, protože zase raytracing zvyšuje ještě nároky na procesor, takže je ještě potřeba další berlička typu frame gen. Že se to zvrtlo a vývojáři jsou líní optimalizovat a radši to nechají na upscalovacích technologiích ("však to nějak poběží") je věc druhá.

bean
bean
Level 43 Level 43
Hlavní platforma: PC
20. 8. 2023 10:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dreip @43279 Tohle není ani zdaleka lepší řešení než DLSS nebo FSR 2.0 a výsledek bude akorát tak oversharpened obraz, kde žádné detaily ztracené v nižším rozlišení opravdu obnovené nebudou.

Dreip
Dreip
Level 25 Level 25
20. 8. 2023 11:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bean @10842 Zkoušel jsi to osobně? Já jsem to testoval mnohokrát v mnoha hrách, tam kde to jde (i když teda ve 4k rozlišení) a vždy to bylo o něco málo lepší než dlss a měl jsem o něco víc fps, žádné detaily tím neztrácíš. A oversharpened obraz nebude, vždy je třeba najít balanc (mezi sníženým resolution a sharpeningem, ale na 4k rozlišení byli nejvhodnější hodnoty jak jsem psal výše), navíc to pak ještě případně vyhladíš antialisingem. A podstatné je použít FidelityFx, u ostatních sharpening metod ty výsledky zdaleka nebyli tak dobrý.

bean
bean
Level 43 Level 43
Hlavní platforma: PC
21. 8. 2023 18:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dreip Samozřejmě, že jsem to zkoušel osobně. Taky jsem to tak dělal ještě než bylo FSR venku. Ono totiž samotné FSR používá FidelityFx Contrast Adaptive Sharpening. Dost her mívá i sharpness slider, když FSR zapneš, který ovládá právě sílu sharpeningu. Proto je minimálně zvláštní, že ti přijde nějaký obyč nearest neighbor upscale algoritmus spolu s CAS lepší než FSR, které používá výrazně lepší upscale algoritmy (Lanczos v 1.0 a nějaký temporální filtr v 2.0) a pak to taky prožene CAS. Jestli ti to ale vyhovuje, tak to samozřejmě používej. Jen mi to přijde zvláštní vzhledem k tomu jak ty věci fungují.

Dreip
Dreip
Level 25 Level 25
22. 8. 2023 15:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bean Zkoušel jsi to na 4K rozlišení nebo nižším? Zkoušel jsi to i v přímém srovnání s DLSS/FSR a nebo pouze čerpáš ze svého odhadu a zkušenosti z minulosti "že by to tak mělo být lepší"?

bean
bean
Level 43 Level 43
Hlavní platforma: PC
22. 8. 2023 18:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dreip Hraju v 5120x1440. Samozřejmě, že jsem to přímo porovnával. Schválně jsem to v pár hrách zkusil ještě teď. DLSS i FSR jsou prostě výrazně lepší než obyč. resolution scale a sharpening.

madPav3L
madPav3L
Level 46 Level 46
Hlavní platforma: PC
19. 8. 2023 23:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@skylines Hraj si na co chceš. Já teď třeba hraji BG3 s DLSS quality a má to lepší obraz jak native s hnusným TAA.

Martin

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@madPav3L Nemá je to rozmazané jak prase lepší dát TAA a zapnout zostření proto to tam je to zostření k TAA

madPav3L
madPav3L
Level 46 Level 46
Hlavní platforma: PC
20. 8. 2023 09:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin To jsem zkoušel a lepší to není. Pokud se hýbe s kamerou, tak je to pořád příšerná mazanice, jakmile se kamera zastaví, tak ok, ale jinak ne. S DLSS je to dobré pořád. Ještě jsem nehrál hru s dobrým TAA a ostření to nikdy nezachránilo.

Martin

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@madPav3L Jsi nehrál moc her jinak mazanice tam není žádná když si to zapneš tak to vypadá ostřeji než DLSS nevím jaké máš rozlišení ale ve 2K co hraju to je naprosto super možná tak ve full hd to je mazanice xd

madPav3L
madPav3L
Level 46 Level 46
Hlavní platforma: PC
20. 8. 2023 20:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin 3440x1440 a mazanice to s TAA je a hrál jsem toho opravdu hodně, hraji hodně dlouho... Stačí si pohledat TAA na steamu nebo redditu a vyskočí ti hned několik vláken, jak TAA dělá hru blurry.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
19. 8. 2023 18:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kdyby Nvidie neodstartovala DLSS, tak tu máme dnes možná hry v lepších stavech. Kdo by se snažil zlepšit stav svého produktu, když je tu DLSS a generace neexistujících FPS? Herní trh a hlavně PC průmysl jde silně do kopru a i já zarytej PC hráč poslední 2 roky začínám dost uvažovat o konzoli. Také sice není vše vyladěné, ale je to po většinou v den vydání funkční a hlavně nemusí člověk řešit fps nebo stabilitu. Do teď si pamatuju, jak přišel Crysis 2 v DX 9 a říkal jsem si ,,sakra jak ty hry budou vypadat za 10 let´´ a ve finále nevypadají ani tak dobře graficky,ale potřebujete 5x výkonější pc. Já sám mám 3080+13600K pro 1440P hraní. Teď lituju upgradu počítače. Všechny hry nejsou špatné, ale dost často a v budoucnu to nebude lepší se vyskytují nehratelné hry. Pády, fps dropy,neoptimalizované za účelem zvýšení prodejů čipů. Ať si každý myslí co chce, ale minulej rok mě hry bavili. Ani ne po roce nebo spíš za těch posledních 8 měsíců jsem pc hrami, tak silně znechucen, že by mě nikdy dřív nenapadlo, že budu já v takové fázi.

stylar

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Abych pravdu řekl posledních pár her co jsem hrál na PC, bylo všechno port z PS5 (Spider-Man, Last of Us, Ratchet & Clank, Uncharted), takže by možná bylo lepší fakt koupit tu krabičku, i když mám radši klávesnici a myš.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
19. 8. 2023 22:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@stylar Já taky. God of War, Spider-man v pohodě fungoval. Uncharted mě vůbec nebavil a Ratchet & Clank je pro mě nehratelné. Nevím co s tím, ale hra mi spadne na plochu. Ale nejlepší byl pro mě spider-man, pak asi Days Gone a God of War.

Haunter

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Je úplně jedno jakou technologií se zlepší vzhled hry. Jde o to, že ty hry jsou čím dál horší provedením - příběhem atd., třeba Gothicy, Skyrim, Fallout 3-4, to byly Hry... Naposledy byla kvalitní Kingdom Come... Kdybys měl PC v pořádku, fps dropy nemáš... a to hraju i Cyberpunk na 1440p... s RTX 3060.

Lopata

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Haunter Kingdom Come má dodnes otřesnou optimalizaci, kdyby vyšel dnes, tak skončí v kategorii mezi ostatníma špatně optimalizovanýma releasama letos.

jmeno

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Notaaaak PC Mástři se přeci nehádají. Jsme vytříbená rasa, bez chyb. 4K120 if you now. Pojďme se raději vysmát xboxu - 30fps v dnešní době jakože filmový zážitek? Muhehehehe #laughtin144fps

Lalatralala55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A cenu za nejblbejsi clanek mesice vyhrava...! Zajimavy, ze tady nepise o hodne nvidii, ktera doted mela prece taky vsechno pro vsechny, wait nikdy nemela, vsechno bylo omezezeny na par nejdrazsich karet (rtx atd), kde clovek upscale nepotreboval nebo si musel koupit predrazenej monitor se zbytecnym cipem, i kdyz se vedelo, ze to slo bez v podobe freesync. nvidia fanboy se nezapre v mistrovi Urbancikovi.

Dreip
Dreip
Level 25 Level 25
19. 8. 2023 15:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lalatralala55 Bohužel je to tak, sice nVidia s tím většinou jako první přijde na trh, ale zamkne si to pro sebe (třeba gsync, dlss), pak musí přijít na scénu Amd aby to uvolnili pro všechny (freesync, fsr).

Jan Urbančík
Jan Urbančík
Zing Zing
19. 8. 2023 15:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lalatralala55 Nevím, jestli jste celý článek četl, ale výslovně tam zmiňuji, že Nvidia takových špatných rozhodnutí udělala hodně a opravdu ji nijak neobhajuji. Stejně tak ale připomínám (jak také píšu v článku), že to není žádná omluva pro AMD. Plus tedy neřeším jenom DLSS, ale z velké části XeSS, jehož absence je asi ještě větší problém, neboť by to z velké části byla výhra pro všechny.

eVe-CZ
eVe-CZ
Level 10 Level 10
19. 8. 2023 18:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Urbančík jenze kdyz je to naopak , zadny takovy clanek tu neni --_--

Jan Urbančík
Jan Urbančík
Zing Zing
19. 8. 2023 18:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@eVe-CZ To bych neřekl, hned dvakrát jsme tu psali o nedostatku VRAM na grafikách od Nvidie, v článku je to i zmíněno.

Jardik

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lalatralala55 FreeSync, gsync, priklad dalsich technologii, co likviduji optimalizace her, proc to oprimalizovat na stabilnich 60FPS, kdyz to muze skakat od 25 do 60 a o ostatni se postara FreeSync/gsync, ktere jeste dodnes monitory poradne nezvladaji a zpusobuji blikani podsviceni pokud se framerate nedrzi stabilne u urcite hranice.

Lopata

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jardik Jarídku a kde si viděl jak to skáče 25 - 60 a vyladí to freesync gsync prosím ? :D DDD Víš vůbec o čem mluvíš ? :D

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 24 Level 24
19. 8. 2023 14:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Všichni se budeme tvářit, že nVidia je úplně svatá. Je jedno jestli AMD nebo nVidia, každej si bude snažit protěžit své technologie a tohle je jen jedna z variant jak donutit hráče kupovat si jejich produkt. Kdyby v nVidia nebyly takový blbci, tak dnes mám stále grafiku od nich, jenže vydat 4070Ti s 12 GB VRAM nebo dokonce 4080 s 16GB VRAM dnes může jen fakt blbec, při skutečnosti, že AMD jede 20/24 GB a tím jsou více future proof, jen ta spotřeba je vtip.

JirkaK

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel A proč kupovat amd kartu když fsr funguje na Intelu i nv, dokonce na apple Mx. Problem ale je ze amd zřejmě prosadilo aby tam nebylo xess ani dlss.

bean
bean
Level 43 Level 43
Hlavní platforma: PC
20. 8. 2023 10:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JirkaK Proč? Třeba kvůli cena/výkon+VRAM? A Intel kartu si stále pořídí spíš jen masochista. :D

Herbicid

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JirkaK No to je ale hloupost. A proč by to dělalo? Být to obráceně, tak to smysl dává, jako to dělala NV s Gameworks například, ale pokud je tam jen něco, co funguje všude to smysl nedává. FSR tam je proto, protože funguje na Xbox Series, takže je implementaovano a především testováno, od počátku vývoje. Osobně si myslím, že dříve či později na oficiální implementaci DLSS dojde, vzledem k tomu, že Starfield tu s námi bude určité několik let s plnou podporou a několika velkými DLC, tak jako to je d Fallouty. Jen na to doteď nebyli zdroje.

Herbicid

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Není to jedno. FSR od AMD není zamčené jen na jejich HW. A teď budevnasledovat Greenboy příspěvek o tom že to AMD dělá je proto, že jim nic jiného nezbývá! ;-)

Dreip
Dreip
Level 25 Level 25
19. 8. 2023 14:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Padají názory na to že Starfield by jako první hra měl podporovat FSR 3, takže možná proto je to tlačeno takto jako exluzivita. Ale uvidíme. Jinak pokud hrajete ve 4k, tak rozdíl mezi Fsr, Dlss a Xess se velmi stírá, Dlss stále vede, ale nepatrně, v tomto rozlišení už jsou ty rozdíly opravdu téměř minimální, v nižších rozlišeních je to bohužel horší.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
19. 8. 2023 15:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dreip jo a kolik procent lidí di to ve 4K zahraje ?

Paul
Paul
Level 32 Level 32
19. 8. 2023 14:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Koukám na komentáře pode mnou a říkám si že by Zing mohl vyhlašovat novou soutěž o nejhloupější komentář dne, vítěz by mohl dostat nějakou hodnotnou cenu, např. doživotní přísun banánů.

VIKY1
VIKY1
Level 36 Level 36
19. 8. 2023 14:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Psal uz nekolikrat ze byznys vde kazi a hlvne kdyz odkupuji a nasledne vyhazuji....

Martin

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Imagine kupujete si RTX a grafiky za 20k a pak tam stejnak musíte používat fake rozlišeni aby jste mohli hrát na 60fps ale smějete se konzol hráčům že mají 60fps XD

jmeno

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Imagine dragons

bean
bean
Level 43 Level 43
Hlavní platforma: PC
20. 8. 2023 10:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin A ty si myslíš, že na konzloích ty hry běží v nativním rozlišení? :D

Lopata

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bean on nechápe že konzolová grafika má 5x menší výkon než RTX4080, natož aby chápal jak je možné, že má 60FPS :D ..tuhle grafiku v životě neviděl, neb na ní nemá a proto tady hejtí. Ale jen ukazuje svou tupost no ... to co on dá v 60 FPS na konzoli dá RTX ve 240ti FPS, pokud se doplní vhodným CPU.

Martin

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lopata Je divné že jsem neviděl ještě new hru co by jela na těch 240fps na rtx4090 ve 2k na max XD a já mám PC ne konzoli tu už jsem prodal dávno ale jedu AMD grafiky 10x lepší než krmit nvidiu a jejich RTX sračky

Martin

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bean Neběží a očividně neběží ani na PC co stojí o 40k víc xd

Reklama
Reklama