Komunitní rozhovor s tvůrci Kingdom Come: Deliverance
Speciály KC: Deliverance Článek Komunitní rozhovor s tvůrci Kingdom Come: Deliverance

Komunitní rozhovor s tvůrci Kingdom Come: Deliverance

Martin Cvrček

Martin Cvrček

84

Tobi Stolz-Zwilling z Warhorse Studios odpovídá na otázky čtenářů spojené s českým dabingem, souboji, RPG prvky, dodatečným obsahem nebo moddingem.

Reklama

Nedávno jsme se dohodli se studiem Warhorse na provedení komunitního rozhovoru zaměřeného na očekávané RPG Kingdom Come: Deliverance, v němž budete pokládat otázky vývojářům vy, tedy čtenáři, hráči a fanoušci. Pod novinkou, která sloužila jako výzva pro položení otázek, se během pouhých několika dnů objevilo nemalé množství zajímavých a podnětných dotazů. Posléze jsme z nich v redakci vybrali velkou část a zaslali do Warhorse, v němž se rozhovoru ujal PR manažer Tobi Stolz-Zwilling.

Než se dostaneme k samotným otázkám a odpovědím, rád bych zdůraznil, že se jednoduše nemohlo dostat na všechny a že některé otázky byly více či méně upraveny. Nejen aby byly čtivější a uhlazenější, ale také aby jasněji vyjadřovaly daný dotaz a aby podporovaly návaznost jednotlivých odpovědí. Vždy jsme se ale snažili i přes sebevětší úpravy zachovat smysl každé vybrané otázky. Tímto bych ještě jednou rád poděkoval všem čtenářům za jejich otázky, jejichž úroveň byla mnohdy milým překvapením. Ale teď už k samotnému rozhovoru.

Herní prvky

Zaprvé otázka, kterou si pokládá téměř každý čtenář. Jaká je současná situace ohledně českého dabingu? Změnilo se něco? Můžete říct, jestli se ho někdy dočkáme? - redakce Zingu

Samozřejmě bychom rádi měli český dabing, ale Kingdom Come: Deliverance je rozsáhlé, příběhové RPG, jehož scénář obsahuje více než 400 tisíc slov. Tudíž jde i o otázku času a peněz. V tuto chvíli můžeme rozhodně říct, že při vydání hra nebude zahrnovat český dabing. Rádi bychom ho měli v budoucnu, ale nemůžeme ho slíbit. České titulky ovšem budou k dispozici.

Docela by mě zajímalo, jestli hra bude mít více různých konců nebo půjde o lineární příběh? - yesfrost

Konec Kingdom Come: Deliverance bude vždy stejný, ale cesta, po které se k němu dostanete, se může v porovnání s ostatními lišit. KCD je hodně o volbách a odlišných způsobech, jakými můžete přistupovat k určitým problémům nebo úkolům. Většina samotných úkolů tedy nabídne více přístupů, řešení, konců a následků.

Bude ve hře více úrovní obtížnosti? A dokáže v boji zvítězit i poměrně neschopný hráč jako já, aniž by při tom vzteky zničil tucet myší a dva tucty ovladačů k tomu? Bude finální hra obsahovat možnost rychlého uložení? A jaký je ve hře zhruba poměr bojů/rozhovorů/miniher/putování světem/cut-scén (v procentech)? - OneShot

V Kingdom Come budeme mít jen jednu úroveň obtížnosti. Ale máte pravdu, bojové potyčky mohou být velmi náročné. RPG systém vám pomůže, ale vždy budete potřebovat nějaké ty osobní schopnosti. Jestli máte pocit, že nejste dost silní, můžete samozřejmě trénovat, případně zaplatit trenéra, aby vaše schopnosti posílil. Rychlé ukládání bude fungovat díky naší „savovici“. Napijete se a uložíte hru, ale když ji budete zneužívat, můžete onemocnět. K dispozici bude i automatické ukládání a možnost uložení a ukončení, takže se nebojte. Protože jde o RPG, můžete si v podstatě sami určit vlastní poměr podle toho, co vyhovuje vašemu hernímu stylu. Buď budete hodně bojovat, nebo se budete boji snažit co nejvíc vyhýbat. Ve hře budeme mít zhruba 4 hodiny cut-scén.

Bude ve hře možnost vypnutí vašeho komplexního bojového systému? Přece jen jsou někteří, kteří by raději příběh, průzkum prostředí atd. a soubojový systém tohohle rázu ne všem vyhovuje. - ChristianeQ

Ne, soubojový systém bude vždy aktivní. Mnoho úkolů však budete moci vyřešit mírumilovnou cestou. Dojde ale na chvíle, v nichž budete muset bojovat.

Inspirovali jste se při tvorbě lukostřelby spíše tou moderní, nebo jste zajeli i více do historie? - Blackhand47XD

Kombinujeme obojí. Samozřejmě jsme studovali rukopisy o lucích, šípech a jejich použití, ale dokonce jsme je testovali ve skutečném světě spolu s lukostřelci, kteří přišli do studia.

Mě by zajímala divoká zvěř, tedy vlci, medvědi apod. Bude třeba bezpečnější se držet u cesty a při vstupu hluboko do lesa bude hrozit například útok medvěda, kterého by nebyla žádná sranda přemoct? - einfari

Ano, čím hlouběji se dostanete do lesa, tím větší je šance, že narazíte na bandity, Kumány nebo divoká prasata. Medvědi a vlci si vzali dovolenou a v Kingdom Come: Deliverance nebudou.

Plánujete do hry implementovat možnost vykovat si vlastní zbroj a zbraně a následně těmto unikátním kusům vybavení dát jméno? Samozřejmě za předpokladu, že by se hlavní hrdina postupně učil kovat lepší a lepší kusy a kvalita zbraní a zbroje by závisela na jeho úrovni znalostí. - Renwolf

Ne, při vydání Kingdom Come: Deliverance na toto nedojde. Kovářství je něco, na co může dojít v budoucnu.

Vyjdou tedy některé zrušené prvky a minihry (hlavně již zmíněné kovářství) například ve formě DLC po dokončení a vydání samotné hlavní hry? - ThornwaldCZ

Ano, v tuto chvíli pracujeme na plánu na vydávání DLC, který bude odhalen v budoucnu. Samozřejmě dojde i na věci, které se do hry nedostanou při vydání.

Čeká nás ve hře hon na Easter Eggy? Hra sice neobsahuje magii ani podobné prvky, ale budou ve hře nějaké pověry, povídačky nebo legendy, které nás dovedou například k pokladu nebo tlupě banditů vydávající se za něco nadpřirozeného? - Blackhand47XD

Bylo mi řečeno, že téměř každé oddělení studia ukrývá Easter Eggy, aniž by o nich komukoliv říkalo... z toho jsem trochu nervózní.

Takže nemůžete něco říct aspoň o jednom Easter Eggu? - BB- 98

No, o žádném nevím... to je ta děsivá věc. Na druhou stranu by už nešlo o Easter Egg, kdybyste o něm věděli v předstihu.

Bude verze k dostání u nás obsahovat i německý dabing? Přijde mi mnohem přirozenější (i přesnější) než skoro shakespearovská angličtina. - Marllone

To je něco, co zatím nevíme a co musí být prodiskutováno s naším spoluvydavatelem a s distributory.

Technologie

Mě by zajímalo, na jaké verzi CryEnginu bude finální hra postavena. Aktuální verze CryEnginu je tuším 5. 3. 4. Zajímá mě to především proto, protože Warhorse Studios několikrát zmiňovalo, že si CryEngine „ohnulo“ podle svých potřeb. - RastyK2

Ano, to je pravda, engine jsme museli značně upravit. V tuto chvíli používáme CryEngine 3.8.6.

Vylepšíte vzhled hlavního hrdiny? - Esprite

Henry je téměř hotov, samozřejmě tu a tam pracujeme na některých menších věcech, ale jeho celkový vzhled je finální.

Zvažuje Warhorse Studios přidání technologie TressFX, popřípadě NVIDIA HairWorks (nyní jsou ty vlasy dobré, ale ne skvělé)? Na jakých grafických kartách hru ve studiu vyvíjíte? Na Nvidiích nebo AMD? - SinKong

Ne, neuvažujeme. Na animacích tváří, synchronizaci pohybů úst a vlasech/vousech momentálně pracujeme. Ve studiu používáme obojí, AMD a Nvidie.

Jak na tom bude hra s moddingem? Budou v případě kladné odpovědi vydány dodatečné nástroje, nebo je moddeři musí dát dohromady sami? - Chuchyn

Ano, zvažujeme, že se budeme zabývat modderskou komunitou, až bude hra vydána. Kromě toho s největší pravděpodobností vydáme také nějaké modovací nástroje. Ale uvidíme, kdy přesně na ně dojde.

Ostatní

Jak se vypořádáváte s očekáváním? Přece jenom Kingdom Come má vcelku dost fanoušků už od začátku kampaně na Kickstarteru a je to poměrně velký AAA titul. - cajteekanee

Od raných dnů Kingdom Come: Deliverance jsme se snažili být ohledně vývoje velmi otevření. Hlavně prostřednictvím videí na našem vlastním YouTube kanále, na našich sociálních sítích a/nebo při vystupování na konferencích. Sdíleli jsme, co plánujeme udělat, ukázali jsme, na čem pracujeme a čeho jsme dosáhli, dokonce jsme mluvili o věcech, které si bohužel do hry nenašly cestu.

Chci se optat, zda má vydavatel již smlouvu s GOGem? A zda se již vyjasnil plán s verzí pro Linux? - TumaPetr

Ne, s GOGem nemáme žádnou smlouvu. A verze pro Linux je také hudbou budoucnosti.

Máte v plánu zahrnout ve hře obdobu Extrémní jízdy z Mafie? - Blackhand47XD

Každá jízda na koni bude potenciálně extrémní :)

Děkujeme za všechny odpovědi a hodně štěstí při dalším vývoji Kingdom Come: Deliverance. - redakce Zingu

Poznámka na závěr: Jestli ještě nemáte přístup do aktuálně dostupné bety Kingdom Come: Deliverance a máte o něj zájem, raději už moc neváhejte. Beta bude totiž k dostání jen do příštího čtvrtka, tedy do 17. 8. 2017. Od toho dne už nebude možné zakoupit přístup spolu s hrou, nicméně jestli už betu máte nebo si ji do čtvrtka pořídíte, budete ji moci i nadále hrát.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama