L.A. Noire – postup při vyšetřování
Speciály Článek L.A. Noire – postup při vyšetřování

L.A. Noire – postup při vyšetřování

Martin Cvrček

Martin Cvrček

5

Konečně se na světlo světa dostávají konkrétní informace o těch nejdůležitějších prvcích napjatě očekávané detektivky od Rockstaru. Pár z nich si určitě zaslouží zvláštní pozornost.

Reklama

Jak už nějakou dobu víme, L. A. Noire je spíš než akční gangsterka detektivní adventurou. Samozřejmě, dojde i na tu akci, sem tam nás přestřelky a honičky v autech určitě neminou, ale jde v první řadě o svědomité řešení krádeží, vražd a dalších zločinů. A samozřejmě taky o vyslýchání zločinců i pouhých svědků, na což se zaměříme nejdříve.

Nový trailer:

No tak to vyklop

Není nad to pořádně podusit nějakého gaunera v přítmí výslechové místnosti. V L. A. Noire se nijak neliší výslech podezřelých nebo pouhých svědků, celkové rozhraní je stejné pro všechny. Systém spočívá ve výběru vhodných otázek a následného poslouchání odpovědí, přičemž má hráč po chvíli možnost rozhodnout, jestli vyslýchaný mluví pravdu, mlží a všechno okecává nebo lže jako když tiskne. Podle všeho jde sice o efektivní záležitost, ale tak nějak bez inovací nebo vlastního stylu, prostě se v levém horním rohu obrazovky vznáší seznam možných odpovědí a nic víc. Ale zase si říkáme, když někoho uvidíme, jak po odhalení jeho lží jenom beze smyslu koktá a neví co říct, tak nějaké jednodušší rozhraní tvůrcům odpustíme.

Nicméně, hra disponuje zajímavou možností, a to že můžete označit vraha, aniž by k němu vedly nějaké skutečně významné a přesvědčivé důkazy. Nemáte na nějakého podezřelého dostatek důkazů, ale připadá vám „prostě divnej“ a chcete ho vidět za mřížemi? Pokud máte třeba jen sebemenší důkaz, nikdo vám nebrání na něj přímo ukázat prstem. Sice může mít nějaké křivé obvinění neblahý následek na další průběh rozhovoru a celý případ to může jenom ztížit, ale i tak to považujeme za parádní prvek, jenž do hry přidává patřičnou míru volnosti a uvěřitelnosti.

Tváříš se nějak divně, ne?

Pokud si ale nejste jistí, jakým směrem výslech ubírat, možná vám napoví výraz dotyčné osoby. L. A. Noire v sobě zahrnuje technologii MotionScan, která umožňuje dost detailní ztvárnění všech emocí a výrazů od svraštění obočí přes krčení nosu až po chvějící se rty. Díky tomu můžete v podezřelém číst jako v otevřené knize a všechno to povídání pak určitě půjde mnohem snáz.

Pokud se náhodou dostanete do slepé uličky, kdy mají všichni podezřelí železné alibi a vám chybí nějaká podstatná stopa nebo je jenom váš seznam podezřelých moc tenký, i tak je tu možnost, že se doberete ke zdárnému konci a případ s klidným svědomím uzavřete. Není to jako v běžných adventurách, kdy prostě musíte mít všechno a vědět všechno, jinak se nehnete z místa. Ani náhodou. Nějaký nezdar vás samozřejmě nemine, pořád jde o hru představující určitou výzvu, ale pokud máte našlápnuto správnou cestou a víte co dělat, úspěchu stejně dosáhnete a hra vám následně vypíše, co jste mohli udělat lépe nebo jinak. Takže se nikdo nemusí bát přehnané obtížnosti vycházející ze samotného principu adventur, hra vám sem tam něco odpustí.

Zkrátka a dobře, i přes jednodušší a ne zrovna výrazné rozhraní vypadají výslechové situace vážně lákavě a celkově neotřele. Sice jsme si výslechových situací užili dost třeba ve hrách na motivy seriálových kriminálek, ale L.A. Noire zatím působí, že tohle všechno hravě strčí do kapsy. Uvidíme časem, každopádně by nebylo od věci zmínit i prohledávání místa činu.

Tak se na to podíváme

Popisovaný zločin nese krycí název „Případ hedvábné punčochy“ (v originále The Silk Stocking Murder) a údajně byl vytvořen na základě skutečné události. Phelpse zavolá místní kapitán Donnelly s tím, že bylo nedaleko radnice nalezeno tělo hispánské ženy. Dřív než na místo dorazí Phelps, už jsou všude novináři, kteří berou vraždu na lehkou váhu, mají tak akorát hubu plnou nemístných poznámek, nicméně náš detektiv je odpálí prostou otázkou, jestli mají sestry nebo matky (tím chtěl říct, že by se těm novinářům asi nelíbilo, kdyby tam místo hispánské ženské ležela nějaká příbuzná).

Místo činu není žádná procházka růžovým sadem, oběť je nahá a znetvořená, a ještě na její tělo někdo napsal krví záhadná hesla „BD“ a „Kiss the Blood“. Takže, máme oběť, máme místo činu, vyšetřování může začít. Jakmile začnete pátrat po stopách, nejste nijak omezeni. Kameru můžete libovolně otáčet, můžete zvedat a do detailu přiblížit jednotlivé předměty, a občas to jde i do takových detailů, že vám hra třeba umožňuje vzít obálku, nejdříve jí natočit tak, abyste viděli adresu, a pak nakouknout co je uvnitř. Při hledání stop jde sice o mravenčí práci, ale nezapomeňte, že čím víc toho vynecháte nebo přehlédnete, tím obtížnější pro vás bude daný případ vyřešit.

Cesty jsou spletité

Díky důkazům známe jméno oběti, jde o jistou Antonii Maldonado, a známe i její bydliště, takže nám nic nebrání nahromadit pár podezřelých, jako třeba bývalého manžela nebo majitele domu, kde Antonia bydlela. Všechno podstatné o výsleších a rozhovorech jsme zmínili výše, takže můžeme rovnou přejít k pokračování vyšetřování.

Bývalý manžel nemá zrovna nejpřesvědčivější alibi, navíc má problém s rozvodovými papíry, což by mohl být motiv, každopádně následný výslech ukáže, že je nejspíš nevinný. Nezbývá než následovat další stopy, které Phelpse zavedou k jistému obchodníkovi. U něj se během okamžiku nalezne zakrvavěný skalpel, na což obchodník zareaguje tím, že zkusí zdrhnout v autě. Následuje menší automobilová honička, kterou však podezřelý trochu nezvládne a tak není žádný problém ho zatknout.

Tak to můžeme uzavřít

Pachatel dopaden, všichni už chtějí případ uzavřít, ale pořád tu je pár otázek. Třeba, co znamenají ty nápisy na těl oběti? A jaký byl vůbec motiv zločinu? Zdá se, že případ bude mít ještě nějakou dohru, jenže o té už bohužel nic nevíme. Nicméně, i to málo zní rozhodně působivě. L. A. Noire určitě nepůsobí dojmem nějaké nudné a nezáživné adventury, naopak to vypadá, že nás veškeré vyšetřování Colea Phelpse bude náramně bavit. Upřímně v to doufáme, protože zatím se náramně těšíme na 17. května letošního roku, kdy L. A. Norie vychází pro Playstation 3 a Xbox 360. O PC verzi zatím bohužel nepadlo ani slovo.

Více informací se o L.A. Noire dočtete v našem preview, doporučujeme také přeložený rozhovor s tvůrci hry.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama