Recenze LEGO Ninjago Movie Video Game - jak se legáček nindžou stal

Štěpán Lenk

Štěpán Lenk

5

Je to jen další z řady narychlo splácaných her podle filmové předlohy, nebo LEGO Ninjago obstojí i jako samostatné dobrodružství?

Recenzovaná verze: PlayStation 4

V kinech se už více než dva týdny promítá nejnovější celovečerní animák s tématikou slavné stavebnice - LEGO Ninjago Movie. Zároveň s ním na pulty obchodů dorazila i jeho videoherní verze, pojmenovaná poněkud kostrbatě LEGO Ninjago Movie Videogame. Je to jen další z řady narychlo splácaných her podle filmové předlohy, nebo LEGO Ninjago obstojí i jako samostatné dobrodružství?

3, 2, 1, Ninja-GO!

LEGO hry jsou ideální rodinnou zábavou. Hratelnost je dostatečně jednoduchá pro naše nejmenší, zároveň si ji díky často inteligentnímu humoru a pop-kulturním narážkám dokážou bez větších problémů užít i dospělí. LEGO Ninjago není výjimkou, naopak tuto formuli splňuje do puntíku.

Hra je rozdělena do třinácti příběhových kapitol, jejichž děj odráží stejnojmenný celovečerní film. Ninjago City - futuristická metropole připomínající Tokyo - se nachází na prastarém ostrově a je pod přímou ochranou skupinky šesti nindžů. Město čelí neustálým útokům Lorda Garmadona a jeho armády poskoků v kostýmech připomínajících všemožnou mořskou faunu.

Ochrana města je dost náročnou záležitostí sama o sobě, situaci ještě navíc komplikuje fakt, že Garmadon je ve skutečnosti otcem jednoho ze strážců - Zeleného Nindži jménem Lloyd. Ten, v zoufalé snaze překonat stigma svého původu a porazit otce jednou provždy, nechtěně ohrozí celé Ninjago City a pouze spirituální cesta do vlastního nitra (a nitra ostrova) může Lloydovi pomoct se vypořádat se složitou rodinnou situací, ovládnout síly Spinjitsu a zachránit město.

Dějová linka je zábavná, obsahuje spoustu humoru (proměnlivé kvality, ale většina je ok) a nudit se určitě nebudete. Oscara za scénář tvůrci pravděpodobně nezískají, ale děti si ho nepochybně užijí. Způsob vyprávění mi ale občas připadal až příliš zkratkovitý, některé scény by stálo za to udělat o něco delší a maličko je rozvinout. Chápu záměr autorů zbytečně nezdržovat netrpělivé děti od hraní, pár příběhem prohlubujících vteřin navíc by určitě nikoho nezabilo.

Herní náplň se od ostatních LEGO her nijak zvlášť neliší. Pobíháte s legáčky plastovým světem, řešíte jednodušší hádanky a bojujete s Garmadonovými poskoky. Levely jsou prošpikovány místy a tajnými skrýšemi, do kterých se ve většině případů dostanete až po dohrání příběhu, kdy budou mít všechny hlavní charaktery patřičné speciální schopnosti. Všechny levely se vám po závěrečných titulcích totiž otevřou ve free módu a můžete se tak v klidu vrátit do všech lokací a hledat, co všechno jste minuli. Můžete sbírat zlaté kostičky, balíčky s novými postavami, závodit, pomáhat obyčejným legáčkům v rámci vedlejších questů, případně se pustit do soubojů s vlnami nepřátel v Battle aréně. Vedlejších aktivit je tedy dost a určitě se vyplatí alespoň jednou se vrátit na již navštívená místa. Jedinou nevýhodou tohoto cestování jsou ukrutně dlouhé loadingy.

Staňte se mistry kung-fu

Ruku v ruce s ústředním nindžovským tématem jde zcela určitě největší novinka tohoto dílu - vylepšený soubojový systém. Není sice nijak zvlášť komplikovaný, v rámci série LEGO her jde ale o vítané obohacení, které povyšuje prosté mlácení dvěma tlačítky na výrazně hlubší herní zážitek.

K dispozici máte šest bojových útoků, jejichž názvy si roztomile utahují z tradičních jmen reálných postojů kung-fu. V průběhu hry se tedy naučíte The Art of Striking Rabbit (tři rychlé údery za sebou), The Art of the Rushing Boar (bleskový výpad vpřed zakončený úderem), The Art of the Floating Butterfly (kop z výskoku), The Art of the Swooping Hawk (skok zakončený mocnou ranou o zem a následnou tlakovou vlnou), The Art of the Stinging Bee (smršť úderů v rámci jednoho dlouhého komba) a konečně The Art of the Skyward Dragon (protivníka vyhodíte do vzduchu a zasypete ho sérií ničivých ran).

V praxi se jedná o jednoduchá komba, která vykouzlíte stiskem několika málo tlačítek, přesto souboje se zlými legáčky získávají na dynamice a částečně i na taktice. Brnění některých typů nepřátel jde totiž prolomit pouze konkrétními útoky, prostým mačkáním jedné klávesy se daleko nedostanete. Během akčních pasáží tedy nad svými hrdiny máte mnohem větší kontrolu a pocit tupého mlácení dvěma tlačítky známý z předchozích LEGO her je dočista pryč.

Všechny dostupné chvaty můžete ještě vylepšovat pomocí takzvaných Ninjanuity žetonů, a to celkem třikrát. Vaše útoky pak například dávají větší damage, rozšíří se oblast jejich účinku nebo třeba dostanete víc bodů na konci souboje. Je to prostý princip, přesto se do hry náramně hodí a hratelnost posouvá zase o něco dále. Nový bojový systém je tedy jednoznačné plus.

Dobře zpracovaný plast

Z hlediska audiovizuálního zpracování se jedná o klasický standard, který nastolily předešlé LEGO hry. Grafika je barevná a na pohled příjemná, zamrzí ale nevýrazný level design a občasné bugy. Nejednou se moji legáčci zasekli v prostoru a stálo mě poměrně velké úsilí je zase vyprostit. Nepotěší ani divoké prostocviky kamery v užších prostorách, kvůli kterým občas nemáte nejmenší ponětí, kam vlastně kráčíte. Nejvíc to je patrné ve split-screen režimu s druhým hráčem, kdy je vaše obrazovka o polovinu menší.

Zvuky jsou zpracovány dobře, vyniká především dabing jednotlivých postav. Autoři ale mohli ubrat na četnosti hlášek pronášených vašimi počítačem řízenými spolubojovníky. Opakují se totiž opravdu často a velmi rychle vám začnou lézt na nervy. Jinak si ale ohledně zvukového doprovodu nemám nač stěžovat.

„Nepotěší ani divoké prostocviky kamery v užších prostorách, kvůli kterým občas nemáte nejmenší ponětí, kam vlastně kráčíte. Nejvíc to je patrné ve split-screen režimu s druhým hráčem, kdy je vaše obrazovka o polovinu menší.“

Umění Závěrečného Slova

LEGO her během minulé dekády vzniklo nespočet. Už nějakou dobu ale tato série i přes svou zábavnou hratelnost tak trochu přešlapuje na místě. LEGO Ninjago Movie Videogame naštěstí mezi plastové panáčky přináší svěží vítr a do osvědčené hratelnosti nenásilně implementuje značně vylepšený bojový systém. K nindžovskému tématu se navíc perfektně hodí, a hlavně díky němu se tato hra řadí mezi lepší LEGO tituly posledních let.

Odlehčené dobrodružství Lloyda a jeho přátel si nejlépe užijí hlavně děti, díky velké porci humoru a pop-kulturních odkazů je ale tato hra bez problémů snesitelná i pro dospělé. Fajn hratelnost bohužel kazí nevýrazný level design, občasné bugy a mizerná kamera. Pokud se vám líbil stejnojmenný film, u LEGO Ninjago Movie Videogame se určitě budete bavit také.

LEGO Ninjago Movie Video Game koupíte v našich obchodech Xzone.cz a GameExpres.sk.

Zábavná hra, která do stagnující série vnáší trochu svěžího větru především díky vylepšenému bojovému systému. Zážitek kazí jen pár občasných chyb, ale jinak je LEGO Ninjago Movie Videogame ideální zábavou pro celou rodinu.

vylepšený bojový systém
spousta humoru
občasné bugy