Malá studia kvůli tomu nemohou vyvíjet hry na připravované konzole, včetně Nintenda NX.
Když se snažíte vytvářet hry v malém studiu, máte velmi malou šanci, že se dostanete ke konzoli dřív, než spatří světlo světla. Tento přístup bohužel razí Microsoft, Sony i Nintendo. Společnosti nejsou ochotni poskytnout nezávislým tvůrčím celkům důležité informace o své nové konzoli, natož dev kity. Za následek to má, že tihle tvůrci nemohou v předstihu vyvíjet své hry pro nové platformy. To je ostatně důvod, proč v době uvedení nové platformy nevychází tolik her, bylo tomu tak u PlayStationu 4 i Xboxu One.
Změna nepřišla ani v případě chystané konzole od Nintenda, která nese označení NX. Na přístup si postěžovala dvojice Martin Sahlin a Thomas Mahler, první stojí za výbornou plošinovkou Unravel, druhý za barevným dobrodružstvím Ori and The Blind Forest.
Přitom se výrobci konzolí tímto přístupem dobrovolně vzdávají her, které by mohly vyjít zároveň s uvedením nového hardwaru na trh. Na druhou stranu se tímto Nintendo, Sony a Microsoft chrání. U větších firem, jako je Electronic Arts, Activision Blizzard, Ubisoft, Take-Two nebo Bethesda, nemá nikdo problém poskytnout dev kit v předstihu.
„Všichni výrobci konzolí razí tento přístup. Nechápu to, je to frustrující. Mluvili jsme s Nintendem, ale k ničemu to nevedlo,“ postěžoval si Thomas Mahler.
Každopádně zájemci o Nintendo NX mohou očekávat, že během prvních měsíců nebude k dispozici moc her, respektive nebudou k dostání menší hříčky, které jsou občas zábavnější než velké AAA tituly za stovky milionů dolarů.