BioWare se nechal slyšet, že vypiplává umělou inteligenci chystaného sci-fi RPG takřka každý den, aby byla více komplexní.
V nejnovějším rozhovoru pro časopis Xbox World 360 se herní návrháři Christina Norman a Corey Gaspur rozpovídali o tom, jak vytvářeli souboje ve hře.
„Měníme a hrajeme si s AI téměř každý den. Pokud je věc, kterou chtějí programátoři neustále vylepšovat, je to umělá inteligence, takže je za tím hodně práce,“ řekla Norman. „Pořád před sebou máme kus práce, ale chceme, abyste měli pocit, že nepřátelé před vámi jsou více komplexní, mají několik způsobů chování a reagují na to, co se děje.
„V Mass Effectu 2 jsme měli přístup ve stylu ‚pojďme vymyslet husté nepřátele‘ a každého jsme vytvořili jako individualitu. Nyní se na ně díváme jako na sílu, která v sobě kombinuje jednotky, každá z nichž má svůj úkol," dodala.
„Nakonec dostanete do rukou souboje, co se velmi podobají šachové partii, kde máte koně a střelce, jež spolupracují, aby někoho zahnali do pasti. Jiná dvojice může spolupracovat zase jinak. Je to o tom dát našim hráčům více možností, nikoliv velkým skriptováním, ale opatrným kombinováním těchto detailů, které pro změnu vytvářejí nové způsoby řešení.“