Mass Effect: Andromeda (1.část)
Blogy čtenářů Článek Mass Effect: Andromeda (1.část)

Mass Effect: Andromeda (1.část)

Vydání nového Mass Effectu se nezadržitelně  blíží a  vím, že v našich malých českých končinách se nachází nemalá komunita, jenž Mass Effect s…

Reklama

Vydání nového Mass Effectu se nezadržitelně  blíží a  vím, že v našich malých českých končinách se nachází nemalá komunita, jenž Mass Effect s nadšením, nervozitou či mírnými pochybnostmi očekává. Avšak krom českých webů, jenž sepíšou nějaký ten přeložený článek, tu  není o Mass Effectu žádný větší zdroj pospojitých informací. Proto jsem si dovolil sepsat základní fakta o Andromedě.  Od vývoje po základní premisu příběhu a jeho možnou návaznost na předchozí díly trilogie, novou technologii, jenž budeme v Andromedě používat apod.

Vývoj

Je tomu již dlouhých 33 měsíců, co Bioware oznámili oficiálně produkci čtvrtého dílu ze série Mass Effect na E3 2014. O rok později na tentýž akci nám uctivě Bioware odhalilo oficiální název hry, který již momentálně dobře známe, tedy Mass Effect Andromeda. O další rok později na exlusivní konferenci EA "EA Play" jsme uzřeli první záblesky toho, jak by mohla hra vypadal za chodu, ovšem stále nebyly poskytnuty žádné relevantní informace. To už se začínalo spekulovat na síti o možném problematickém vývoji. A odchod několika důležitých osob ze společnosti tyto domněnky jen posílily.

V září, ještě tentýž rok se Andromeda nečekaně ukázala na akci, jenž pořádala Sony, Playstation Meeting 2016. Zde byl ještě nečekaněji odhalen první regulérní gameplay, jenž měl poukázat na potenciální technologické možnosti a výkon playstation pro. A konečně, 7 listopadu v tvz N7day a v prosinci na TGA jsme od vývojářů dostali info, o kterém se dá rozumně diskutovat, rozebírat, chválit a kritizovat. Dozvěděli jsme se podstatné věci o příběhu, několika postavách, včetně hlavních protagonistů, použitých technologiích a směr, jakým se bude ubírat hratelnost.Pro teď shrňme základní fakta, jenž zahrnují kostru příběhu včetně několika důležitých aspektů v něm.

Příběh

Na úvod je nezbytné poukázat na určitý fakt.Všichni z nás, co měli co do činění s původní trilogií dobře vědí, jak to celé dopadlo. Konec Mass Effectu 3 měl  drtivé následky na celou galaxii, tedy na celé universum a to ve třech možných barevných provedeních. Udělat tedy pokračování v mléčné dráze, kde se pochopitelně odehrávala i trilogie by prakticky vyžadovalo vytvořit 3 verze příběhu, které by reflektovaly určitý konec. Takovou anabázi si Bioware z časových a logistických důvodů nemůže dost možná dovolit. A tak se ustanovilo, že se pokračování ságy bude odehrávat v jiné galaxii.V naší větší sousedce, Andromedě.

 

A tak se tedy vyhnout problémům, které by nepochybně nastaly. Z příběhového hlediska je tu ještě možnost tvorby prequelu, tedy doby před Shepardovou trilogií. Mass Effect má ve svém velkém světě nemálo možností na zajímavou a epicklou zápletku. Např. válka prvního kontaktu s Turiany, Kroganské povstání, Rachniské války. Tyto potenciální scénáře by byly nejen velmi zajímavé z příběhového hlediska, ale zároven by nám dali více kontextu k Shepardovým akcím, jenž učinil v trilogii. Bioware se však rozhodlo pro čistý papír, prázdnou knihu.Středobodem příběhu Mass Effect andromeda je soukromě financovaná, multirasová organizace příznačně zvaná: Andromeda Inicitive, jenž byla založena Jien Garsonovou. Hlavním úkolem této organizace je založení kolonie v oblasti bohaté na prostředky k rozšiřování populace ve hvězdokupě Helius a případné vytvoření logistické trasy mezi Mléčnou Dráhou a Andromedou.

Možná se sami sebe ptáte. "Proč u všech vesmírných křečků v galaxii vymýšlet takový manévr? Samotná mléčná dráha je i ve světě mass effectu z 99% procent neprobádaná oblast. Proč tedy letět do nové, několikanásobně větší galaxie, vzdálené miliony světelných let.A co reapeři/smrtáci? Nebylo by každé mrhání prostředky a lidmi nežádoucí, když lidé vědí, že se velké, mechanické, Lovecravtovcké potvory blíží k naší galaktické domovině? To je ono, nikdo o smrtácích neví. I před nesčetná varování vašeho velitele Sheparda jsou reapeři stále mýtus, takže není ani nutné pořádat únikovou výpravu za účelem zachování naší rasy. Otázky jako "Proč" a "Jak" doufejme budou dostatečně vysvětleny v den, kdy Andromeda skončí na našich pevných discích.V momentální situaci možná nebude vhodné se ptát proč, ale KDY? Kdy že se to Andromeda Inicitive vydala na svou strastiplnou a dlouhou pout? Kdy byla založena a jak dlouhá její vesmírná anabáze byla? Naštěstí, pro tyto otázky známe odpověď. Díky této vizuálně příjemné a přehledné časové lince, kde jsou zobrazeny všechny důležité události, které jsou z historického hlediska mass effectu relevantní.-Andromeda Inicitive byla založena roku 2176, tedy v rok, kdy velitel Shepard vyšel úspěšně z programu speciálních jednotek N7. -Rok 2184- Andromeda Inicitive verbuje první kandidáty. Velitel Shepard a jeho loď Normandy napadena Collectory, Shepard je oficiálně prohlášen za nezvěstného.

-Rok 2185 - rok před příchodem Reaperů/Smrtáků - Andromeda Inicitive započíná svou 600 let dlouhou pout do galaxie Andromedy. Shepard se probouzí z kómatu, projekt Lazzarus úspěšný, Shepard prošetřuje únosy lidských kolonií. -Rok 2785 - Výprava úspěšně dosahuje svého cíle.

Trvalo to 600 let, než naše výprava dosáhla určeného cíle, 600 let je dlouhá doba. I z pohledu Mass Effect univerza. 600 let znamená mnoho věcí, mimo jiné, mrtvý shepard, mrtvá Tali, Garrus, James, Wrex, Ashley, Kaidan, Samara a Anderson a Joker a.....ehAle všechno to není jen černé, jak již dobře víte, některé rasy žijí poněkud déle, než zbytek obyvatelů vesmírného prostoru. Což znamená, že ne všichni vaši přátelé poletují prostorem ve formě hvězdného prachu.Jedním z těchto "šťastlivců" je Grunt. Který byl prakticky v době Mass Effectu 3 starý, nebo spíše mladý několik měsíců a je dobře známo, že krogané jsou s délkou společně s Asarijkami na vrcholu časové pyramidy. Ve zvláštních případech se Krogan může dožít věku přesahujíc téměř celého milénia. I náš oblíbený headbutt strýček, Wrex má minimálně přes 700 let.Grunt je navíc geneticky vypěstovaný super Krogan, ergo se dá logicky předpokládat, že se dožije daleko vyššího věku než průměrný Krogan. Kdo ví, možná je z Grunta není velký a uznávaný vůdce klanu Udrnot užívajíc si rozšiřování jeho tehdy takřka vyhunulé civilizace. Dalším a již posledním příkladem je pochopitelně Liara. Archeoložka, shadow broker a mladý vědátor s věkem pouhých 106 let, se po 600 letech pravděpodobně vyvinula do fáze martriarchy, více také známé jako vesmírná MILF, je momentálně možná v radě Citadely prožívajíc zákeřnou krizi středního věku. Bioware nevyvrátilo možný návrat starých známých postav či ras v potenciálních budoucích dílech série, takže nezoufejte drazí spoluobčané.

 

Archy a Nexus

 

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/ymCMgLJ5KqE" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Nyní si trochu  pohovořme o vybavení a velikosti naší expedice. Andromeda Inicitive se skládá z celkem 5 lodí zvaných "Archy" přičemž vlajková či mateřská loď Nexus dosahuje délky takřka 20 km a je schopna pojmout sta tisíce ba i miliony cestovatelů. Dále jsou zde čtyři "menší" lodě, přičemž každá z nich má kapacitu kolem 20 000. Navíc každá tato loď má přiřazeného svého "pathfindera" který reprezentuje svou rasu konkrétně Hyperion je přidělen lidem, Parcero Salarianům, Lunesia Asarijkám a Natanis Turianům. Na lodích se ovšem mohou v menšině vyskytovat i jiné rasy nehledě na jejího "Pathfindera" zastávajíc důležité funkce pro chod lodi. Všechny Archy jsou vybaveny zcela novým druhem pohonu, jenž je uzpůsoben pro mezi galaktické cesty. Tato technologie nese název ODSY, což je nepochybě zkratka pro dlouhý vědecký název, který průměrný člověk nebo mimozemšťan nedokáže vyslovit. Zatím je z propagačního materiálu Andromeda Inicitive známo jen to, že  zdrojem tohoto phonu je  vodík, kterého je všude ve vesmíru a kolen nás více než dost. Navíc  ODSY technologie je nějak schopna recyklovat již použitou energii, jenž již pohonem prošla. Opravdu netuší, jak by něco takového mohlo v reálem světě fungovat, ale nijak nepochybuji, že tuto vědeckofantastickou technologii Bioware nějak fyzikálně podloží...stejně jako každý kus techniky a technologie, která se v Mass Effect univerzu nachází. Většina věcí by z dnešního fyzikálního a praktického hlediska neměli fungovat, ale i přesto to BW dokáže přidáním svého vlastního "kouzelného" nula obejít. NEXUS a archy pohání helium 3, jenž se užívá jako palivo pro termonukleární fúzi, tedy pro pohon motorů těchto lodí, led, pravděpodobně pro chlazení systému a voda, která může být využita určitý druh syntéz.

 

Při prvním pohledu na NEXUS vám dojde, že se konstruktéři této monumentálnosti inspirovali u Reaperů a jejich....tedy naší vesmírné stanice, Citadely. Zajímavý je fakt, že Nexus nebude na své cestě z konstruktivního hlediska zcela kompletní a jeho stavba je plánována až po dosažení cíle v Andromedě. Opět lze jen polemizovat o důvodech tohoto rozhodnutí. Na vině může být údržba, která by při konstantním pohybu ve vakuu při takové rychlosti mohla být daleko více náročná. Kdo ví. Pravdu se dozvíme 23 března.

Mezitím co budou ostatní pathfindeří kolonizovat neobydlené světy a demokraticky  se začleňovat mezi ostatní obyvatele Heliusu, my budeme mít možnost se na Nexusu rozptylovat rozličnými aktivitami.  V kulturním středisku budeme moci navštívit archiv, jenž uchovává cenné informace o minulosti a rasách mléčné dráhy. Pokud toužíte po trošce přírody a stýská se vám po zeleni z vaší země, navštivte hydroponické zahrady. Pokud váš Ryder netrpí asociální poruchou, může se v místní klubovně socializovat s jinými osobami, popíjet nápoje mnoha druhů či spontánně rozpohybovat tělo a rozproudit kardiovaskulární soustavu...na tanečním parketu.. pokud možno před tím, než zkonzumujete určité druhy rostlinných fermentovaných nápojů.Dále, Operační centrum odkud se samozřejmě řídí provoz celého Nexusu, monitoruje a zaznamenává postup celé kolonizace.Ve velitelství pathfinderů se shromažďují velitelé arch a moderní výzkumná laboratoř, kde se všechny ty nálezy zkoumají, skenují či rozřezávají. Žádná oficiální zmínka o kasinu, jenž se vyskytovalo v Originálním Mass Effectu nebo o "automatové" herně z Citadel DLC prozatím nepadla.

Tempest

 

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/jsgrYq967TM" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

.

 

Bylo by neodčinitelným hříchem se nezmínit o jedné z nejdůležitějších  věcí, kterou je samozřejmě vaše nová loď. Ano, Shepardova Normadie byla vyjimečná a v srdcíh mnoha mass effect nerdů jediná loď, ale v Andromedě Sheppy není, takže tu nemůže být ani Normandie. Z logiky věci tedy vyplývá, že budeme muset přijmout jinou lod, se kterou budeme probodávat neprobádané, objevovat neobjevené, konverzovat a oddávat se všemožným produktivním aktivitám v korábu, jenž se na několik desítek hodin stane našim malým virtuálním domovem.

 

Jméno lodi je "Tempest" neboli "bouře" je to typ průzkumné fregaty, jakým byla i Normandie. Je malá, tichá a velice rychlá, schopna dosáhnout rychlosti až 13 světelných let za 24 hodin. Z perspektivy jiných lodí stejné třídy Tempest opravdu dostojí svému jménu, jelikož průměrná rychlost ostatních lodí jest cca 10SL za 24h.

Světlo za rok ve vakuu neboli vzduchoprázdnu urazí vzdálenost 9,46×10(15) metrů neboli 9,4 x10(12) blionů kilometrů s rychlostí cca 300 000 km/s (1 079 252 848 km/h) Tempest urazí za den 13 světelných let, tedy cca 127 bilionů km za den rychlostí 5,3x10(12)  km/h. Sečteno podrtženo, rychlost Tempestu jest přibližně 5300x větší, než je rychlost světla!

Pro dosažení takové rychlosti bylo nutno razantně snížit jeho hmotnost, což znamená, že Tempest není zatížen těžkým plátováním a je vybaven jen lehkými zbraněmi pro nutnou obranu.Z hlediska interiéru je patrné, že se designeři nejen inspirovali, ale částečně okopírovali design interiéru z originální SSV Nordandy .

To by se dalo konstatovat i o celkovém prostoru, který je podobný originální Normandy v tom smyslu, že má pouze dvě "poschodí" na horní palubě se nachází výzkumná místnost s biologickou a technologickou laboratoří, kde se budou zpracovávat všechna nalezená data, naskenované a vzorky pro výrobu a vylepšování zbraní, brnění o vozítka Nomad.V zasedací místnosti se po vzoru prvního Mass Effectu rozebírat průběhy misí s posádkou a vašimi respektu hodnými nadřízenými.

V "podpalubí" se nachází strojovna, zbrojnice, ošetřovna a nákladový prostor, v němž se nachází naše nová pojízdná herka. Dále tu jsou samozřejmě  místnost pro posádku, kuchyně a v neposlední řadě kapitánova osobní kajuta. V tomto playboy sídle bude možno nad sklenkou vína či šálku čaje vést se členy posádky profesionální diskuze o průběhu mise, psychickém stavu posádky či technickém stavu lodě.... či jen tak filozoficky disku diskutovat o existenci boha...velikosti vesmíru a černých děr.....děr... A nakonec, pilotní kabina/místnost, kde mi jakožto paithfinder budeme pomocí nové galaktické mapy navigovat náš Tempest. Poprvé v Mass Effect sérii a ve videohrách vůbec budeme moci z první ruky, v reálném čase pozorovat krásy a nebezpečí vesmíru.

Nomad

 

A nakonec tu máme naši novou průzkumnou káru. A když říkám nová, tím myslím ne MAKO. To mako, jenž někteří milovali a mnozí nenáviděli...přimýšlím proč k němu cítí takovou zášt.Tato odnož se jmenuje nomad. Na pohled vypadá jako vesmírná verze batmobilu, má šest kol, stejně jako Mako, ale nemá žádné zbraně...což se mi nezdá zcela zodpovědné. Chápu, celé je to otázka balancu. A pokud jde o o likvidaci nepřátelkých vojáků či fauny...není to kanon, ale práci to udělá. V čem má Nomad výhodu před Makem, jest možnost přepínání náhonu na čtyři nebo všech šest kol, což zapříčiní nižší rychlost, ale též schopnost zdolávat jinak nezdolatelný terén. Běžné úkony jako je "tryskový skok" a "turbo boost" jsou  pro prozkoumávání terénu nezbytností.

Protagonisté

 

Tento převelice důležitý aspekt ze spoilerového hlediska vzal pouze letmo, jelikož nechci stejně jako vy přijít o překvapení z potkávání vašich virtuálních spolubojovníků, přátel a potenciálních milenců.Myslím však, že by bylo hříšné si nepředstavit naše hlavní protagonisty, jimiž jsou sourozenci/dvojčata Scott a Sara Ryderovi, jejichž příjmení je pojmenováno po astronautce Sally Rider, jenž byla první ženou Ameriky, jenž se ocitla ve vzduchoprázdnu. A pokud hádáte, že jméno velitele Sheparda bylo pojmenováno po prvním americkém astronautovi Alanu Shepardovi, tak hádáte správně, gratuluji.

Narozeni roku  2163, což je činí o 9 let mladšími než je Shepard. Oba prošli základním vojenským výcvikem ve stejné jednotce pod vedením jejich otce Aleca Rydera. Po splnění služby se jejich cesty rozešli. Zatímco Scott byl pověřen dohlížením nad relé 202 u stanice ARCTURUS.Sara byla přidělena jako security síla k výzkumné laboratoři na Marsu, jenž pokračovala ve vyhledávání a zkoumání Protheanských artefaktů. Tatík Ryder má daleko zajímavější historii. 55 letý, zkušený průzkumník byl členem původní jednotky, Jona Grissoma. Toho pána, dle kterého byla pojmenována nejprestižnější akademie pro bioticky nadaná děcka a toho pána, který objevil Protheanskou technologii na Marsu a jako první člověk proletěl mass relé Cháron, jenž obíhalo kolem planety Pluto.Mimo toho Alec jako jeden z prvních absolvoval  N7 výcvik a vysloužil si tak hodnost nejelitnějších jednotek aliance, N7.

Reklama
Reklama

Uživatelský článek

Uživatelský článek se řídí pravidly webu. Obsah vytvořený nebo nahraný uživateli v žádném případě nevyjadřuje názor provozovatele. Za obsah stránek vytvořený nebo nahraný návštěvníky neneseme žádnou odpovědnost.

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama