Kojima nechtěl nechat čekat fanoušky a s marketingovým oddělením se rozhodli nejprve vydat prolog Ground Zeroes a potom The Phantom Pain.
Pokud vám vrtalo v hlavě proč se Hideo Kojima rozhodl nadcházející Metal Gear Solid V rozdělit na dvě hry, tak pro vás máme odpověď. Japonského vývojáře v New Yorku na PlayStation 4 akci odchytil redaktor Famitsu, který se dozvěděl, jak to všechno vlastně bylo.
Kojima původně plánoval jednu velkou hru jménem Metal Gear Solid V. Jakmile o ni začal na veřejnosti mluvit, tak ho fanoušci neustále prosili, aby si pospíšil a hru co nejdříve vydal. To byl jeden z důvodu, proč je pátý MGS rozdělen na prolog Ground Zeroes a plnohodnotný a masivní The Phantom Pain, který týmu zabere ještě spoustu času.
Druhý důvod je jednoduchý, Ground Zeroes bude předkrm a hlavně v době, kdy vyjde The Phantom Pain už bude mnohem více hráčů, kteří budou vlastnit jednu z next-gen konzolí.
"Hlavní hra - The Phantom Pain – je velmi masivní a její vývoj bude ještě nějaký čas trvat. S marketingovým týmem jsme se po dlouhém zvažování rozhodli nabídnout lidem alespoň prolog."
Ground Zeroes je naplánován na jaro příštího roku. Ohledně The Phantom Pain Kojima odpověděl velmi nespecificky, řekl totiž, že hra nejspíš vyjde v době, kdy bude mít PlayStation 4 více lidí.
O Xbox 360 a Xbox One verzi Kojima nemluvil záměrně, byl přece na akci PS4.