„Hra více hráčů by musela dávat smysl a hodit se do příběhu“.
U příběhových her jste často vtaženi do samotného děje a zajímá vás, co bude dál. U multiplayeru je to přesně naopak, tam se snažíte pomoci svému týmu a vyhrát bitvu. Dobré singleplayerové hry občas ohrožuje horší multiplayer, který je nezábavný a celkově špatný. Stalo se to už u mnoha her, kde byl multiplayer jen jakýmsi bonusem, který jste zkusili, ale už jste se k němu víckrát nevrátili.
Často se také stává, že multiplayer negativně ovlivní příběhovou část. Naštěstí tohle nebude případ připravovaného Deus Ex: Mankind Divided. Tahle hra zůstane výhradně singleplayerovou záležitostí. Tvůrci ještě nemají tolik zkušeností a nechtějí hru více hráčů do svého titulu dávat za každou cenu. Důvody vysvětlil Patrick Fortier, šéf hratelnosti, pro Oficiální Xbox Magazín.
„Multiplayer v Mass Effectu 3 je dobrá ukázka toho, jak se dá do příběhové hry zakomponovat hra více hráčů. BioWare ale připravují čtvrtý díl, zatímco my teprve druhé pokračování. Musíme se toho ještě spoustu naučit. V budoucnu bychom podle mého měli jít tímto směrem, ale v současné době není multiplayer naší prioritou. Hra více hráčů by musela dávat smysl a hodit se do příběhu,“ řekl Patrick Fortier.
Možná vás napadlo, že by multiplayer mohlo dostat externí studio. To Fortier zamítl s tím, že nedělá dobrotu, když na jedné hře dělají dva rozličné týmy.
Možná se jednoho dne multiplayeru v Dues Ex dočkáme. Nesmíme rovněž zapomenout na Deus Ex Universe, Square Enix plánovali multiplayerový projekt, ale po tom se slehla zem.
Deus Ex: Mankind Divided vyjde na začátku příštího roku ve verzích pro PC, PlayStation 4 a Xbox One. Hru předobjednáte na GameExpres.cz a GameExpres.sk.