Novinka Nároky na VRAM se budou ještě zvyšovat, říká vývojář

Nároky na VRAM se budou ještě zvyšovat, říká vývojář

Jan Urbančík

Jan Urbančík

82
Platformy Windows PC PlayStation PlayStation 5 Xbox Xbox Series X/S

Vytvořit hru pro 8GB grafickou kartu už je podle něj velmi náročné.

Reklama

Videopaměť grafické karty se stala skutečně velkým tématem posledních týdnů (věnovali jsme mu také samostatný článek). Další a další hry si na ni totiž žádají poměrně vysoké nároky a začíná se mluvit o tom, že mnohé z vydávaných karet už zkrátka nemají dostatečnou kapacitu. YouTube kanál Moore's Law is Dead si v nejnovějším dílu podcastu Broken Silicon pozval jako hosta vývojáře, který pracuje v Unreal Enginu 5 a vystupoval zde částečně anonymně pouze pod křestním jménem Dave. Řeč padla nejenom na AI či ray tracing, ale právě také VRAM.

Rozhovor je velmi zajímavý a doporučuji si ho poslechnout celý. Vypíchnul bych každopádně to, že podle Davea nejsou zvyšující se nároky na VRAM způsobeny špatnou optimalizací, vytvořit hru pro 8GB grafickou kartu je prý dnes natolik (nejen) časově náročné, že se to ani nevyplatí dělat, protože studio nemá tolik prostředků a potřebuje se soustředit na jiné aspekty vývoje. Vzniklá situace má být důsledkem pokročilejších textur či geometrie, ale také dalších nových technologií, které si část videopaměti uzmou, například nasvícení pomocí Lumenu.

Vývojář tvrdí, že nároky se snižovat rozhodně nebudou, naopak se mají ještě zvyšovat. Jako minimum pro nové hry označil karty s 12 GB VRAM a ideální by bylo 16 GB. Ostatně aktuální konzole mají také 16 GB paměti (byť společné, funguje jako RAM i VRAM), a to se bavíme o zařízení, na které může být hra přímo optimalizována, což u PC vzhledem k obrovskému množství potenciálních kombinací komponent není možné.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama