Zpět na článek

Diskuze: Need for Speed je na rozcestí, Criterion spojí svou budoucnost s Battlefieldem

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

El_Scorpio
El_Scorpio
Level 51 Level 51
Hlavní platforma: PC
29. 8. 2025 08:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Za mňa radšej uložiť k ľadu. Nechať komunitu vydýchnuť, nechať vývojárov nazbierať nové sily a nápady a vrátiť sa o pár rokov s kolekciou - remakované najlepšie trate zo starých dielov. Uzatvorené, oddelené okruhy, žiaden ucelený otvorený svet, kde treba jazdiť a hľadať štart ďalšieho závodu. Kampaň štýlom od najstarších áut po modernu (čím by sa aj prirodzene zvyšovala rýchlosť hry). Postupne odomykať autá a mapy. A editor tratí.

Phil Spencer
Phil Spencer
Level 48 Level 48
Hlavní platforma: Xbox
28. 8. 2025 19:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Každý rok nový battlefield?

Hubert v hubertusu
Hubert v hubertusu
Level 26 Level 26
28. 8. 2025 16:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V předcházející generaci dělalo Need For Speed nově vytvořené studio Ghost. Udělali myslím čtyři hry, byli rozpuštěni a nahrazeni studiem Criterion, které pak udělalo Unbound. Není to úplně přesné, protože zřejmě nějak vypomáhalo i při výrobě Rivals a v roce 2020 se remastrovala jejich starší hra Hot Pursuit. Podle mne problém vůbec není v těch studiích. Díly od Ghost jsou podle mne velmi dobré (samozřejmě na poměry arkádových závodů), jejich poslední hra Heat je fanoušky dokonce považována za to nejlepší co vzniklo od Most Wanted z roku 2005. Problém je v EA, která neustále chce, aby každá jejich hra byla social-service, aby měla always-online multiplayer, aby ponoukala hráče k utrácení za doplňky. Vrcholem byl díl Payback, který měl jako hlavní mechaniku random lootboxy! A při tom ve všech jiných ohledech je to fajn závodní arkáda. Unbound od Criterionu podle mne dobře navázal na předcházející Heat. Jistě, anime estetika není pro každého, ale podle mne hře dodala unikátní ksicht a i díky tomu se odlišuje od jiného arkádového (arcade-sim) závodění. Ježdění je zábavné, bourání je zábavné, sbírání a levelování aut je zábavné. Příběh je stupidní, ale co taky čekat? Ale je to aspoň sranda.

Osobně bych si přál, aby třeba za čtyři roky EA vydala nějaký nový díl. Aby studio (nejspíš nově vytvořené) dostalo čas na vývoj. Aby NFS pořád bylo o šíleném ježdění a bourání v super autech v atraktivním prostředí, o honičkách, tak jak to stanovily už původní staré díly (jistě, úplně první o tom ještě nebyl...). Prostě fun pohádka!

Frezen Aleks
Frezen Aleks
Level 41 Level 41
28. 8. 2025 15:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

I kdyby to bylo několik let k dalšímu dílu, vůbec mi to nevadí. Tenhle trend vydávání nového dílu každý rok je příšerný. Člověk se ani nestačí vyřádit s jedním dílem a už vychází nový. Navíc takhle značka ztrácí na charakteru a unikátnosti a všechno jsou to potom rychlokvašky, které mají akorát jiné zasazení. Viz. CoD. Tam už není co vymýšlet, protože všechno už vyzkoušeli.

Klidně ať vychází jeden díl za 3 nebo 4 roky, ale ať je unikátní. Jiný vizuál, jiná hratelnost, jiné zasazení.

Naštěstí to položili k ledu dobrým dílem. Vím, že někoho odrazuje ten vizuál, který mě osobně přijde super, ale hratelně je ta hra super. Spoustu aut, spoustu tuningu, spoustu závodů a aktivit, super zasazení. Kdo ještě nevyzkoušel, doporučuju. Ve slevě je to pořád.

Hubert v hubertusu
Hubert v hubertusu
Level 26 Level 26
28. 8. 2025 16:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frezen Aleks @Frezen Aleks: Heat a Unbound jsou podle mne nejlepší novodobé (po roce 2005) díly. Uvidíme, co ukáže budoucnost, ale vůbec bych se nedivil, kdyby se za deset let s láskou na Unbound vzpomínalo tak, jak se doteď vzpomíná třeba na Most Wanted z roku 2005.

Honza135
Honza135
Level 15 Level 15
Hlavní platforma: Xbox
1. 9. 2025 01:18 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hubert v hubertusu @Hubert v hubertusu To si piš, že to tak bude. Protože ti, co do Unbound ještě dodnes od vydání kopou, si najdou jinou oběť a přestanou být tolik vidět a slyšet. A ti, kterým se hra líbí a mají ji rádi dostanou časem větší prostor.

Takhle dopadl The Run, Most Wanted 2012 i Rivals. Na všechny tři se v době vydání flusalo z vejšky a nadávalo, že se jedná o největší odpad, co kdy v sérii vyšel. A dnes? Dnes to jsou všeobecně pozitivně přijímané herní přírůstky v sérii. Negativita vůči nim se časem vytratila.

Celkově komunita kolem Need for Speed mi přijde neskutečně toxická banda, jejichž křik a řev způsobil, že se poslední hry neprodávaly. A následkem toho je série odložena na neurčito. Ani nevíš, jak mě to mrzí... :(

Snad se časem dočkáme nového dílu. Jak píšou ostatní, nemusí to bejt hned. Konkurence tu naštěstí je a nabízí zajímavé alternativy.

Hubert v hubertusu
Hubert v hubertusu
Level 26 Level 26
1. 9. 2025 12:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hubert v hubertusu @Honza135: To je obecná pravda, že nejvíc nenávidí herní sérii právě její největší fanoušci. To platí u všech her. :) Mimochodem, ono se s "láskou" už vzpomíná i na původně neskutečně nenáviděný díl z roku 2015 (tedy Need for Speed "reboot"). Ty neskutečně trapné filmové scény jsou teď vnímány jako příjemné pobavení ("so bad it's actually good") a lidem se líbí grafické zpracování hry, noční závody a "tuning". Škoda jen, že hra vyžaduje always-online a EA ji může kdykoliv zaříznout. A samozřejmě, že to nakonec udělá, protože je to přece EA...

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 38 Level 38
28. 8. 2025 14:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Každopádně radost mi to nedělá, protože tu sérii mám rád a nerad bych čekal na další NFS hodně let.

AdamsCzech
AdamsCzech
Level 48 Level 48
Hlavní platforma: PC
28. 8. 2025 14:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Criterion uměli Burnout, NFS už moc ne.

Hubert v hubertusu
Hubert v hubertusu
Level 26 Level 26
28. 8. 2025 16:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AdamsCzech @AdamsCzech: Sice souhlasím, ale s velkým ALE. Bylo to rozhodnutí EA, že Criterion nebudou pokračovat na sérii Burnout, ale že budou dělat na NFS. Jenonže NFS má licence na reálná auta od výrobců, kteří hodně neradi vidí, jak jejich auta bourají a řidiči lítají okny ven :-) Osobně si myslím, že v rámci svěřených možností Criterion odvedli vždy dobrou práci (Hot Pursuit, Unbound, v Rivals vypomáhali).

Reklama
Reklama