Na tuhle hru se velmi těším. Je v ní vidět snaha o originalitu a vylepšení definice arkádového závodění. Milestone závodní hry umí, viz např. Gravel, kde se mu povedlo udělat tak skvělé offroad závody, které mě po zapnutí hry naprosto pohltily.
Já do hry jdu. Oproti Dangerous Driving, předchozí hře od stejného studia, je tahle hra konečně více propracovaná. Změn k lepšímu se dočkalo řízení i takedowny. Na nastupce Burnoutů jsem čekal 17 let od posledního vydání, takže rád studio podpořím. Už na na mě čeká předobjednávka k vyzvednutí, tak si pro ni jdu.
Jasně, hra má chyby, ale porovnejte to s predešlým projektem od Three Fields. Trefili správný načasování, neboť dnes už moc arkadových závodních her nevychází, takže jsou hráči, jako já, ochotní přivřít oči nad nedostatky. Hra jako taková určitě ještě dostane updaty a já moc rád podpořím malé tvůrčí studio.
Řekněme si na rovinu, že hry jako Nekopara 4 a Nekopara Extra (na něž je formou obrázku v záhlaví vizuální odkaz) jsou zrovna hry, co je na Steamu oškubané o pikantní obsah. Sice si je na Steamu koupit můžete, ale poté si musíte dokoupit i doplňující patch mimo platformu Steam a poté ho vložit do souborů se hrou. Až poté je hra kompletní tak, jak ji tvůrci zamýšleli.
Kvůli takovým způsobům, jak obcházet přísná pravidla sexuálního obsahu na Steamu, se vyplatí Steam obejít úplně a obě hry si koupit na jiném internetovém tržišti. V tomto případě na Denpasoftu, což je tržiště s pikantním obsahem, který je vlastněn Sekai Projektem, překladatelem a vydavatelem vizuálních novel.
Má to hned několik výhod: 1) koupený produkt vlastníte i bez DRM ochrany a můžete jeho kopii sdílet s kýmkoliv jiným + hru můžete hrát offline 2) Produkt je kompletní a nemusíte tak shánět opravné či jiné patche, ty už jsou součástí koupené verze 3) Videohry jsou mimo Steam vždy o něco levnější a tržiště kopírují slevové akce na Steamu 4) Nákupem mimo Steam svými penězi podporujete vývojáře přímo, příp. s minimálním podílem na platformu (není to 30% z ceny produktu jak si říká Steam) 5) Alternativní tržiště nejsou cílem aktivistů na sexuální obsah, neboť nejsou všeobecně známy
Mezi nejznámější řadí JAST USA (nejvíc seriózní, platby můžou probíhat i v EUR, nejen USD) a Mangagamer (poměrně zastaralý design stránek); oba vydavatelé jsou přímo vlastněny japonskými firmami. Celkem je internetových tržišť s vizuálními novelami hodně, za posledních několik let vznikla zase nová, o kterých nemám přehled. První trio už znáte, ten zbyek se dá najít pomocí visual novel databáze.
Až zase někomu na Steamu hrábne a třeba všechen sexuální obsah smažou, tak mi toho z účtu moc neseberou, mám diverzifikované portfolio jinde. :) A vám ostatním radím to samé, nedávné kauzy jsou toho důkazem. Platební společnosti si došláply na Steam, ale na zbytek vyjmenovaných platforem už ne. A to proto, že nejsou tolik na očích. :)
@David
@David Přesně, když už chci hrát videohru, tak si ji koupím. Na nějaké předplatné nejsem vůbec zvědavej. Navíc, když si ji koupím v krabičce, můžu ji po dohrání prodat.
Jo, na tohle se těším jako malej Jarda. Alex Ward spolu s Fionou Sperry závodní videohry umí. Konečně za nimi stojí velký vydavatel, to by mohlo konečně dopadnout!
@Hubert v hubertusu
@Hubert v hubertusu To si piš, že to tak bude. Protože ti, co do Unbound ještě dodnes od vydání kopou, si najdou jinou oběť a přestanou být tolik vidět a slyšet. A ti, kterým se hra líbí a mají ji rádi dostanou časem větší prostor.
Takhle dopadl The Run, Most Wanted 2012 i Rivals. Na všechny tři se v době vydání flusalo z vejšky a nadávalo, že se jedná o největší odpad, co kdy v sérii vyšel. A dnes? Dnes to jsou všeobecně pozitivně přijímané herní přírůstky v sérii. Negativita vůči nim se časem vytratila.
Celkově komunita kolem Need for Speed mi přijde neskutečně toxická banda, jejichž křik a řev způsobil, že se poslední hry neprodávaly. A následkem toho je série odložena na neurčito. Ani nevíš, jak mě to mrzí... :(
Snad se časem dočkáme nového dílu. Jak píšou ostatní, nemusí to bejt hned. Konkurence tu naštěstí je a nabízí zajímavé alternativy.
Co vím, tak podle veřejně publikovaných informací hra bude hratelná i na gamepadu. Takže věřím, že jakmile dojde k vydání hry, bude hra přístupná i pro obyčejné, casual hráče. Přeci jen, každej konzolista nemá doma sim rig, omezením jen na něj by vydavatel ostrouhal na malé prodejnosti.
Myslím, že je donutila konkurence, jinak by si v SCS drželi PC exkluzivitu dalších několik let. A trh s konzolemi přenechat konkurenci určitě nechtějí.