Andy Tudor, vedoucí designér chystaných závodů Need for Speed: Shift 2 – Unleashed, slíbil fanouškům, že bude pokračování především o závodění, nikoliv o sbírání aut.
V rozhovoru pro Eurogamer Tudor poznamenal, že zážitek ze závodů je především za volantem, nikoliv ve sbírání peněz na nákup dalšího vozu. „Gran Turismo a Forza jsou v současné době na výsluní. Když přemýšlíme, co chceme s naším titulem udělat, víme, že to nebude hra čísel,“ řekl Tudor. „Nebudeme přidávat tisíce absolutně nepotřebných vozů. Obě jmenované hry jsou pro mě téměř jako encyklopedie. Máte tisíc aut, tisíc tratí a hra se vlastně zvrhává ve vydělávání peněz na nákup dalších a dalších vozů. Je to skoro jako sbírání známek. A to my nechceme.“
„To není jádro zábavy. Zábava je za volantem, při pocitu, že tlačíte svůj bourák na hranici možností. Dávat do hry auta, která jsou skvělá a má smysl je řídit. Zábava je dovolit vám je upravovat a vylepšovat podle vašich představ. Zábava je závodit proti svým kamarádům v sociální síti hry. Vezmeme Autolog z Hot Pursuit, vylepšíme jej a dodáme nové funkce místo toho, abychom vám nabízeli pět variant Toyoty Corolly,“ dodal Tudor.
„Většina lidí má ve virtuální garáži tak 10-15 vozů. Některé z těch, co vlastní, případně vlastnit chtějí a zbytek těch luxusních, exotických, na které nikdy nesáhnou, jako Lamborghini či Porsche. Rozhodně nesoukají do garáže všechny vozy ze hry,“ pokračoval Tudor.
„Je to vlastně o jiném stylu myšlení. Chceme ty chlapíky z konkurence dostat. Chceme vám nabídnout více autentický zážitek. Vytvořili jsme pro hru elitní model řízení, abychom vám dali větší kontrolu nad citlivostí, zatáčením, brzdami a dalšími maličkostmi. Každý tu máme jiný pohled na závodní žánr, a chceme, abyste si ze hry odnesli ten zážitek, který budete chtít.“
NFS: Shift 2 – Unleashed, o kterém si toho více dozvíte zde, se chystá do obchodů na jaře roku 2011 pro PC, PS3 a Xbox360. A co my na to? Držíme palce, vypadá to zatraceně dobře.