Nejpřístupnější Tom Clancy's Ghost Recon: Breakpoint
Novinka Nejpřístupnější Tom Clancy's Ghost Recon: Breakpoint

Nejpřístupnější Tom Clancy's Ghost Recon: Breakpoint

Michal Jonáš

Michal Jonáš

10
Platformy PlayStation PlayStation 4 Windows PC Xbox Xbox One

Nejširší možnosti nastavení přístupnosti ze všech her Ubisoftu.

Reklama

Dnes vyšla taktická akční střílečka Tom Clancy's Ghost Recon: Breakpoint v dražších verzích, zatímco pro ty standardní se hra otevře 4. října. Ubisoft touto hrou následuje svoji filozofii, kdy na základě jedné šablony (Wildlands) vydá zakrátko nový díl. Úplně stejně se to událo s dvojicí Far Cry 5 a Far Cry: New Dawn.

Tom Clancy's Ghost Recon: Breakpoint ovšem v portfoliu Ubisoftu patří jedno docela praktické prvenství: je to hra, která má napříč všemi aktuálními tituly Ubisoftu absolutně nejširší možnosti přizpůsobení přístupnosti úplně pro všechny typy hráčů, od těch nejzkušenějších až po hendikepované a invalidy. A to na všech platformách.

Tyto funkce má v Ubisoftu globálně na starost Matthew Tomkinson, zastávající pozici UX Directora, tedy člověka zodpovědného za tzv. uživatelskou zkušenost (User eXperience). Po této stránce je Tom Clancy's Ghost Recon: Breakpoint ještě mnohem více přizpůsobitelnou hrou než minulý Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlans, který možnostmi celkového nastavení čehokoli hlavně v PC verzi naprosto exceloval.

 

 

Nový Tom Clancy's Ghost Recon: Breakpoint tak umožňuje naprosto svobodné namapování nejen úplně všech funkcí hry na klávesy, ale také na myš a ovladač. Právě možnost kompletně přizpůsobit a namapovat si ÚPLNĚ VŠECHNA tlačítka na ovladači, včetně naklopení páček a spouští (triggerů), se v hrách od Ubisoftu objevuje vůbec poprvé.

Navíc je možné si přiřadit různé funkce na stisknutí, dlouhé podržení a dvojité stisknutí tlačítek. Samozřejmě nejširší možnosti nastavení má tradičně PC verze, která dokáže simultánně zpracovávat data z klávesnice, myši i ovladače najednou. Můžete tak normálně chodit s myší a klávesnicí, a k tomu řídit s pohodlnějším ovladačem.

Rozšíření se také dočkala podpora systému pro sledování očí Tobii, který nyní funguje i v menu hry. Poprvé se ve hře od Ubisoftu objevuje široké přizpůsobení pro barvoslepé hráče, dále speciálně přizpůsobené textové titulky pro neslyšící a volba konstantního pohybu na jediné stisknutí tlačítka, což se hodí pro hráče s těžkými pohybovými vadami, bez jedné ruky a podobně.

 

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=AdVpTOzSZ6o[/embed]

 

Matthew Tomkinson k tomu uvádí, že v dříve vypuštěných beta verzích dostali na tyto pro normální hráče nezajímavé funkce velmi vřelou odezvu od hendikepovaných uživatelů, jejichž připomínky a podněty tvůrci vloží do hry v jednom z následujících updatů.

 

Hlavní funkce pro různě postižené hráče jsou:

 

  • Rozšířené textové titulky nejen pro dialogy, ale také pro cokoli, co se ve hře děje
  • Převod řeči na text diktováním pro textový chat při online hraní
  • Široké možnosti nastavení barev pro barvoslepé
  • Kompletní přizpůsobení titulků
  • Podpora simultánního vstupu z více periferií najednou (myš, klávesnice, ovladače)
  • Kompletní přizpůsobení HUDu, tedy informací na obrazovce
  • Automatický pohyb na jediné stisknutí tlačítka
  • Automatický pohyb vozidel na jediné stisknutí tlačítka
  • Kompletní namapování myši, klávesnice a zcela poprvé i všech vstupů ovladačů
  • Nastavení obtížnosti kdykoli při hraní

 

Ubisoft by chtěl takovéto široké možnosti nastavení a přizpůsobení „uživatelského zážitku” pro všechny hráče postupně zavádět do všech svých budoucích titulů, aby si je mohli plnohodnotně a bez překážek zahrát i lehce či silně postižení hráči.

 

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama