nekde-mezi-tim-a-onim
Blogy čtenářů Článek Někde mezi tím a oním

Někde mezi tím a oním

Filip Kraucher

Filip Kraucher

Všichni šílejí z Gamescomu a já se nikomu nedivím. Představené hry jsou opravdu dobrou zprávou pro celou redakci Indiana a Zing.cz. Všichni budeme mít…

Reklama

Všichni šílejí z Gamescomu a já se nikomu nedivím. Představené hry jsou opravdu dobrou zprávou pro celou redakci Indiana a Zing.cz. Všichni budeme mít hodně práce už hned od září až do května. Přesto to není hlavní věc na kterou se poslední dobou připravuji. V tomto příspěvku shrnuji pár událostí kolem mě a týmu, který připravuje jak Indiana, tak i nové počítačové hry. Dneska bez obrázků.

Mění se Indian

V první řadě se všechno mění. Doslova. Se Zoomem chceme dělat hlavně hry a děláme pro to teď všechno. Sháníme finance, vydavatele, investory - není to sranda, ale nelze říct, že to s našimi kontakty nejde. Indian se v tomto směru projevil jako skvělý chytrý tah - mít přístup k herní scéně jako redaktoři a poté i jako čistí vývojáři, to je neuvěřitelná výhoda. Hlavní je ten rozhled a přehled. Víme, jaké hry nedělat a také vidíme, které hry jsou chtěné.

Když pak stojíte v pozici, kdy rozhodujete o tom, co dál dělat, máte to jednodušší. Ale konečně k těm změnám.

Jak někteří již tuší z náznaků od září 2011 se v Indianovi s pár lidmi uvidíte méně. Prakticky celé jádro pořadu předává své křeslo těm, kteří se dlouhodobě snažili a připravovali pořad společně s námi. Indian bude každých 14 dní a nebude živě. Setkávat se tam budete stále se mnou a Geluem, budeme projednávat novinky a snažit se je udržet ve formě, jakou máte rádi. Kvůli popularitě pořadu je těžké udržovat stále CHAT v průběhu pořadu, proto jsme si řekli, že bude lepší zkusit pořad neživě. Dává to i další možnosti - lepší střihy, rychlejší tempo (více se tam vejde informací) a to pozor, všechno stále při stopáži 60 minut.

Hlasů uslyšíte v pořadu méně známých a více těch neznámých. Aktivně bude mít na starosti recenze Chris, Takechih, Cukr a Killer. Samozřejmě občas uvidíte recenze ode mě nebo zooma. Ale jejich počet vysoce klesne právě z důvodu, že budeme pracovat na jiném projektu a nebudeme mít čas recenzovat.

Možná se ptáte, zda vás necháme vždycky 14 dní čekat na další díl pořadu. Omyl. Od září pravidelně budou vycházet také redakční podcasty - včetně jejich výstupů pro iPod či mobilní podcast systémy. Navíc chceme mít speciální hosty přímo z redakce Zing.cz, takže to podcast nebude pouze Indiana - ale rovněž celého portálu Zing.cz. Indian tak stále bude s vámi každou středu. V podcastech se objeví zajímaví hosté z celé herní scény, rovněž tam uslyšíte Bedikka, Zooma i mně. Stopáž podcastu by se měla pohybovat kolem 30 minut čistých informací a rovněž v nich budeme soutěžit o zajímavé ceny.

Do konce 8smé série pořadu tak zbývá 15 čistých dílů Indiana a zrovna tak 15 podcastů. Pokud správně počítáte, tak díly vychází přesně až do února 2012. A to nepočítáme oblíbené živé díly ankety HRY ROKU, které 100% uvidíte zase. Samozřejmě dále platí možnost streamovat z různých akcí - připravujeme pro vás další "live stream" události. Zrovna tak zachováme živě streamovaný Indian Showtime. Živých streamu ale bude rozhodně méně, než jak jste byli zvyklí.

Mění se život

I když to nikoho nemusí zajímat, hledám nové bydlení. Chci se přestěhovat ze svého současného bydliště do nějakého, kde budu mít větší klid, vlastní velký pokoj, možnost kreativně vyžít a rovněž se starat výhradně sám o sebe. Napadlo nás, že si se Zoomem vezmeme něco napůl. Oba jsme celkem splachovací, co se týče ponorkové nemoci a navíc ušetříme. Život na nějaký čas ve formě "HIMYM" style mi rozhodně nevadí - dokonce spíš láká.

Sranda je, že zrovna nemáme štěstí moc na realitní kanceláře. Z nějakého divného důvodu nám už tři krásné baráky pronajali před nosem někomu jinému. Jsem vzteky bez sebe... hledat v Praze něco v tuhle dobu je zkrátka na hlavu. Naštěstí nikam nespěcháme, takže když to nakonec nevyšlo - počkáme až se objeví něco, co bude perfektní :).

Od takové změny si slibuju hodně. Uspořádám si trochu nově život. Zbavím se starých věcí při stěhování, budu mít výchozí bod pro projekty a čistě svoje doupě, ve kterém se možnost, že se budu cítit lépe a dosáhnu větších výsledků stupňuje. Ani nechcete vědět, co mě teď všechno kolem limituje.

Myslím, že tohle je úděl každého. V jednu chvíli vám to přeteče a chcete šlápnout do něčeho čistě vy sami. Chcete to mít pod kontrolou a tak z nějakého důvodu tohle cítí i rodina a podporuje mě v tom. Bohužel už ne finančně :D, ale to není hlavní problém.

Mění se tým

V létě jsme měli týmové setkání, kde jsme probrali všechny nadcházející projekty. A musím říct, že jsem osobně neuvěřitelně nadšený, za jak krátkou dobu jsme se naučili z 2D teorie dostat do 3D praxe. Pracujeme nyní se složitějšími nástroji, vyvíjíme hry mnohem do hloubky. Už to není jako u PacIna, kde jsme si říkali: "hmm, chci prostě tuhle hru" ... nyní je to spíš, že si říkáme: "Pojďme udělat hru, aby hráče skutečně bavila a naplnila ho"...

Osobně se snažím hledat ve hrách nyní mechaniku a pravý důvod, proč hry hrajeme, proč jsou zábavné a proč některé zábavné nejsou. Budeme se snažit přinést na herní scénu v následující době dvě výborné hry. Jedna, která má naprosto uchvacující dobrodružný příběh, který vznikl čirou náhodou. A pak jednu, která zase ohromí všechny stratégy a milovníky tower-defense her. Vše ve 3D, s uplně novými lidmi, jako je grafik Patrik Jonáš či Václav Pleticha zvládneme už nyní vyobrazit vše, co jsme si zadali.

Co chci uchovat, je blízký přístup ke komunitě. Brzy budeme kolem Indiana dávat možnost zapsat se do brzkých alfa testů našich her a budeme od samotného začátku sbírat poznámky od komunity - tím si zajistíme, že naše hra bude připravená pro svět a nezůstanou tam pouze naše chyby.

Samozřejmě tohle všechno jsou věci, které potrvají několik měsíců - přípravy. Poté až několik let vývoje samotné hry. Přesto jdeme do toho a na to období se neuvěřitelně těším. Vývoj her je to, co chci dělat a jsem skutečně zvědav, co dokážeme představit.

Moc bych si přál, abychom se zařadili mezi ostatní známé české vývojářské firmy a dokázali vyprávět různé příběhy a přinášet různé chuti hratelnosti. Rozhodně nechceme zůstat jen u jednoho žánru.

 

No nic, to je asi tak vše, co jsem měl zrovna na mysli a rozhod jsem se s vámi o to podělit. Doufám, že nebudete moc smutni ze změn v Indianovi - snad je tam vidět, že se snažíme co nejvíc Indiana dál podporovat a taky pro vás jistota, že Indian neskončí je snad dostačující :).

 

Jo a ještě jedna věc! Kdyby tu byl nějakej schopný grafik, scénárista, nebo návrhář - zkrátka kdokoliv, kdo má nějaké zkušenosti a chtěl by se s námi podílet na projektech, o kterých jsem mluvil - stačí mi napsat. Nebo si přečíst tohle téma na VCH.

 

Mějte se hezky a užívejte zbytek prázdnin! :)

Reklama
Reklama

Uživatelský článek

Uživatelský článek se řídí pravidly webu. Obsah vytvořený nebo nahraný uživateli v žádném případě nevyjadřuje názor provozovatele. Za obsah stránek vytvořený nebo nahraný návštěvníky neneseme žádnou odpovědnost.

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama