Někteří vývojáři museli ze svých her odstranit DLSS kvůli sponzorství, tvrdí Linneman z Digital Foundry
Novinka Někteří vývojáři museli ze svých her odstranit DLSS kvůli sponzorství, tvrdí Linneman z Digital Foundry

Někteří vývojáři museli ze svých her odstranit DLSS kvůli sponzorství, tvrdí Linneman z Digital Foundry

Jan Urbančík

Jan Urbančík

4
Platformy Windows PC

AMD dřívější nařčení popřelo.

Reklama

Starfield už je pár dní venku, tedy alespoň pro majitele prémiové edice, a tak máme oficiálně potvrzeno, že podle předpokladů skutečně dorazil pouze s podporou FSR 2 a nikoli konkurenčního DLSS od Nvidie či XeSS od Intelu. Partnerství s AMD bylo před vydáním velké téma, ostatně jsme celé situaci ohledně sponzorovaných her věnovali samostatný, názorový článek. Zda se někdy dočkáme oficiální implementace jiné upscalovací technologie, to je zatím ve hvězdách. PureDark, který už se postaral například o modifikaci pro Star Wars Jedi: Survivor, však krátce po vydání uvolnil mod, jenž umožňuje nahradit FSR 2 právě technologií DLSS či XeSS.

Ani tím ale kauza neskončila, John Linneman z Digital Foundry totiž přišel na Twitteru s překvapivým vyjádřením. V diskuzi ohledně DLSS modu pro Starfield prozradil, že ví hned o třech vývojářích, kteří museli již implementované DLSS ze svých her odstranit právě kvůli sponzorství. Ačkoli tweet následně smazal, později upřesnil, že to udělal pouze kvůli její misinterpretaci některými lidmi. Nemluvil totiž o Starfieldu, ale o odlišných titulech, které nemůže jmenovat.

Potenciální blokování konkurenčních technologií ze strany AMD se řeší už delší dobu, neboť Starfield není zdaleka první hrou obsahující pouze FSR. Jenom za letošní rok to byl dále například Resident Evil 4 Remake, Dead Island 2 či již zmiňovaný Star Wars Jedi: Survivor. Samotné AMD ale ohledně celé situace mlčelo a na otázky novinářů nijak neodpovídalo. Až ke konci srpna se šéf herní sekce AMD Frank Azor vyjádřil pro magazín The Verge. "Pokud chtějí udělat DLSS, mají plnou podporu AMD," mluvil konkrétně o Bethesdě, vývojářích Starfieldu. Dále už ale pokračuje obecně: "Když děláme bundly, vždycky se zeptáme: 'Jste ochotni upřednostnit FSR?'" Ostatním technologiím prý ale nijak nebrání. "Pokud se nás zeptají na podporu DLSS, vždycky řekneme ano," dodává Azor.

Situace je tedy docela zamotaná a obě tvrzení si navzájem odporují, neboť podle Linnemana museli kvůli AMD někteří vývojáři DLSS vyloženě odstranit, přestože už ve hře bylo implementované. Bez nějakých dalších důkazů samozřejmě těžko soudit, na jaké straně je pravda.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama