Nové ovladače Nvidie s podporou ray-tracing a DLSS pro Metro Exodus a Battlefield V
Battlefield V Novinka Nové ovladače Nvidie s podporou ray-tracing a DLSS pro Metro Exodus a Battlefield V

Nové ovladače Nvidie s podporou ray-tracing a DLSS pro Metro Exodus a Battlefield V

Michal Burian

Michal Burian

9
Platformy Windows PC

Díky těmto dvěma novinkám se mají hry pochlubit skvělou grafikou i skvělým výkonem.

Reklama

Společnost Nvidia připravila nové ovladače pro své grafické karty. Ovladače s označením 418.91 přinášejí podporu ray tracingu v reálném čase a technologie DLSS (deep-learing super-sampling) pro Metro Exodus a Battlefield V. Díky těmto dvěma novinkám se mají hry pochlubit skvělou grafikou i skvělým výkone.

Technologie Nvidia RTX využívá umělou inteligenci a ray tracing v reálném čase k prohloubení herního zážitku a zvýšení výkonu. PC verze post-apokalyptické akce Metro Exodus bude obě možnosti podporovat již ode dne vydání, tedy zítra. Zároveň byly vydány Game Ready drivery pro obě hry.

„Ray tracing v reálném čase je pro hry něco jako Svatý grál. Technologie zajišťuje věrohodné ztvárnění a chování světla. Světlo je přitom klíčem k vytvoření realistického herního světa, který hráče pohltí. Proto jsme na implementaci technologie ray tracingu do Metro Exodus spolupracovali přímo s vývojáři z týmu 4A Games. Jde o netrpělivě očekávané pokračování legendární post-apokalyptické série, zasazené do světa, jehož temnota a drsnost v realistickém světle dobře vynikne. O to se stará právě ray tracing. Pro vývojáře je to úplně nový nástroj, s jehož pomocí dokáží navodit tu správnou atmosféru. Se světlem mohou konečně pracovat stejně jako filmaři nebo fotografové,“ informuje Nvidie.

„Největším přínosem ray tracingu pro hru Metro Exodus je pocit – strach, díky němuž se hráči hlouběji ponoří do hry. Realistické světlo vysílá jemné impulzy, které nacházejí odezvu v hráčově duši a vyvolávají pocity, které byly hrám dosud cizí. Takovou úroveň strachu dokázaly vyvolat jenom filmy. Ray tracing přetváří hru Metro Exodus ve filmový zážitek,“ přibližuje společnost a dodává:

„Battlefield V byl vůbec první hrou, která nabídla podporu pro odrazy světla na bázi ray tracingu v reálném čase. Nyní podporuje i DLSS, díky čemuž dochází ke znatelnému navýšení výkonu při zapnutém ray tracingu. DLSS přináší až 40% zvýšení výkonu ve hře (záleží na procesoru a zvoleném rozlišení). Kromě toho update dále optimalizuje ray tracing samotný. Nikoliv však ve smyslu obrazové kvality ray tracingu nebo nastavení.“

„Technologie Deep Learning Super Sampling (DLSS), která je součástí platformy NVIDIA RTX, využívá síly hlubokého učení a umělé inteligence ke zvýšení výkonu bez ústupků na grafice. Jinými slovy, díky DLSS získají hráči stabilní framerate i při nastavení vysoké úrovně grafiky. V případě Metro Exodus hráči zaznamenají až 30% nárůst výkonu při nastavení grafiky na úroveň Ultra a ray tracingu na High (záleží také na výkonu procesoru a zvoleném rozlišení obrazu). Budeme rádi za každou zpětnou vazbu, díky které budeme moci prostřednictvím softwarových aktualizací NVIDIA dále vylepšovat a ladit výkon, respektive obrazovou kvalitu naší sítě pro hluboké učení.“

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama