PC hráči si konečně zahrají také misi s Kodžimou.
Studio Remedy už ke konci loňského roku při prezentaci budoucích plánů slibovalo update zdarma pro akční adventuru Control z roku 2019, a ten nyní přichází. S sebou přináší obsah navíc a také řadu novinek z hlediska grafiky.
Co se týče obsahu, nejde vyloženě o novinky v pravém slova smyslu, ale spíš odemknutí bonusů, které byly například dostupné pouze coby dárky pro předobjednávky. Update s označením 1.30 tak všem hráčům zpřístupňuje čtyři obleky a také vedlejší misi, jejíž postavu japonského doktora namluvil Hideo Kodžima a která byla dosud dostupná pouze hráčům na PlayStationu.
Ještě víc přidává update po stránce grafiky, kde však z velké části také nejde o nic úplně nového. Aktualizace totiž do velké míry vychází z modifikace, kterou vytvořil Filippo Tarpini, vývojář v Remedy, už v roce 2023 a podrobně se jí ve videu věnoval Alex Battaglia z Digital Foundry.
Update tak z modifikace přebírá podporu HDR, nový Ultra preset pro ray tracing s vyšším počtem paprsků na pixel a vyšší stabilitou obrazu, podporu ultrawide monitorů, lepší streaming textur zamezující nepříjemnému doskakování či úpravu mip map biasu DLSS pro vyšší kvalitu textur.
Aktualizace ale zašla přece jenom trochu dál a přináší například podporu více rozlišení (i nad 4K), díky čemuž při použití DLSS nemusíte skončit u DLAA (které rovněž přibylo až nyní), ale lze použít také supersampling.
Co se týče DLSS obecně, jeho verze byla aktualizována na DLSS 3.7, tu nejnovější před vydáním DLSS 4 (které do hry můžete dostat přes obecný override, jak jsme psali v dřívějším článku). Stále se však jedná pouze upscaling, vývojáři do hry nepřidali funkce jako Frame Generation či Ray Reconstruction. Stejně tak nepřibylo ani FSR či jiný upscaling.
Nový update už je k dispozici pro hráče na PC, brzy má ale dorazit i na konzole.