Finské studio představilo investorům plán na příštích 6 let.
Finská společnost Remedy dnes uspořádala velkou prezentaci pro investory, v níž se zaměřila na plány pro příštích 6 let. Kromě financí došlo také na samotné hry, kde jsme se dozvěděli několik zajímavých informací.
Obecné plány
Předně Remedy zopakovalo, že se chce zaměřit na své dvě velké značky, tedy Control a Alan Wake. V plánu má nejenom vytvářet AAA pokračování, ale také spin-offy (jako je například FBC: Firebreak) či adaptace pro jiná média než videohry.
V tom by měla pomoct nedávno oznámená spolupráce s Annapurnou, jež získala práva na filmové i seriálové adaptace videoher od Remedy.
Dalším velkým bodem je self-publishing. Remedy si dosud pro své hry hledalo partnery, do budoucna si chce ale tituly vydávat samo, počínaje kooperativní akcí FBC: Firebreak, která vyjde příští rok. Bude to sice mnohem víc práce s marketingem či komunikací, ale výhodou je samozřejmě větší podíl z prodejů.
Co se týče vývoje, Remedy má vyčleněný speciální tým na údržbu a vylepšování Northlightu a následně 4 hlavní týmy pro vývoj her, které v blízké budoucnosti nehodlá příliš rozšiřovat.
Aktivním projektem je stále Alan Wake 2, byť tam už jde jen o updaty, a ve vývoji je dále FBC: Firebreak, Max Payne 1 & 2 Remake a Control 2. První dva zmiňované tituly jsou v plné produkci, druhý Control se nachází ve stádiu production readiness.
Northlight
Pokud jde o technologie, vývojáři vyzdvihovali svůj interní engine Northlight, který používají pro všechny své aktuálně vyvíjené projekty. V prezentaci prohlásili, že řada úspěšných studií pořád využívá vlastní technologii, přestože velká část přechází na Unreal Engine.
Alan Wake 2
Finské studio v prezentací kladlo důraz na návratnost nákladů. U Alana Wakea 2 se jim to totiž stále nepodařilo, byť jsme se nově dozvěděli, že má na kontě 1,8 milionů prodaných kopií. To je o 500 tisíc víc než poslední známý údaj z února tohoto roku a podobné číslo jako před třemi lety vydaný remaster jedničky, který má na kontě 1,7 milionů.
Společnost si každopádně slibuje silné prodeje ve čtvrtém kvartálu, nejenom díky předvánoční sezóně, ale také vydanému rozšíření The Lake House či upgradu pro PS5 Pro.
Firma pak znovu reagovala na kontroverzi okolo faktu, že je Alan Wake 2 exkluzivita pro Epic Games Store. Remedy si stále stojí za svým rozhodnutím spolupracovat s Epicem. Právě díky němu mělo získat větší rozpočet a ponechalo si kreativní svobodu.
Remedy si zároveň pochvaluje, že z oněch 1,8 milionů lidí hru dokončilo skoro 40 % hráčů, přičemž tradičně se mají hodnoty pohybovat mezi 20 až 30 procenty.
Control
První Control, který vyšel v roce 2019, už za tu dobu prodal přes 4,5 milionů kopií. Celkově si hru mělo zahrát více než 19 milionů hráčů, zbytek ji tedy vyzkoušel skrz předplatná jako Game Pass či PS Plus.
Hra je momentálně k dispozici na PC a konzolích, Remedy ale nově oznámilo, že je v produkci také verze pro Mac, kde dorazí 12. února příštího roku. Stejně jako jinde bude podporovat ray tracing a specificky pro Mac také upscaling MetalFX.
I ostatní hráči se mohou na něco těšit, Remedy totiž chystá menší update zdarma, který má vyjít na začátku roku 2025. Jeho obsah ale zatím neznáme.
Control 2
Zatímco Maxe Paynea během prezentace Remedy zmiňovalo jen okrajově, protože práva vlastní Rockstar, který hru také bude vydávat, o Controlu 2, coby další velké hře od Remedy, jsme se dozvěděli jednu zajímavou informaci.
Zatímco první díl byl 3rd person akční adventurou, dvojku finské studio označuje jako akční RPG. Podrobnosti ale zatím neznáme, takže není jasné, co přesně to bude pro rozsah a mechaniky hry znamenat.