Přinese rychlejší načítání, nižší vytížení CPU a menší soubory.
Společně s vydáním nových driverů a grafické karty RTX 4060 Ti s 16 GB VRAM dnes Nvidia představila také novou technologii v podobě RTX IO. Ta umožňuje mnohem lepší využití rychlých SSD, které byly dosud na PC brzděny nedostatečnou optimalizací.
Díky RTX IO textury nemusí projít přes náročný proces CPU dekomprese, ale mohou jít rovnou do VRAM, kde se o dekompresi postará GPU, což procesoru výrazně uleví. U méně výkonných karet Nvidia mluví až o 5x rychlejším načítání textur než bez RTX IO, což by mělo zamezit nepříjemnému doskakování textur. Zároveň zmiňuje, že technologie umožňuje výrazně zmenšit herní soubory, konkrétně o 44 %. RTX IO je založené na otevřeném standardu GDeflate, přičemž pohání technologii DirectStorage od Microsoftu v DirectX hrách, ale funguje také ve Vulkanu.
První implementace jsme se dočkali už dnes, a to v nově oznámeném a rovnou vydaném Portal: Prelude RTX. Jde o remaster populární modifikace pro původní Portal, jenž vznikl na platformě RTX Remix. Kromě RTX IO přináší také implementaci path tracingu (plnohodnotného ray tracingu), stejně jako u Portal RTX, který vyšel loni.
Na další hru také nemusíme čekat dlouho. Už příští středu dorazí na PC Ratchet & Clank: Rift Apart, používající DirectStorage. Hra má na rychlém načítání postavenou velkou část designu, takže půjde o skvělý test nové technologie.