Oddworld: New 'n' Tasty – návrat Abeho
Recenze Oddworld: New 'n' Tasty – návrat Abeho

Oddworld: New 'n' Tasty – návrat Abeho

Ondřej Zeman

Ondřej Zeman

16

Zaslouží si remaky své místo v herním průmyslu?

Reklama

Recenzovaná verze: PC

Na tuto otázku by nám dnes mohl odpovědět právě plnoletý herní skvost Oddworld: Abe's Oddysee, který si před koncem tisíciletí získal srdce nejednoho herního nadšence. Tato arkádová skákačka s velkým zaměřením na řešení logických hádanek byla prostě klenot. Zub času však zanechá stopy i na sebelepším titulu. Možná právě proto je dobře, že se příjemný mimozemšťan se zašitou pusou po dovršení plnoletosti dočkal remaku jak na PC, tak i na PS3 a PS44. Dnes se podíváme na zoubek PC verzi, která na první pohled vypadá hodně povedeně. Jak je to s ní ale ve skutečnosti, se dozvíte již po pár řádcích.

Temné tajemství

Abe je uklízečem v továrně RuptureFarms, kde on a jemu podobní slouží jako otroci. Do určitého dne si žije celkem spokojený život naplněný pojídáním různých typů sladkostí. Jeho eskapády začínají krátce poté, co uklízel v nesprávnou dobu na špatném místě. Zjistil totiž, že podnik, který jej zaměstnává, chystá novou specialitu Mudokon Pops. To by mu možná zas tolik nevadilo, kdyby její základ nebyl tvořen z masa a kostí jeho rasy. Pár sekund poté, co odhalí toto tajemství, se dá na útěk a tak začíná jeho boj o život.

„AI oproti celku mírně zaostává. “

Na své cestě za svobodou by měl však váš hrdina zachránit co nejvíc svých spolupracovníků, kterým se v otroctví také moc nelíbí. Jejich osvobození bude na začátku jednoduché. Postupem času ale začne pomalu, ale jistě přituhovat, protože váš bývalý šéf nebude moc nadšený z toho, že přichází o své zlomené zaměstnance. Po čase to dojde tak daleko, že bude skutečně náročné některé přátele dostat z okovů útlaku. Když se vám podaří některé otroky zachránit, otevře Abe na specifickém místě portál a pošle je do jejich rodné vesnice.

Nový rozměr

Jelikož se 2D už moc nenosí, přesunuli autoři Abeho do 3D rozměru, do kterého i přes obavu některých pamětníků bez problémů zapadl. Krom této změny, dostala nový nátěr grafická stránka, která by na některé hráče působila hodně zastarale. Lokace z původního dílu však zůstaly skoro stejné, takže můžete znovu zavítat do temných továrních komplexů, impozantních chrámů v Scrabanii a Paramonie. Základ těchto míst byl zachován. Prošly však řadou kosmetických úprav, takže pamětníci některé z map již nemusí poznat.

„Pár sekund poté, co odhalí toto tajemství, se dá Abe na útěk a tak začíná jeho boj o život.“

Krom grafické stránky, dostala hra i nový systém obtížností a kooperaci. Na začátku vám dá nový Oddworld vybrat ze tří obvyklých obtížností, které určí náročnost vaší cesty. Na lehké a normální má Abe životy, takže je schopen vydržet salvu z kulometu a celkově z něj není žádné ořezávátko. Pro původní hráče tu je hard, který jim připomene první díl. Prakticky každá chyba je pro ně smrtící. Pády z větší výšky již neusmrcují. Kooperace je v New 'n' Tasty taková, že se hráči mezi sebou střídají. Nespolupracují spolu plně jako v jiných titulech.

Krůček vedle

Úpravou prošla i AI. U té však nemohu říct, že směrem k lepšímu. Minimálně u nepřátel šla její úroveň o pár stupínků dolů oproti původnímu základu. Jelikož jsem hru hrál na nejvyšší obtížnost, očekával jsem, že se to odrazí na chování mých protivníků, škoda, že se tak nestalo. Celkově se díky jejich hlouposti posunula obtížnost o pár stupínků dolů. Jelikož sem si pustil před hraním remaku původní dílo, popíšu jeden příklad změny. Stráže v současnosti reagují tak, že když se je pokusíte ovládnout, běhají dokolečka a po chvíli jsou plně pod vaší kontrolou. Jejich předchůdci namísto toho byli schopni odejít z obrazu, takže jste se jim nestihli dostat do hlavy. Osobně prvek hloupější AI považuji za jedinou chybu, kterou nový Oddworld: New 'n' Tasty má.

Nový a hlavně chutný

Jestli budou vycházet stejně dobré remaky, jako je Oddworld: New 'n' Tasty, tak sem s nimi. Nový grafický kabátek pomohl posunout roztomilého mimozemšťana do současnosti, takže i mladší hráči budou mít možnost a hlavně chuť hrát tento klenot. Škoda jen, že AI oproti původní hře trošku zaostává, ale to se snad časem podaří vyřešit. Snad se tvůrci pustí i do dalších dílů, které by si také určitý přerod zasloužily.

Oddworld: New 'n' Tasty – návrat Abeho

Verdikt

Abe po 18 letech přichází v novém kabátu. Od původního dílu ho však neodlišuje jen graficky. Změnou prošly i herní mechanizmy. Hra jako taková je o něco lehčí než její předloha, i přesto se ale jedná o kvalitní titul, který by si neměli hráči nechat ujít.

Hodnocení

Co se nám líbí a nelíbí?

grafická stránka
celkový posun kupředu
nové herní mechanizmy
vydařené hádanky
příjemné ovládání
AI je oproti původnímu dílu hloupá
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama