Odpovědi na vaše dotazy ohledně The Last of Us Part II
Speciály Novinka Odpovědi na vaše dotazy ohledně The Last of Us Part II

Odpovědi na vaše dotazy ohledně The Last of Us Part II

Martin Zavřel

Martin Zavřel

29
Platformy PlayStation PlayStation 4

Samozřejmě bez spoilerů.

Reklama

Na Zingu je pěknou tradicí, že vám v souvislosti s recenzováním výrazných titulů dáme možnost položit redaktorům, kteří s právě hodnocenou hrou přišli do styku, libovolné otázky. Nejinak je tomu i v případě The Last of Us Part II od studia Naughty Dog. Minulý týden jsme vás vyzvali k tomu, abyste se prostřednictvím komentářů zeptali na otázky, které vás v souvislosti s touto unikátní hrou zajímají. Odpovídáme samozřejmě opatrně, bez spoilerů (stejně jako jsme bez spoilerů zvládli napsat i recenzi).

Upozornění: s ohledem na množství otázek jsme tentokrát minimalizovali korekturu vašich dotazů. Duplicitní odpovědi jsme vynechali (omlouváme se, pokud ten váš byl ve skutečnosti první).

Laddys (SB_84): Po dohraní TLOU2: Napadla vás otázka kdy sakra bude konečně TLOU3?

Bezprostředně po dohrání jsem myslel na jiné věci (jak píšu v úvodu recenze), ale nakonec samozřejmě i tohle. Neil Druckmann (režisér hry a viceprezident studia Naughty Dog) prohlásil v čerstvém rozhovoru, že momentálně se rozhoduje mezi Part III a zcela novým IP.

Martin Rex: Chci se zeptat, celkově jak velká je hra a kolik hodin mi zabere průchod celou hrou?

Na nižší obtížnost lze bez většího zkoumání hru proběhnout za 20+ hodin, ale na vyšší obtížnosti při pečlivějším zkoumání otevřenějšího prostředí to je 30 a více.

Alfajk:

Na jakou obtížnost začít hrát? Byla hra někde „zbytečně“ obtížná? (třeba jako sklep hotelu v tlou 1)

Záleží na tom, zda chcete co nejrychleji a nejpohodlněji shlédnout příběh, nebo zda se chcete do hry opravdu vžít a vychutnat si ji. Na nejnižší obtížnost by neměla nikde dělat problémy (munice a zdraví je tam dost).

Naopak na nejvyšší současnou obtížnost (což není Grounded, ta prý přijde později patchem) je hra ještě pořád hratelná a zvládnutelná, ale samozřejmě každou chybu nelítostně trestá. S ohledem na téma brutálního survivalu lze tuhle obtížnost doporučit, pokud ze hry chcete vyždímat co nejsilnější zážitek. Rozhodně je to ale pro trpělivé.

Není hra zahlcena zbytečnými „sběratelskými předměty“? Jsou běžně k nalezení, nebo vysbírání opět vyžaduje youtube návod?

Je jich tam hodně a většinou zajímavě rozšiřují příběh. Některé jsou opravdu hodně schované. Hlavní menu hry vám říká, kolik jste jich kde minuli.

Upravuje hra obtížnost podle stylu hraní? (chytřejší nepřítel na hard, než na easy, ne jen větší dmg…)

Ano, pokud tedy "chytřejším" rozumíme větší dohled apod. Na vyšší obtížnost vás třeba snadněji zpozorují pod vodou nebo v trávě.

Je nutné často používat alternativní způsoby přepravy? (lod, kůň)

Často to není, ale místy je to povinné. Lze ale kdykoliv seskočit/vystoupit.

Mirko: Keď porovnáte staré gameplay video z E3 a súčasnú hru, je v tom rozdiel? Narážam hlavne na veci ktoré vo videu vyzerali ako nascriptované, napr ten boj v obchode kedy Ellie strelí 3 šípy do nepriateľa, potom sa rozprávajú a následne mu odsekne hlavu. Vyzerá to strašne nascriptovane.

Když jsem to video z E3 viděl tenkrát, byl jsem si zcela jistý, že je to celé naskriptované. Některé drobnosti asi i opravdu byly. Ale velká část toho opravdu vypadá tak jako běžná hratelnost v hotové hře, některé věci tam jsou dokonce i lepší. Zrovna to, že někteří nepřátelé před smrtí prosí o milost, snaží se odplazit apod. tam každopádně je.

Tomas: chci se zeptat, jak moc mi zazitek ze hry ubere typ televize a jak moc ty odhalene leaky opravdu ovlivnuji celkovy dojem ze hry v kontextu celkoveho pribehu,diky nemuzu se dockat!

To asi neposoudím, protože nevím, jaký typ televize máte... ale řekl bych že jakkoliv je grafika místy nádherná, nejdůležitější vlastnost téhle hry je příběh a ten zafunguje na jakékoliv televizi.

Pokud jde o leaky, strašlivě mě mrzí, že mi vyzradily klíčové prvky příběhu... ale jak píši v recenzi, naštěstí nevyzradily konec a ani několik dalších, celkem zásadních zvratů.

vortex: Chtěl bych se zeptat jak dlouhé je načítaní hry (hlavně mě zajímá rychlé načtení)

Moje PS4 Pro má původní HDD (takže žádné SSD) a úvodní načítání hry trvá zhruba minutu - pak už se neobjeví, dokud člověk nezemře. Po smrti to někdy trvá pár vteřin a někdy to může být i ta minuta.

OneShot:

Jak důležité jsou na nejtěžší obtížnost sběr surovin, výroba a vylepšování a jakou část hry (řádově) strávíme těmito činnostmi?

Na nejtěžší obtížnost nepřežijete bez munice, lékárniček a dalších nástrojů.

Kolik času jejich sběrem strávíte je na vás (opravdu to může být od nula do deseti minut apod.), ale každá lokace má samozřejmě omezený počet míst k prohledání, které nakonec vyčerpáte a bude zřejmé, že je čas jít dál.

Věci vypadávají i přímo z nepřátel (předměty z monster, munice z lidí), takže v extrémním případě lze zkusit spoléhat na tohle (tuším se tomu snad dá i pomoct separátním nastavením obtížnosti této vlastnosti).

Kolik je (řádově) ve hře vynucených akčních pasáží, tj. bez možnosti stealthu?

Hrstka jich tam je, ale nemám je spočítané. Rozhodně jsou to výjimky, většinou i když filmeček končí příchodem nepřátel, začínáte po něm schovaný v krytu.

Jak velké jsou největší lokace ve hře (v porovnání např. s předchozími hrami od Naughty Dog) a budeme se do některých v rámci příběhu vracet, nebo jde čistě o postup vpřed, vždy z předchozí lokace do další?

Centrum Seattle mi přišlo asi největší a rozsahem bych ho přirovnal k té pasáži s džípem z Lost Legacy, nicméně tady je prostředí mnohem pestřejší a zajímavější, než tam.

Na jaké biomy během hry narazíme, která města navštívíme a kolik času strávíme venku (oproti vnitřním prostorám)?

Minimálně 4 velmi odlišné lokace, přičemž 2 z nich podléhají utajení a nemohu o nich psát. Poměr interérů a exteriérů záleží na tom, jak moc chcete zkoumat budovy, ale celkově bude zhruba půl napůl s lehkou převahou exteriérů.

Jak se liší grafika na klasické PS4 oproti Pro verzi a dochází-li na klasické verzi k citelným propadům snímkování?

Tohle jsme bohužel nezvládli otestovat a moc mě to mrzí - žádali jsme Sony o druhý kód pro tenhle účel, i pro účel lepší videorecenze a pro druhý názor jiného redaktora... bohužel bezvýsledně.

pepapesek14: Zajímalo by mě, jestli je na začátku hry nějaký recap jedníčky, už je to dlouho co jsem jí hrál na posled a ne všechno si pamatuji.

Ano, rekapitulace toho nejdůležitějšího na začátku je, stručná ale perfektně zpracovaná.

Utajený: Mě zajímá gore, protože jsem v nějakém preview slyšel, že nejde ustřelovat nepřátelům končetiny a podobně. V jedničce to bylo a po trailerech na dvojku se někteří lidi bouřili, že bude moc násilná, tak mě zajímá, jestli v tom násilí vývojáři neudělali krok zpátky kvůli těmto křiklounům. Třeba v traileru jak té asiatce rozmašírovali loket kladivem ho měla zkrvavený v porovnání s retail verzí, kde nebyla ani kapička krve.

Končetiny ustřelovat lze (náležitými zbraněmi, musí to být větší kalibr než jen pistole apod.). Scéna s kladivem byla podle mého naopak "vylepšená" do realističtější podoby, moc to tady nechci rozebírat, ale to zranění tam má další vývoj po tom filmečku.

SamFisher: Mám jen jeden dotaz,který by u mě rozhodoval o koupi či ne (teda pokud bych měl o hru vůbec v budoucnu zájem, třeba v rámci akčních slev tak za pár let).

Tuto otázku nebudeme citovat v plném znění, protože jde o spoiler. A odpovědět na ni s ohledem na pravidla embarga také naplno nemůžeme. Nicméně část informací z úniků byla pravda a část ne. Ten poměr je ve prospěch jedné strany.

Martinrush: Co se vám tak líbí na téhle Druckmanově (Sarkeesian) politické propagandě, který už svůj politicky názor musí cpát do her a nedokážou tím tak oddělit svoji práci a osobni život a tím tak znechutit hru hráčům co takovou propagandu nesnášejí?

Tohle je spíš provokace, než otázka... ale budiž, odpověď je, že "propaganda" je ve hře přítomná příliš málo (pár minut v desítkách hodin) na to, aby to nějak výrazněji ovlivnilo zážitek z ní.

Luky: Ahoj budete mít Collectorku Last of us 2? Dekuji

Nejsem si jistý, zda jsem dotaz pochopil správně... ale ano, mám ji objednanou.

CRYPT from CATACOMBZ: Ta lesbicka/ke scena/y jak se tam líbají je jedinej 4% obsah nebo jich tam je vic?

Je jich tam víc a víceméně všechny jsou vkusné.

Katanna: Nemusíte nic říkat, stačí když odpovíte pomocí like. Má hra 10/10 ?

Like.

Back Pa: Má hra více save slotů / profilů? Abych ji mohl jet 2x najednou a nepřepsalo mi to save?

Ano, já jich měl deset, ale je klidně možné, že jich je neomezeně.

Adam: Byl ve hře moment, který Vás dojal k slzám?

Ano.

Skiller_sk: Zdravim zaujimalo by ma ako to je s otvorenostou sveta , je to strikne linearna hra ako 1 alebo nieco na sposob Metra Exodus , cize vacsie oblasti s moznostou prieskumu popripade nejakymi side misiami ?

Většina lokací je o hodně rozsáhlejších, než co známe z předchozích ND her. Některé umožňují rozhodovat se, kam půjdete v jakém pořadí. Všechny obsahují plno míst, která můžete vynechat nebo minout. Po určitých (rozeznatelných) přechodech se ale nemůžete vrátit zpátky. Side mise zde představuje sbírání zásob a všemožných zápisků apod., které můžete trackovat v hlavním menu.

Liboros Tramalo: Myslím, že to ani snad do spoileru nepatří, ale pro jistotu jsem to tam hodil, aby se to někoho nedotklo. Díky za případnou odpověď.

Opět necitujeme otázku v plném znění, protože jde o velký spoiler. Odpověď je, že ano.

Malasnikov: Je tam Photo režim?

Ano.

El_Scorpio:

1. Hodnotíte celkovo ako lepší zážitok jednotku, alebo dvojku?

Jak píšu v recenzi, přijdou mi jako dvě slabiky jednoho slova. Neoddělitelné. Dvojka je ale samozřejmě technicky na mnohem vyšší úrovni a její rozsah/záběr je citelně ambicióznější.

2. Len príbehovo (kvalita scenára, zvraty…) je ktorý diel lepší?

Osobně mě dvojka dostala víc.

Myslím, že hráči pořád mluví jen o Joelovi a Ellie...

...a obrovsky přitom podceňují nové postavy (kterých je hodně).

3. očami najväčšieho kritika – akú veľkú časť hry by mohol označiť za sjw agitku?

Jsou toho minuty (jakože třeba 10 minut dohromady?) ve dvacetihodinové hře.

Většinou je to vkusně zapracované a nerušivé.

Jedna-dvě výjimky mne trochu rozhodily, ale zbytek příběhu a ostatní kvality hry to bez problému přebily.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama