Ohlédnutí za Gamescomem 2019
Speciály Death Stranding Článek Ohlédnutí za Gamescomem 2019

Ohlédnutí za Gamescomem 2019

Martin Zavřel

Martin Zavřel

2
Platformy PlayStation PlayStation 4 Nintendo Switch Switch Windows PC Xbox Xbox One

Závěrečné dojmy z návštěvy veletrhu.

Reklama

Gamescom je sice za námi, ale dojmy z něj jsou ještě čerstvé, tak si je pojďme naposledy shrnout z pohledu někoho, kdo se zúčastnil prakticky všech ročníků, včetně toho letošního. Než se do toho pustím, chtěl bych vás ujistit, že Gamescom se našinci rozhodně vyplatí navštívit. Jde o největší herní veletrh v Evropě, který se může naprosto směle porovnat s E3 (Amerika) nebo TGS (Japonsko). Je to obrovská atrakce, kde najdete prakticky všechny největší hry budoucnosti pod jednou střechou - stejně jako stánky všech firem, co prodávají herní předměty (figurky, hrnky, trička atd.).

Ohlédnutí za Gamescomem 2019

Zároveň je to pár hodin cesty z ČR (hodinu letadlem) a náklady na dopravu i hotel jsou díky tomu poměrně rozumné (ve srovnání s ostatními světovými herními výstavami). Nemusím snad vysvětlovat, že zažít takhle obrovskou herní akci na vlastní kůži se nedá moc srovnávat s jinak skvělými akcemi, které se odehrávají v naší zemi. Jediný opravdový problém jsou velké návaly lidí, pokud tedy nejste šťastlivci a nepovede se vám registrovat jako člověk z médií nebo z oboru (pro přístup v neveřejný den a neveřejné hodiny).

Světovější show

Dvě věci přispěly k tomu, že Gamescom - kdysi pořádaný v menším městě a prakticky kompletně v němčině - se letos stal zase o něco světovější událostí. Tou první byla skutečnost, že Sony úplně vynechala jarní E3 výstavu, takže jejich hry (které patří obecně k těm nejočekávanějším a nejkomentovanějším) bylo možné letos vidět úplně poprvé právě a pouze na Gamescomu, což citelně zvýšilo exkluzivitu show.

Ohlédnutí za Gamescomem 2019

Druhý výrazný posun pro významu i styl Gamescomu představuje zahajovací konference, kterou si letos poprvé vzal na starost slavný americký moderátor a pořadatel TGA (obdoba filmových Oskarů pro herní průmysl), Geoff Keighley. Zatímco v uplynulých letech šlo spíše o uzavřenou, neveřejnou věc pro VIP hosty na místě, letošní konference si v ničem nezadala s konferencemi z E3. Nejen úrovní, ale především exkluzivním obsahem, protože Geoff pomocí svých dlouholetých kontaktů vytáhl z řady velkých vydavatelů exkluzivní ukázky z jejich očekávaných her - čemuž samozřejmě kralovala závěrečná půlhodina s jeho modlou, Hideo Kojimou, a jednou z nejočekávanějších her letošního roku, Death Stranding.

Pohodlnější přístup

Tohle se sice netýká široké veřejnosti, ale zásadním způsobem se to týká všech lidí z oboru (vývojářů, vydavatelů, obchodníků) a samozřejmě, herních novinářů. Letošní Gamescom, stejně jako každý rok, byl během odborného dne mnohem klidnější a přístupnější, než konkurenční akce. O pár měsíců dříve pořádaná E3 byla zase hlava na hlavě: kromě toho, že v Americe je samozřejmě více herních novinářů než na jakémkoliv kontinentu, tam byla většinu času vpuštěna i široká veřejnost, takže fronty na některé hry byly absolutně nemožné (na FF VII demo jste mohli přijít hodinu před otevřením výstaviště, zařadit se do tisícihlavé fronty a stejně se tam do večera nedostat).

Ohlédnutí za Gamescomem 2019

Oproti tomu na Gamescomu bylo jen velmi málo stánků, kde se ve frontě stále déle, než pár minut. Samozřejmě na místě byly většinou stejná dema jako na E3, ale když si srovnám, co člověk musel vytrpět v Americe a jak pohodlné bylo projít si atrakce v Německu, je to obrovský rozdíl. S tím souvisí i mnohem snadnější pohyb po městě (návštěvníci Gamescomu mají jízdenku na MHD zdarma, restaurace i taxíky v okolí výstaviště bez problémů zvládaly kapacitu a tak dále).

Česká reprezentace

Pro našince měl letošní Gamescom o to lepší příchuť, že na něm poměrně úspěšně zabodovaly české hry. Především Vigor od Bohemia Interactive se ukázal ve skvělém světle jak na konferenci Microsoftu, tak ve stylovém stánku přímo na showfloor. Tento stánek zároveň sdílelo dalších šest českých vývojářských studií. Jak už jsme psali, český stánek byl na veletrhu podruhé a vděčíme za něj Asociaci českých herních vývojářů a agentuře CzechInvest, podpořené Ministerstvem obchodu a průmyslu. O stánek byl ještě větší zájem, než loni.

Ohlédnutí za Gamescomem 2019

Vytáhly se ale i další české subjekty, ať už pražská pobočka Wargaming, organizující společný autobus pro novináře (můžete si tipnout, jestli v něm bylo víc novinářů nebo alkoholu) a nebo třeba česká pobočka Sony, pořádající tradičně skvělou party pro novináře, influencery i obchodní partnery. Tak nebo onak, Gamescom byl skvělá příležitost, jako potkat plno známých tváří a osahat si prakticky všechny očekávané hry. Neváhejte a začněte plánovat svoji cestu příští rok.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama