Z konzolí úplně zmizelo VRS, anti-aliasing už funguje výrazně lépe.
Pokud jste četli naši recenzi na remake Dead Space, jenž se opravdu povedl, asi vám neuniklo, že hra trpí hned na několik problémů technického rázu. Jeden z nich se vyskytoval na všech platformách na všech platformách, byly to artefakty způsobené špatnou implementací variable rate shadingu (VRS), který mění způsob renderování obrazu za docílení vyššího výkonu. Tuto technologii využívají nové hry běžně, ale tady se to vývojářům opravdu nepovedlo a VRS způsobovalo výraznou pixelizaci obrazu. Naštěstí jsme na opravu nemuseli čekat dlouho.
V pondělí večer společnost EA na Twitteru oznámila, že už je venku patch pro Steam a PS5, přičemž pro EA App a Xbox by měl následovat ještě tenhle týden. Update z konzolí VRS úplně odstraňuje a na PC mají hráči možnost funkci vypnout či zapnout. Na konzolích zároveň došlo k masivnímu vylepšení anti-aliasingu, který nyní funguje mnohem lépe, což výrazně omezilo nepříjemné problikávání. Že se většinu problémů podařilo opravit, mohu potvrdit i z vlastní zkušenosti, podrobnosti přineseme v chystaném technickém rozboru.