pet-duvodu-proc-podporit-titanfall-2
Blogy čtenářů Článek Pět důvodů, proč podpořit Titanfall 2

Pět důvodů, proč podpořit Titanfall 2

Pět důvodů, proč podpořit Titanfall 2

Reklama

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/6SWlYlq4Rig" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Multiplayerový FPS titul, Titanfall, jenž byl Electonic Arts vydán v roce 2014 byl pro tvůrce Respawn Enterteiment velikým komerčním úspěchem. Tedy není překvapující, že jsme se o dva roky později dočkali pokračování. Ovšem ještě dlouho před vydáním analytici prognostikovali velké finanční zklamání. Věštby se vyplnily a Titanfall 2 je, stejně jako předchůdce na pokraji zatracení. A ač zklizí velmi pozitivní ohlasy ze strany profesionálních kritiků, tak i prostého lidu nelze popírat fakt, že se jedná o  zklamání. Velká míra se přisuzuje EA, jenž nešťastně ustanovila datum vydání v době, kdy se zároveň naplno rozjela marketingová kampaň dvou herních gigantů. Řeč je pochopitelně o Call of Duty infinite warfare a Battlefieldu 1. Titanfall 2 se tak stal opuštěným koťátkem mezi dvěma obrovskými bagry sklízejíc nemalé množství výdělku. Tento nechválihodný fakt však nedělá z Titanfall 2 špatnou hru. Pozitivní ohlasy těch "několika málo lidí" jsou dosti zasloužené, mnozí dokonce prohlašují Titanfall 2 za hru roku  a má to své pádné důvody, o kterých tento článek.

Zde je tedy 5 hlavních důvodů, proč si tato hra při nejmenším zasluhuje vaší ctěnou pozornost.

 

Dynamika a rychlost

Důvod číslo 1 je asi ten vůbec nejjasnější a nejpádnější, jelikož málo která hra v tomto žánru vám může nabídnout takovou dynamiku a rychlost jako právě Titanfall 2. Již první díl byl v tomto ohledu vynikající, ale s příchodem vystřelovacího háku a několika malých úprav se z hráčů stávají stíhačky na nožičkách.  Je to vskutku harmonie pohybu a óda na smrt. Tento pohybový systém je tak převratný, že se ho pokoušela napodobit konkurence v podobě Cod Advance Warfare a Infinite Warfare, leč pokus to nebyl marný, jen těžko se může měřit brilantností systému, jenž vlastní toto dílo.

Přístupnost pro nové/nezkušené hráče

Titanfall 2 má totiž stejně jako džungle svá vlastní pravidla, která pokud budete dodržovat, máte automaticky vyšší šanci se prosadit. Nemusíte být bůh fragů, ani král le parkouru budoucnosti, aby jste byli přínosem pro svůj tým. Využívání vertikálnosti a rychlosti je základem pro úspěch. Divily by jste se, jak často jsem narazil na tým, který byl klávesovým umem zcela na jiné úrovni, ale zároveň bylo patrné, že Titanfall nikdy předtím nehrály, pokud na někoho takového narazíte můžete sami díky jednomu chytrému manévru zvrátit průběh celé bitvy. V titanfallu platí, že pokud se dva perou, třetí se směje. A ono jednoduché a plynulé ovládání tomu jde na ruku. Buďte trpělivý a přizpůsobivý a za 10,15 matchů z vás bude pilot hodný respektu, drsoň, jenž rozsévá zkázu a utrpení, smrt ze samotného nebe...nebo alespoň při nejmenším nebudete k smíchu.

Plnohodnotný příběh

Příběhová kampaň je pro někoho základním pivotem a hlavním důvodem k zakoupení hry, proto si první díl slízl oprávněnou kritiku pro její absenci. Kampaň v něm byla, prakticky, ale ne taková na jakou jsme byli od ex infinity ward zvyklí. Jednalo se v podstatě o míchanici map a modů z multiplayeru, kam se čas od času promítl nějaký rozhovor přes vysílačku. Zkrátka to nebylo něco, co by se dalo očekávat od tvůrců jedněch z nejlepších kampaní v COD sérii.Druhý díl to tedy napravuje a napravuje to s velkou slávou. Tato kampaň, kde se ujímáte role bigoše Jacka Coopera a společně s mluvící mašinou na zabíjení jménem Bt 7274 si probíjíte cestu skrze nepřátelské linie je obecně považována za vůbec tu nejlepší, co se v tomto roce a žánru objevila. Ano, samozřejmě není bez chyb, příběh je triviálně jednoduchý. V podstatě jděte z bodu A do bodu B a zpět do bodu A, aby jste se dostali do bodu C. Umělá inteligence je tupá, jako vagon rezavých bruslí a monumentální délkou také zrovna neoplývá. To vše je ale v rozporu se skvělým udáváním tempa, adrenalinovou akcí, kvalitním level designem a překvapivou rozmanitostí z herního hlediska. A navíc rozhovory mezi BTým a Jackem jsou úsměvně cheesy. Příběhje kvalitním doplňkem k multiplay řádění a at už jste vyznavači toho či onoho, myslím, že si těch cca 5h čisté akce dostatečně užijete.

Taktika a strategie

Strategie je něco, bez čeho se vítězství dočkáte jen velmi těžko. A je to v podstatě hodně paradoxní, když vezmeme v úvahu, že Cod toto slovo nevidělo ani z rychlíku. A přitom mnozí přirovnávají Titanfall k novým call of Duty. Tyto dvě hry jsou jako jablko a hruška, stejný druh plodu, jiná chuť a jiná konzistence. Každopádně zpět k tématu.U Titánů, jenž je momentálně 2x tolik co v prvním díle jsou od sebe radikálně odlišní, at už silou, rychlostí, odolností či schopnostmi. Důležité je podotknout, že Titáni nejsou ani zdaleka takoví nabušenci jako v díle prvním. Navíc baterie, která zásobuje štíty vašeho titána se dá vyjmout  nepřátelským pilotem a následně ji lze předat do jádra titána vašeho nebo přátelského. Tato mechanika sama o sobě je velice riskantní a vyžaduje daleko větší důraz na spolupráci a komunikaci mezi hráči a zároveň může či nemusí rozhodnout těsnou bitvu. U titánů je zase nezbytné aby se mezi sebou doplňovali a navzájem si kryli svá olejem promazaná záda. Nelze očekávat, že jeden titán nabíhajíc střemhlav na skupinku nepřátelských titánů způsobí nějakou výraznou škodu spíš než že bude vypadat jako jistý druh sudokopytníka. Chodit ve skupinkách, využívat vzájemně sílu svých robotů a  zkoumat slabiny svých protivníků. O to tu jde především. Je to opravdu velmi uspokojivá záležitost, když se vám podaří společnými silami pokořit soupeře, jenž byl před několika minutami v jasné početní a bodové výhodě.

No season pass a nový obsah free

Žádný season pass, což znamená, že když si hru zakoupíte, tak si jí koupíte bez rozkrajování, nebo schovávání obsahu a to je fajn, navíc je plánován budoucí přidávaný obsah, jako jsou mapy, zbraně nebo potenciálně noví piloti či Titáni. Obecně vzato, kdo by neměl rád věci zadarmo.Věci zadarmo jsou milé, že. Plus rozšiřování původní hry v hodnotě, za kterou si koupíte samotnou hru? No neberte to. Je třeba říct, že se ve hře vyskytují mikrotransakce za věci kosmetického ražení, jako barvičky na zbraně, maskování na titána a  nové animace. Tomu se asi nedá vyhnout, protože a jelikož EA má jako každá mocná megakorporace ráda peníze. Ovšem co je důležité, že všechen relevantní obsah je dostupný, a je dostupný všem. Tento user friednly přístup je příkladný a velice vzácný a ne mnoho vývojářů ho praktikuje, ale proto ho my lidé dokážeme ocenit, že?Krom toho je to praktické a přínosné pro populaci hry. První Titanfall byl licencován exlusivně pro microsoft, což znamená, že byl vydán pouze na konzole XBONE, XBOX360 a PC. Prodávaný se season passem, jenž rozdělil komunitu ve dvý na každé platformě. Nedostatek obsahu a zanedbatelné aktualizace vedly k rapidní ztrátě hráčské populace. Titanfall 2 i se zcela opačným přístupem a vydáním hry na všechny hlavní platformy nedokázal originál v prodejích předčit. Je to vskutku prekérní situace. Na jednu stranu si TF2 pro své kvality a přístup zasluhuje podporu herní komunity, na stranu druhou nedostatečná hráčská populace může znamenat předzvěst nového pádu. Proč si tato hra vede tak bídně? To je otázka pro jiné video. Já za sebe jen mohu říci, že je to zcela na vás jak se k tomu postavíte. Já jsem se vám pouze svými argumenty snažil vydláždit cestu a pootevřít dveře, zda ji po té cestě půjdete a dveře otevřete je čistě na vás.

Reklama
Reklama

Uživatelský článek

Uživatelský článek se řídí pravidly webu. Obsah vytvořený nebo nahraný uživateli v žádném případě nevyjadřuje názor provozovatele. Za obsah stránek vytvořený nebo nahraný návštěvníky neneseme žádnou odpovědnost.

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama