Jaké byly původní plány Cryteku?
Po prodejní stránce katastrofa, která se zapříčinila za finanční problémy Cryteku. Katastrofou bylo Ryse: Son of Rome ale i po stránce vývoje, u něhož byly několikrát změněny plány. Hra vyšla před pěti lety exkluzivně na Xbox One, ale původně tenhle středověký svět měl vypadat úplně jinak. Prvotní vizí Cryteku bylo vytvořit vedle MMORPG titulu, jenž také nevznikl, samostatnou fantasy středověkou akci s monumentálními bitvami, včetně těch námořních. Hra pod kódovým označením Kingdoms měla být určena pro Xbox 360 a plně využívat Kinect. Pak se ale plány náhle změnily, fantasy prvky se ze hry vytratily, přibyl antický Řím, kamera místo z první osoby byla z pohledu z osoby třetí a zrodil se Ryse: Son of Rome, který přinesl sice slibované bitvy v tváří tvář nepříteli, ale spousta věcí chyběla, což bylo při hraní hodně znát.
Na začátek vývoje Ryse: Son of Rome, respektive Kingdoms pro Kinect, se můžete podívat díky uniklému prototypu z Xboxu 360. Našel se v jedné debug verzi konzole.
„Pod blyštivou slupkou se skrývá jen hrubě načrtnutý koncept něčeho, z čeho by jednou mohla být opravdu dobrá hra. Jenže Ryse má štěstí v tom, že vypadá opravdu úchvatně a proto jí mnoho hráčů odpustí jinak prázdnou herní náplň, což platí především o těch z vás, kteří v sobě mají ukryté masochistické choutky, a nějaká useknutá ruka jim vůbec nevadí,“ verdikt naši recenze Xbox One verze Ryse: Son of Rome.