Padl návrh zavést daň 8 % na videohry hodnocené jako „násilné“, což vyvolalo bouřlivou debatu.
Novinka pro hráče v Mexiku — tamní vláda prostřednictvím dolní komory parlamentu schválila návrh zavést spotřební daň 8 % na videohry označené jako násilné (tedy hodnocení C a D podle mexického systému SMECCV). Daň by se vztahovala na fyzické i digitální kopie, včetně DLC či předplatných.
Úřady svůj krok zdůvodňují tvrzením, že „nedávné studie“ ukazují souvislost mezi hraním násilných her a vyšší agresivitou u dospívajících — přesto ale vědecká komunita připomíná, že kauzální vztah není prokázán. Kritici upozorňují, že daň nemusí snížit násilí, může ale navýšit cenu her a podporovat pirátství či černý trh.
Zatím jde jen o návrh — musí ho ještě schválit senát a podepsat prezidentka. Tedy pokud se zákon vstupující v platnost v roce 2026 potvrdí, hráče v Mexiku čeká vyšší cena za některé tituly.
Nechceme úplně malovat čerta na zeď, ale je otázkou, jestli se tímto návrhem nebudou inspirovat i ostatní státy ve světě.