Hře mělo uškodit nové IP.
Manažeři Sony vysvětlovali v hovoru s investory neúspěch Concordu. Ze selhání srpnové PvP akce viní nezkušenost společnosti na poli live service titulů, nedostatečnou spolupráci mezi divizemi i nepředvídatelnost nové značky. Vyjádření si všiml magazín VGC.
„V současné době se stále učíme. A pokud jde o nové IP, v podstatě platí, že nevíte, jak to dopadne, dokud ho skutečně nevyzkoušíte,“ říká Hiroki Totoki, prezident Sony a předseda představenstva PlayStationu, který také na jaře krátce vedl jako dočasný ředitel.
„Pokud jde o naši reflexi, budeme pravděpodobně muset přidat mnoho kontrolních bodů, včetně uživatelského testování nebo interního hodnocení, a načasovat tyto body. Musíme jimi projít mnohem dříve,“ pokračuje.
„Máme navíc značně izolované divize a překračování jejich hranic, pokud jde o vývoj i [plánování prodeje], mohlo být podle mého názoru mnohem hladší,“ dodává a mluví o špatně vybraném datu vydání, kvůli kterému na sobě mohly parazitovat Concord a tituly třetích stran. Naráží zřejmě na Black Myth: Wukong, který dorazil o tři dny dříve.
Sony rozhodla: autoři Concordu končí
Vedle Firewalku zavírá také mobilní tým Neon Koi.
Totokiho doplňuje Sadahiko Hajakawa, viceprezident Sony pro finance a investice: „Letos jsme uvedli dvě live service hry. Helldivers 2 se stali obrovským hitem, zatímco Concord byl ukončen. V obou případech jsme získali mnoho zkušeností a hodně jsme se naučili.“ Prozrazuje, že do budoucna chtějí s live service hrami vycházet ze zavedených značek.
Concord po svém vydání 23. srpna nevydržel aktivní ani tři týdny. Kvůli nedostatku hráčů zapříčiněnému velmi špatnými prodeji, hru Sony stáhla z prodeje, vypnula servery a zákazníkům vracela peníze. Studio Firewalk uzavřela na konci října.