Pořádný upgrade pro World of Tanks
WoT Novinka Pořádný upgrade pro World of Tanks

Pořádný upgrade pro World of Tanks

Michal Burian

Michal Burian

18

Interní engine přináší nejen novou grafiku, ale i soundtrack, mapu a další novinky.

Reklama

V noci proběhla plánovaná odstávka serverů free-to-play hry World of Tanks, aby mohla být aplikována dlouho slibovaná aktualizace, která je zároveň největším updatem v historii WoT. Verze 1.0 přináší do tankových bitev pořádný upgrade v podobě zcela nového grafického enginu Core, který umožňuje spustit hru s mnohem krásnějším vizuálem a detaily. Ty mají přibližovat World of Tanks realitě, alespoň to tvrdí tvůrci.

Engine Core nahradil zastaralý BigWorld engine, který vývojáře brzdil. Core si vytvořili sami na míru potřebám hry. „Core využívá nejnovější technologii zpracování a vykreslení grafického obsahu, což umožňuje využívat fotorealistickou grafiku doplněnou o velmi žádanou destrukční technologii Havok, globální osvětlení, reagující vodu, volumetrický terén a další efekty. V podstatě je páteří moderního vzhledu hry a má dostatek kapacity, aby nám umožnil zdokonalovat grafiku v tandemu s technologií, čímž zajistí, že hra World of Tanks zůstane i nadále svěží a elegantní,“ dočteme se v tiskové zprávě.

Pro hráče to znamená, že do obrazu byla přidána harmonie, realismus a rozmanitost. „Nové technologie zlepšují ponoření do hry a každou mapu obohacují o myriády malých detailů bez ohledu na to, jaký typ herního klienta využíváte (HD nebo SD). Od jednoduchých okamžiků, jako sledování změn ročního období při přechodu z letního do zimního prostředí nebo chvilek, kdy sluneční světlo skotačí po bujné zeleni, až po plný vizuální útok drceného prostředí, když jím projíždíte.“

Zároveň došlo k optimalizaci výkonu a tím ke snížení nároků na paměť grafiky vašich strojů. Engine Core využívá k optimalizaci paměti virtuální texturování. „Jednoduše řečeno s předstihem vypočítáváme všechny vysoce náročné operace potřebné k zajištění realistického povrchu, ukládáme je jako virtuální texturu, a tu předem načteme a zobrazíme pouze tehdy, když je to nezbytné. Také již nadále nepotřebujeme prolínání materiálů ve fázi mozaikování. Využíváme tedy mozaikování (uspořádání obrysů těsně spojených dohromady) bez značného poklesu výkonu. Dále odrazivost lesklých ploch, adaptivní stíny, optimalizuje uživatelské rozhraní, zredukoval výpočet pásů tanků, přinesl pokročilý systém modelů stromů, vykreslování částic ve více rozlišeních nebo přepínání úrovně detailů s plynulým přechodem.“

Aby toho nebylo málo, došlo i na vylepšení stávajících map s novými texturami terénů, systémem pro vykreslování vody, sekce nebe nebo lepší nasvícení a stíny. Tento upgrade proběhl na všech 29 mapách. Představena byla také nová mapa. Jmenuje se Ledovec a jde o postapokalyptickou pustinu. Původně bylo její vydání načasováno na dobu přidání švédských tanků. Tým však usoudil, že engine BigWorld neměl dostatečnou kapacitu na vykreslení zimní krajiny ve vší její kráse. „Teď, když už běží engine Core, můžeme vám konečně toto opuštěné a klidné prostředí s horkými prameny, gejzíry a vyvýšenými hřebeny představit.“

V neposlední řadě zmíníme nový, autentický soundtrack.

Společnost Wargaming hodlá na vylepšování World of Tanks pracovat i v budoucnu. Po této aktualizace jsou v plánu opravy obecných chyb, obohacení soupisu o nové mapy, národní linie, režimy hry a další věci.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama