Přehled herních tříd ve Star Wars: The Old Republic
Speciály Star Wars: The Old Republic Článek Přehled herních tříd ve Star Wars: The Old Republic

Přehled herních tříd ve Star Wars: The Old Republic

Martin Cvrček

Martin Cvrček

15

Stejně jako je tomu v případě jiných MMO her, i v případě The Old Republic patří mezi základní pilíře hratelnosti samotné herní postavy. Proto by určitě nebylo od věci detailně rozebrat každou z nich.

Reklama

Jako první se zaměříme na zástupce Republiky, tedy na ty hodné, v jejichž roli byste nijak zvlášť často neměli mít výčitky svědomí. Takže, hurá do toho, a Síla nám pomáhej.

Jedi Knight

Snad nejklasičtější třída ve hře, bez které bychom si Star Wars nedokázali představit. Rytíři Jedi jsou v první řadě vynikající válečníci a mistři v ovládání světelného meče, takže pochopitelně disponují i slušnou fyzickou zdatností. Za každých okolností jde ale o ochránce mírů a osoby, které za bezpečí Republiky a zachování stability bez obtíží položí i život. Pokud jde o jejich předobraz ve filmové sáze, stačí si vzpomenout na Obi-Wana Kenobiho, Luka Skywalkera nebo Mace Windua.

V samotné hře pak Jedí Knight slouží převážně jako tank stojící v předních liniích a schytávající největší počet ran. Ačkoliv je světelný meč vynikající a hlavně účinná pomůcka, v žádném případě nejde o nějak extra jednoduchou nebo zvýhodněnou třídu, právě naopak. Stejně jako ostatní třídy si může Jedi Knight na 10. levelu zvolit specializaci, a to buď Jedi Guardian, zaměřující se hlavně na boj jako takový, nebo Sentinel, jehož největší předností je schopnost odhalovat trhliny v nepřítelově obraně a možnost bojovat se dvěma světelnými meči naráz.

Jedi Consular

Jedi Knight rozhodně není jediný, kdo má právo se při obraně Republiky v The Old Republic ohánět světelným mečem. Ještě tu je totiž Consular. I on dokáže bez problému bojovat s mečem, na rozdíl od rytíře se ale soustředí především na používání Síly a podporu kolegů. Házení obrovských kamenů po nepříteli, léčení nepozorných spolubojovníků, to je Konzulův denní chleba. Z hlediska filmů se této třídě nejvíc přibližuje sám mistr Yoda.

Jak se dá čekat, při boji hraje Consular hlavně roli healera a toho, co stojí v zadních liniích a měl by mít nad celou situací dobrý přehled. A pochopitelně světelný meč vždy po ruce. Jako specializaci si budete moci zvolit Sage, soustředícího se se na pochopení a využití tajemství samotné Síly, nebo Shadow, vynikajícího v oblbování nepřátel a získávání všech důležitých a hlavně užitečných informací.

Trooper

Klasický voják, který sice nezná tajemství Síly ani mu nikdo nestrčil do pracek světelný meč, ale zato třímá v rukou pořádný kvér a nosí kvalitní brnění. I Trooper je schopen za bezpečí Republiky a jejích občanů položit život, k tomu byl koneckonců vytrénován. Stačí si vzpomenout na zástupy klonovaných vojáků v nové filmové trilogii a musí být každému jasné, co od něj čekat.

Stejně tak se dá čekat, že si při boji drží uctivou vzdálenost od svých nepřátel a nebojí se používat jakékoliv zbraně, ať už jde o pušky nebo třeba granátomety. A pokud jde o specializaci, tentokrát je mezi možnostmi Commando se zaměřením na pořádné kvéry. Až kolem vás ve hře proběhne Trooper, jenž drží v rukou něco jako rotační kulomet, můžete si být jistí, že vám po boku stojí Commando. Druhá specializace nese název Vanguard, přičemž má spíš než zbraně v oblibě pořádné brnění a tak může stejně jako Jedi Knight zastávat úlohu tanka v první linii.

Smuggler

Frajer nad frajery, který byl do řad Republiky umístěn asi jenom proto, že si BioWare nechtělo dělat hlavu s neutrální stranou. I když ono to bude asi tím, že i když Pašerák myslí v první řadě na vlastní prospěch, svoji loď plnou pochybného nákladu a hromadu kreditů, téměř vždy má snahu chovat se jako slušný člověk (i když, vždy samozřejmě záleží na vašem rozhodnutí co a jak provést). Za každých okolností ale nikdy nemá daleko k pronášení sarkastických hlášek, svému blasteru a k barovému pultu, na němž vrtí zadkem vyvinutá Twi’lecká tanečnice. Kdo v něm poznal variaci na Hana Sola, může si zatleskat.

Už od pohledu není těžké pochopit, že Pašerák nemá zálibu v těžkých zbrojích ani v pořádných kvérech. Rozhodně se tedy nehodí do první linie, čemuž napovídá i fakt, že má už od začátku možnost se krýt za překážkami. Jeho příruční blaster nebo termální detonátor (čtěte granát) je ale vždy zatraceně účinný, a když už dojde na boj tváří v tvář, nechybí Pašerákovi možnost kopnout protivníka do rozkroku nebo mu zpříjemnit výhled hrstí písku. Prostě chlápek do nepohody, který si navíc z hlediska specializací může vybrat mezi Gunslingerem, jenž nejdřív střílí, a až pak možná myslí, nebo mezi Scoundrelem, určeným hlavně pro stealth akce a podporu kolegů. A jen tak mimochodem, při startu hry si autor článku zvolí právě Smugglera.

Z hlediska republikových tříd by to bylo všechno, takže je nejvyšší čas omrknout i opačnou stranu konfliktu, a to sithské Impérium. Chcete se chovat jako největší zločinec? Podmanit si celý svět? V tom případě jste na správné adrese.

Sith Warrior

Typický válečník v řadách Impéria a jakási temná obdoba Jedi Knighta. I on se tedy zaměřuje především na boj se světelným mečem, samozřejmě s červenou, případně s fialovou čepelí. Zároveň jde o rozeného vůdce a také maximálního hajzla a gaunera, co se snaží všechno využít ve svůj prospěch. Tuto vlastnost mají koneckonců všichni zástupci Impéria. Jeho oblíbenou kratochvílí je škrcení nebohých protivníků i experimentování s těžkými zbrojemi a technickými zlepšováky, i proto je jeho předobrazem především sám Darth Vader.

Jak už bylo řečeno, můžete Sith Warriora brát jako temnou obdobu rytíře Jedi, takže stojí především v první linii a je v zaměřovači většiny nepřátel. Jakmile to s ním dotáhnete na desátou úroveň, čeká vás z hlediska specializací buď Juggernaut, kdy se z Warriora stane bojovník s opravdu tuhým kořínkem a možností posilovat spolubojovníky, nebo Marauder, jehož schopnosti jsou víceméně totožné s Jedi Sentinelem. I v tomto případě jdou vaše schopnosti hlavně cestou boje se dvěma meči a snahou co nejlépe a nejdrtivěji eliminovat nepřátelskou obranu.

Sith Inquisitor

Pamatujete si z filmové ságy na mocného Imperátora, alias Dartha Sidiuse? Nebo na hraběte Dooku (Dartha Tyranuse)? Inquisitor je z určitého pohledu kombinací obou těchto sviní, tedy pardon, těchto postav, a zároveň podobná třída jako Jedi Consular. Hlavně je to ale skvělý bojovník se zaměřením na samou podstatu temné strany Síly, tedy hlavně na používání sithských blesků, a ani ta politika nebo boj se světelným mečem mu není úplně cizí.

I když mu určitě nedělá problém boj na blízko, je lepší Inquisitora držet spíš v pozadí, protože díky možnosti vysávání energie z nepřátel dokáže nejen posilovat, ale občas i oživovat spolubojovníky, jež se do boje hnali s až moc velkým zápalem. Specializace Assassin mu pak dovolí lépe ovládnout světelný meč se dvěma čepelemi a mysl protivníků ve svůj prospěch, zatímco Sorcerer (hlavně proboha nepřekládat jako mág!) se zaměřuje na ty nejděsivější způsoby, jak v boji využít temnou stranu.

Přečtěte si také naše dojmy z hraní bety Star Wars

Imperial Agent

Temná strana Síly je sice fajn, ale ne každý se na ni může spoléhat, zvlášť když jde o diverzní akce v týlu nepřítele nebo třeba nenápadnou likvidaci nepohodlných osob. V těchto věcech je mistr především Imperial Agent, plnící roli nevyzpytatelného špiona. Jeho záhadnou osobnost navíc podtrhuje fakt, že nás nenapadá jediná postava filmové ságy, k níž by se dal Agent přirovnat.

Zároveň je Imperial Agent znalec různých moderních technologií, a tak může např. bez problému povolávat raketový nálet z orbity určité planety. Z hlediska zbraní navíc preferuje odstřelovací pušky, takže se jedná o ideální zálohu. Zvlášť když zvolíte specializaci Sniper, kdy se z Agenta stává nepřekonatelný tichý ostřelovač. Pokud vám ale tento styl nesedí, není žádný problém zvolit specializaci jménem Operative, díky níž se může soustředit hlavně na znalost prostředí a tichý postup spojený s likvidací nepřátel hezky zblízka.

Bounty Hunter

Typický lovec odměn, který se s radostí nechá najmout Impériem pro tu nejšpinavější prácičku, hlavně že za to dostane pořádně zaplaceno a vzroste jeho reputace. Pokud se náhodou dostanete od pozice nepřítele Impéria, máte docela problém. Velký problém. A Bounty Hunter už určitě dávno zvažuje, jakou zbraní vám zařídit další tělní otvor. V celé galaxii se zkrátka nenajde zrovna moc válečníků, kteří by se s Bounty Huntery mohli rovnat. Minimálně z hlediska zákeřných praktik.

Lovec Odměn se bez problému hodí do jakékoliv potyčky, disponuje řadou technických hraček, jako třeba příruční plamenomet, lano nebo ultimátní jetpack, a ještě k tomu rád využívá poměrně těžké zbroje. Zkrátka, je připraven na všechno, takže jde o opravdu obávanou hrozbu. O to víc, když dojde řada na specializace. Mercenary s oblibou používá rakety a bůhvíjak upravené smrtící blastery, zatímco Powertech si libuje ve výše zmíněných technických „pomůckách“. Račte si vybrat.

Takže, to by bylo všech osm tříd, jež nám budou ve Star Wars: The Old Republic k dispozici. Každá je určitě něčím zajímavá, každému samozřejmě sedne něco jiného, a pevně doufáme, že i každá z nich bude pořádně zábavná. Pokud stejně jako my plánujete brzký výlet do dob Staré Republiky, dejte nám vědět do komentářů, jakou třídu zvolíte, nebo jakou jste zkoušeli při testovacích víkendech. Zároveň tento speciál berte jako takový předvoj a přípravu na vydání samotné hry. Určitě si leckteří z vás vzpomenou na dobu před vydáním Mafie II. Příští týden se tak můžete těšit na menší vzpomínku na oba díly Knights of The Old Republic. TOR je přeci jen jejich nepřímým pokračováním.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama