Přehled HW novinek ze 43. týdne
Novinka Přehled HW novinek ze 43. týdne

Přehled HW novinek ze 43. týdne

Jan Urbančík

Jan Urbančík

Platformy Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 5 Windows PC

Ukázka XeSS ve hře Hitman 3, technický rozbor Guardians of the Galaxy.

Reklama

Intel ukázal XeSS ve hře Hitman 3

Představení procesorů Alder Lake jsme věnovali samostatný článek, ale akce Intel InnovatiON 2021 nebyla jenom o nich. Společnost také mluvila o chystaných grafických kartách Arc, o nichž stále tvrdí, že vyjdou v prvním kvartálu příštího roku, i když insideři naznačují, že v tomto období se dočkáme pouze vydání mobilních GPU a ty pro desktopy budou následovat až ve druhém čtvrtletí. Nové informace jsme se v tomto ohledu sice nedozvěděli, ale zato nám Intel ukázal první reálné použití technologie XeSS.

A nutno říct, že Intel nezačal u žádného malého studia. První hrou, ve které jsme mohli spatřit XeSS v akci, je Hitman 3 od IO Interactive. Titul dosud nepodporoval ani DLSS, ani FSR, takže co se týče upscalovacích technologií, jde o premiéru. Na video se můžete podívat níže.

Kromě toho jsme také mohli vidět XeSS ve hře The Riftbreaker, ale záznam bohužel není příliš kvalitní.

Nakonec ještě dodám informaci, že Intel spustil předběžný přístup k XeSS pro všechny vývojáře, kteří mají zájem, od malých indie studií, až po ty úplně největší.

Guardians of the Galaxy – 60 FPS, ale za jakou cenu?

Pokud pravidelně sledujete náš web, určitě vám neunikla recenze (a videorecenze) na nejnovější hru studia Eidos Montreal, která se točí okolo Strážců Galaxie. Titul si od nás odnesl krásných 9 bodů z 10, přičemž největší výtkou byl technický stav a právě na ten se již tradičně zaměřila redakce Digital Foundry.

Na konzolích nové generace najdete dva režimy: výkon a kvalita. Zatímco quality mód nabízí 4K a 30 FPS, v performance módu si zahrajete s 60 snímky za sekundu a budete se muset smířit s rozlišením Full HD. Rozdíl ale bohužel není jen v tomhle, jak jsme se z videa dozvěděli.

V režimu výkonu musíte počítat s nižší hustotou vegetace či viditelnějším aliasingem. A ani tak se nedočkáte stabilního frameratu, ten totiž výrazně kolísá především v soubojích, kde může snímková frekvence spadnout až někam ke 40 FPS. V tomto ohledu má mírnou výhodu Xbox Series X, kde jednak propady podle zjištění Digital Foundry nejsou tak časté a hlavně má podporu VRR, díky čemuž nejsou tolik znát, když už nastanou.

Quality mód pak nabízí relativně stabilních 30 FPS, i když i tam se najdou mírné propady. Problém ale samozřejmě je, že ve 3rd person střílečce budete horší odezvou velmi limitováni.

Nejhůř ze všech aktuálních konzolí je na tom samozřejmě Xbox Series S, který má pouze jeden mód – 1080p a 30 FPS. Míra detailů je navíc v některých ohledech ještě horší než performance režim na výkonnějších konzolích. Stále je to hratelné, ale rozhodně nejde o ideální volbu, jak hru hrát.

Jakkoli je tedy hra ve většině ohledech velmi kvalitní, je vidět, že na optimalizaci budou muset do příště vývojáři hodně zapracovat.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama