Fungovat bude na všech grafikách Arc.
Přestože byla před pár týdny oznámena nečekaná spolupráce Intelu a Nvidie, první jmenovaná firma se svou grafickou divizí zatím rozhodně nemá v plánu skončit. Ve čtvrtek, spolu s oznámením procesorů Panther Lake a grafické architektury Xe3, totiž došlo na představení technologie XeSS 3, další verze tohoto balíku, jenž začínal čistě jako upscaling a loni k němu přibylo snížení latence a generování snímků. Právě poslední zmíněná funkce se nyní bude rozšiřovat a v podstatě dorovná nabídku Nvidie.
XeSS 3 totiž přináší Multi-Frame Gen. Zatímco doposud XeSS nabízelo pouze generování jednoho snímku mezi dvěma klasicky renderovanými, nyní bude technologie umět dva nebo i tři snímky, podle toho, jak si ji nastavíte. Jde tedy v podstatě o to samé, co představila Nvidia v rámci DLSS 4.
Také princip je podobný, technologie potřebuje motion vektory a depth buffer, tedy musí být zabudována přímo do hry, nejde o žádnou funkci na úrovni driverů. Pozitivní ale je, že změny jsou dostatečně malé na to, aby nebyla třeba zcela nová implementace, takže XeSS 3 bude fungovat ve všech hrách, které už podporují XeSS 2, takových je momentálně kolem 50. Je to nicméně za cenu toho, že nastavení počtu generovaných snímků musíte upravit v aplikaci Intel Gaming Software, nejde tak učinit v samotné hře.
Na rozdíl od MFG v DLSS 4, které funguje pouze na grafikách RTX 50, Intel slíbil podporu pro všechny grafické čipy v rámci brandu Arc, tedy architektury Xe3, Xe2 a Xe, včetně desktopových verzí Battlemage a Alchemist. V zásadě všechny karty s podporou instrukcí XMX.
Přesné datum vydání zatím neznáme. Technologie nicméně dorazí na trh spolu s procesory Panther Lake někdy na začátku roku 2026.