Číslo se oproti minulému roku neuvěřitelně zvedlo.
Vývojáři už delší dobu na Steamu uvádí, zda k vývoji jejich her byla jakýmkoliv způsobem využita generativní umělá inteligence. Ačkoliv se nejedná o povinnost, tak mnozí chtějí zůstat upřímní a využití GenAI přiznají. Právě těchto informací se rozhodl využít Ichiro Lambe v jeho průzkumu trhu. Skrze Steam API se dokázal dostat k přesným statistikám, které uvádí, že necelých 20% her vydaných v roce 2025 využívá generativní AI. Ačkoliv se nejedná vyloženě o nic špatného, tak číslo oproti loňskému roku působí neuvěřitelně.
Dohromady se jedná na Steamu o 7818 titulů, přičemž ještě loni toto číslo přesahovalo sotva jeden tisíc. Celkově se ke dnešnímu dni tento počet rovná 7% všech her na platformě Steam. Jedním z nejzvláštnějších příkladů je hra AI Roguelite. Ta je celá postavená na obsahu generovaném umělou inteligencí a přesto si od hráčů odnesla za necelé dva roky existence 82% hodnocení. Přestože to může působit zvláštně, tak lidé se skutečně i po takto dělaných hrách dívají a je otázkou, zda jich do budoucna neuvidíme na tento způsob daleko více.
Mezi čtyři největší tituly (které oficiálně vyšly v posledních 12 měsících) využívající generativní AI se řadí My Summer Car, Liar's Bar, The Quinfall a inZOI. Využití se liší samozřejmě od každé hry, ale například Comedy Night využívá umělou inteligenci k filtraci a cenzuře potenciálně nevhodných místností, takže ne všechno je zas tak negativní, jak si mnozí mohou myslet. Přesné číslo využití se pravděpodobně nikdy nedozvíme, protože jak jsme zmínili již na začátku článku, vývojáři nejsou nuceni využití generativního AI jakýmkoliv způsobem uvádět.