Sonic a Zing nejsou jediné hvězdy, co dnes slaví své narozeniny. Najdou se i akční kolegové.
Veleočekávaný spirituální nástupce Dooma, Quake, se poprvé objevil na našich monitorech 22.června roku 1996. Opomeneme-li to, že jako první využil plně polygonovou grafiku a hardwarovou akceleraci, byl to právě Quake, který zavedl do FPS žánru pohled myší a WASD schéma pro pohyb.
I když má v současné době id Software plné ruce práce s dokončením post-apokalyptické střílečky Rage, rozhodně přemýšlí i o svých dalších projektech.
„Mám ještě Quakea v živé paměti, především proto, že byl vývoj zatraceně těžký,“ řekl John Carmack. „Byl to první projekt, kde jsem opravdu došel na hranici svých možností. Plný 3D svět, 3D postavy, osvětlení, skripty, PVS kalkulace, bylo toho hodně. Jsme pyšný, že se mnohé dnešní trendy FPS žánru vrací ke kořenům Quakea.“
Více si o sérii můžete přečíst na blogu Bethesdy.